Jump to content
Annons

Audio Quantisize?


Sonefors

Recommended Posts

Annons

Nej! Men det finns ganska många andra typer av program som syftar lite till samma sak. Generellt är det dock så att skit in är skit ut. Det går annars ganska bra att klippa i ljud och lägga rätt dem. Men trummor kan det dock vara svårt att få det bra då du har flera mickar och massa läck mellan dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar..men det löste inte min fråga...

Jag vet att det går, men jag vet inget program...

tror det finns i sx3 men jag kör i sx1...

så jag letar alltså efter ett fristående program...Om det finns d.v.s...

Ska ska köra Audio quantisize på en fil där dragspel är inspelat..

lite för otajt..

MVH//Sonefors

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sonefors!

Om du dubbelklickar på dragspelsfilen och delar upp den i "hitpoints"*, en för varje ton, så kan du därefter kvantisera filen efter behag!

Omständigt och trist? Javisst, men Recycle fungerar likadant! Enklast är nog som sagt att spela om slingan. Fast och andra sidan så kan

det många gånger låta coolt ifall en "audio-editering" blev lite "fel"... enligt en gammal syntgubbe som migsjälv, alltså.

En person jag träffade nämnde något nytt program som tydligen skulle vara bättre än Recycle men han kunde inte komma ihåg vad

detta program hette och eftersom jag nog aldrig träffar denne individ igen kanske någon här vet vilket program denne, för mig okände

man, kan ha åsyftat?

* Dubbelklicka på dragspelsfilen så denna kommer upp i "Sample Editor" och klicka på ikonen "Hitpoint Mode" (längs uppe till höger, trekant + streck)

fyll i värdena och därefter kan man med "hitpoint sensitivity"-dragregeln och/eller med "Hitpoint Edit" (6:e Ikonen ifrån vänster) ta bort, lägga till samt

flytta dina "Hitpoins". Slutligen tillbaka i SX-huvudmenyn klickar man: "Audio" / "Advanced" / "Divide Audio Events". Ifall dragspelsfilen nu markeras kan

denna kvantiseras, som om den vore MIDI.

Redigerat av Peder
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...