Jump to content
Annons

iMac


niklaashansson

Recommended Posts

Tjenare!

Jag tänker mig skaffa en iMac och köra Logic. Vad behövs det för prestanda tror ni? Kör synthar/vst's som Sylenth1, Nexus, Kontakt med libaries som Alicias keys, Action strongs, EEG m.m

Just nu har jag en PC med FL Studio. Datorn har en i7 processor (3,5ghz boostad till 3,9ghz) och 16gb RAM. Det fungerar bra. Men om man köper motsvarande till en iMac lär ju det kosta extremt mycket. Vad tror ni räcker?

Inget över 15.000kr

Mvh Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du är vass på datorer kanske du skulle överväga att köra OS X på din redan befintliga dator? Blir betydligt billigare. Ett enkelt sätt är att skaffa en till hårddisk och sedan välja vilken disk man först vill boota ifrån i BIOS, alternativ göra någon hårdvarulösning. Men det hela beror såklart på om din redan befintliga hårdvara är kompatibel med OS X.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Näe en mac är ingen pc. När man säger mac menar man mac, säger man pc menar man en burk med windows på. Come on....!

För övrigt tycker jag hackintoshtipset är riktigt dåligt, hur många 100% stabila såna finns det??

Redigerat av Kpax
Link to comment
Dela på andra sajter

En Mac är helt klart en PC, så är även IBM första datorer vilka t.ex körde operativsystemen IBM Basic och PC Dos. Likaså är Commondore PET, 64 och Amiga olika PC:s. Även datorer som kör Linux/Unix.

PC står för "Personal Computer", på svenska persondator/enanvändardator, och är avsedda för enskilda användare. Därför kan och är en Mac en PC. Under PC finns sedan underkategorier så som hemmadator, arbetsstation m.fl, beroende på i vilken miljö datorn kommer att användas. Alltså kan både en Windows-dator och en Mac vara både en hemmadator eller en arbetsstation på till exempel ett kontor.

Att man sedan "säger" att en PC är en dator med Windows installerat må så vara, men det betyder inte att termen är helt korrekt.

Redigerat av KlasVonKlas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...