Jump to content
Annons

Waves EMI TG12345 eller Aphex Vintage Aural Exciter?


DanceMannen

Recommended Posts

Hej

Båda produkterna är nedsatta på Waves.com. Jag vet att det är helt olika produkter och kan se nytta av båda, men kan inte bestämma mig för vilken jag ska köpa.

Aphex Vintage Aural Exciter ingår i både Dave Audé och Dave Clarks Waves bundles, så antar att det är uppskattar produkten. Å andra sidan så är hårdvaran av EMI TG§12345 använd för både Beatles och Pink Floyd, så ... Jag pysslar med elektronisk musik, kör Sonar X3.

Förstår att det "beror på", men om ni skulle rekommendera en av dessa, vilken, och varför?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter inte exitern som det den försöker emulera?

Faktiskt aldrig haft händerna på en såndär gammal. Så Waves kanske låter som det gjorde back in the day, osäker. Dom nyare Aphex har jag bara hört resultatet av och det tycks låta bra.

Men den från Waves .. nja, tilltalade inte mig alls. Ibland är dock vintage emuleringar lite halvt tänkt att användas på det sätt många gjorde då. Skulle kunna va att jag missat lite av det.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en Waves EMI TG12345 som både Beatles o Floyd använt? Det måste ha varit en bra burk? Var det också en exciter eller vad?

Verkar vara en channelstrip från förr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, EMI är en Channel Strip. Verkar väldigt trevlig:)

Dock kommer jag nog köra på Aphex, tror jag har mer nytta av den.

Tack för feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...