Jump to content
Annons

back on track?


karl

contrastico  

15 röster

  1. 1. contrastico

    • 1.Näää
      0
    • 2.Gör nå\'t annat
      1
    • 3.Ok
      5
    • 4.Bra
      6
    • 5.Mer....
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN:Contrastico

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:float

LÅTLÄNGD:3 drygt

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.3 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Låten

Ok...lite utsvävningar på den förra jag la upp 😛 ...nu mer åt det vanliga stuket kanske...funkar/ funkar inte....nice med lite kritik 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har sagt det tidigare och jag säger det igen.. Din röst är jäkligt lik Mark Knopflers (Dire Straits). Och det är bra i mina öron 🙂

Jag tar det som en komplimang 😄

men jag vet inte... jag tror man behöver ett antal lyssningar på denna låt för att sångmelodin ska sätta sig, jag har nog hört den mest av alla... och den känns inte given om man bara lyssnar en gång så fortsätt lyssna 😄

tack för lyssning

contrastico

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande lite mycket ess. Har du en bra deesser?

gitarren krockar lite med bakgrundsflöjtsyntljudet i frekvens låter det som. En petitess kanske, och kan också bero på mina lurar.

Annars vackert, eget och bra naturligtvis. När kommer skivan? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande lite mycket ess. Har du en bra deesser?

gitarren krockar lite med bakgrundsflöjtsyntljudet i frekvens låter det som. En petitess kanske, och kan också bero på mina lurar.

Annars vackert, eget och bra naturligtvis. När kommer skivan? 😲

Jag glömmer alltid De-esser...ska försöka tänka på det i fortsättningen...vad har du för lurar 😳😄

fortsätt lyssna

contrastico

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt lunk! Framförallt gillar jag hur trumkompet jobbar mot/med den akustiska gitarren. Du har verkligen fått pli på sångljudet! Det känns öppet och behagligt. Lite de-esser skadar inte, men essen är inte störande starka.

Kanske att du skulle jobba lite mer på att få fram de tongivande instrumenten i mixen. Som jag ser det ger just akustiska gitarren och trummorna ett skönt groove. Det vore skönt om du lyfte fram dom mer i mixen, typ att dom ligger strax bakom sången och stöttar. Flöjtsynthen och basen har, enligt mig, inte samma prioritet och kan ligga under och fylla ut (som dom gör ungefär).

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Skönt lunk! Framförallt gillar jag hur trumkompet jobbar mot/med den akustiska gitarren. Du har verkligen fått pli på sångljudet! Det känns öppet och behagligt. Lite de-esser skadar inte, men essen är inte störande starka.

Kanske att du skulle jobba lite mer på att få fram de tongivande instrumenten i mixen. Som jag ser det ger just akustiska gitarren och trummorna ett skönt groove. Det vore skönt om du lyfte fram dom mer i mixen, typ att dom ligger strax bakom sången och stöttar. Flöjtsynthen och basen har, enligt mig, inte samma prioritet och kan ligga under och fylla ut (som dom gör ungefär).

Tackar allra ödmjukast...försöker mixa fram så gott det går....jag la upp en ny låt igår som jag tror jag lyckats bättre med rent mixningstekniskt...."flight to nothing"

tack för lyssning och...du är alltid lika tydlig och bra på att ge kritik som leder i rätt riktning :rolleyes:

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skön låt!

Jag är inte lika förtjust i trummorna. Rytmen är bra och passar bra på sina ställen, men jag hade nog försökt att förenkla, variera och bygga upp rytmen mot dina crescendo. Sedan tagit fram trummorna lite mer i mixen. Tänker på Nick Drake & Mark Knoppfler.

Sjysst

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Skön låt!

Jag är inte lika förtjust i trummorna. Rytmen är bra och passar bra på sina ställen, men jag hade nog försökt att förenkla, variera och bygga upp rytmen mot dina crescendo. Sedan tagit fram trummorna lite mer i mixen. Tänker på Nick Drake & Mark Knoppfler.

Sjysst

Visst är det :rolleyes:😛 nä...men här är det en loop som bara tuggar på och kalas vore om jag behärska programering, då kunde man öka intensiteten till & från

kul att du gillar låten som sådan

/ karl

Ps. har du nå't att rekommendera med Nick Drake??? Ds.

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa.. Det låter Karl.. Mm.. Låter helt OK.. En slags metamorhos mellan Knoppfler och Gabriel.. Men Karl.. Bryt mönstret nån gång.. Gå mot rött ljus (ljud).. Gör nåt du inte normalt brukar göra.. Bara för att göra det.. Släng på en TR808. Dista gurorna till max... Förbjud vackra stråkpartier.. Bara för att göra det.

Det låter jättebra men jag har hört det här på alla dina låter nu ett tag.

Ta inte illa upp på nåt vis.. det är 2 flaskor rödtjut som talar genim mig just nu :rolleyes:

Och skål tammef**n. (Hmm.. nån som hört nåt av Lasse Kongo??)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa.. Det låter Karl.. Mm.. Låter helt OK.. En slags metamorhos mellan Knoppfler och Gabriel.. Men Karl.. Bryt mönstret nån gång.. Gå mot rött ljus (ljud).. Gör nåt du inte normalt brukar göra.. Bara för att göra det.. Släng på en TR808. Dista gurorna till max... Förbjud vackra stråkpartier.. Bara för att göra det.

Det låter jättebra men jag har hört det här på alla dina låter nu ett tag.

Ta inte illa upp på nåt vis.. det är 2 flaskor rödtjut som talar genim mig just nu :rolleyes:

Och skål tammef**n. (Hmm.. nån som hört nåt av Lasse Kongo??)

Tack för lyssning hegobald.... jag har gått mot rött ljus oxå men har inte lagy ut det då jag tycker det funkar inte helt ut...jag är inte tjugo bast heller längre...inte för att man inte kan rocka lös ändå..men jag är nog inte den första som fastnat i ett fack...och för tillfället kanske jag inte är euforisk men det funkar som sagt...

tack för lyssning

jag kanske kan lägga ut some misstakes, ska kolla

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inte så mycket

Way to blue är samling annars finns det bara fyra skivor + en kass demo.

Antingen gillar men det eller inte. inget mellanting,tror jag.

Har du loopen i midi kan du väl ta bort ett par slag här och där

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inte så mycket

Way to blue är samling annars finns det bara fyra skivor + en kass demo.

Antingen gillar men det eller inte. inget mellanting,tror jag.

Har du loopen i midi kan du väl ta bort ett par slag här och där

Ska lyssna in på nå't...vilka beröringspunkter tycker du är lika?

Positivt eller negativt???

Har inte cpr-filerna kvar 😳😳 men det går väl att göra om) men inte just för tillfället...

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta gillar jag verkligen. Helt min stil. Det händer inte så mycket men det känns tryggt 🙁 Lite obalans i mixen gällande frekvenser, mycket höga och mindre låga. Men annars fin fint...keep on.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är inte riktigt min påse inlagda gurkor direkt, men låten är klart skön. Det jag kan anmärka på är att sången låter falsk på ett flertal ställen. Annars kul att du sjunger lite "vågat".

The Mr... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jacvenza - kul att du gillar stuket, ja det händer inte så mycket men... alla har vi vår begränsning 🙁

The Mr -Tack för lyssning, inlagda gurkor 😄 har jag aldrig hört förrut ....vad beträffar sången...visst ...förrut jagade jag på med autotuner och hur roligt är det... nu använder jag det som uttryck istället och det känns bra, jag har hört värre vad beträffar sursång 🙁😳 jätteteck för lyssning iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...