Jump to content
Annons

Kemper input dist


PeteK

Recommended Posts

Tjena!

Även om gräset är grönare på den här sidan så finns det lite problem. 🙂

Har märkt att det knastrar lite när jag lirar in. Har ingen beydelse vilken av gitarrerna jag väljer.

2st ibanez RG och en Schecter. (ej aktiva mickar)

Enligt kemper forumet så ska man gå in på "input" menyn och skruva ner på "Clean sens", detta hjälpte dock inte helt.

Om man skruvar på "Distortion sens" så försvinner attacken i ljudet.

Nån annan som upplevt samma problem som jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Jäpp det där känner jag igen. Du har väl max gult på output när du spelar in? Och max gult på input om du reampar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte märkt att output har blinkat nånting. Bara input som gått över till gult o rött.

Har dragit ner både Clean och distortion sens till -7dB. Knastrar mindre men samtidigt så tappar man lite attack. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Du drar väl ned på mastervolymen om det blinkar över till rött? Drar man ned dist sens så låter det allt annat än kul och det ska du inte behöva göra.

Får du även rött på input om du spelar in om du har clean och sens på 0?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter klart bättre med clean sens helt neddragen. Tycker dock att det finns en tendens till lite knaster ändå. Men om man gör som jag o lirar oftast ca 200bpm så är det en liten petitess. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jo man har lärt sig. Lirat in för att reampa efteråt och hört en jävla massa knaster på den rena filen. Inget vidare kul. Slängde på emg jh på min esp viper och jävlar vad det knastrade och distade i den rena filen. 😆 Hur har du inställt på reamp sens om du reampar? Fick dra på full pott. Annars blev det väldigt lite dist och attacken...ja den var nästan helt frånvarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

He,he ja man gör det som man tycker är enklast. Själv vill jag bara fokusera på lira in och fixa rätta ljud efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det är inte "master volume" du skruva ner om outpus lyser rött, det är den vanliga "volume"-ratten du hittar bredvid Eq:n.

Dessutom ska du inte titta på input gain-LED. Skit i om den lyser rött eller inte, så länge det låter bra. Kemper har inbyggd soft clip.

Distortion sense är ingen volymknapp, utan den ger eller drar ner gainen. Clean sense har med volym o göra. Distortion sense är till för att kompensera för mickar, strängar eller du har en ny pedal innan Kempern men vill ha samma gainnivå på dina rigs.

och ja, dem påstår att Kempern måste vara main clock om man kör med SPDIF, men jag har det inte.. och har inga problem. Kör Saffire Pro 40 och kör zero latency-inspelning. No problem what so ever.

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...