Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Du kan köra multiout och behandla kicken med EQ och kompressor separat om du inte redan gjort detta.

😄

Redigerat av JohnRick
Postat

Vad detta ditt tips?

Mitt tips? Jag frĂ„gade bara 🙂 Men ska testa det,, förstĂ„r dock inte VARFÖR just kicken blir en virvel trumma ? alla andra lĂ„ter ju perfekt.... NĂ„gon sa t mej att ja skulle göra nĂ„got med drum map? eller be programmet att spela det jag slĂ„r pĂ„ men assĂ„ hur man gör de i ezdrummer Ă€r frĂ„gan... AnvĂ€nder mej av Mixcraft som program förresten.. Tack iaf 😄

Postat

OK, trodde mer du menade bildligt mer Ă€n bokstavligt. 🙂 Kolla mapping i manualen PDF, det stĂ„r dĂ€r. Eller tryck pĂ„ tangent efter tangent tills du hittat kicken. FörstĂ„r dock inte riktigt vad som gĂ„tt snett. Har du av misstag flyttat mapping kanske.

Postat

Mitt tips? Jag frĂ„gade bara 🙂 Men ska testa det,,

Det var vÀl snarare en retorisk frÄga till JohnRick,

Postat

OK, trodde mer du menade bildligt mer Ă€n bokstavligt. 🙂 Kolla mapping i manualen PDF, det stĂ„r dĂ€r. Eller tryck pĂ„ tangent efter tangent tills du hittat kicken. FörstĂ„r dock inte riktigt vad som gĂ„tt snett. Har du av misstag flyttat mapping kanske.

Pratade förut med en som har rĂ€tt koll pĂ„ mixning Ă„ inspelning och han förstod inte heller... Jag anvĂ€nder ju mej av Yamaha DTXPLORER . som jag kopplat midi frĂ„n till usb.. Öppnat programmet i Mixcraft, Ă„ alla andra trummor lĂ„ter bra FÖRUTOM just kicken.. Har inte rört mapping, ska man kanske ladda ner nĂ„got till sjĂ€lva trummorna ? eller gĂ„ in pĂ„ trummorna Ă„ vĂ€lja typ midi eller nĂ„got ?
Postat

Det var vÀl snarare en retorisk frÄga till JohnRick,

Yes - trodde du försökte skoja till det med uppmaningen om att EQ'a om virvelsoundet till en kick.

Men för att hÄlla sig till sakfrÄgan: Om du fÄr ett virvelljud nÀr du slÄr pÄ kicken Àr det felmappning ja.

Majoriteten av trumpluggar, om vi exkluderar de som inhyses i KONTAKT, har en learn-funktion, eller

annars ett manuellt sĂ€tt att bygga en drum map för att det midi note number som den specifika slagyta du slĂ„r pĂ„ (kicken i ditt fall) ska trigga en baskaggesampling i trumpluggen. I Superior Drummer kör jag Learn som jag mappat till mitt DTX900, i Abbey Road har jag byggt egna dĂ„ det Ă€r Kontakt-drivet, i andra finns det liknande. Har dock förstĂ„tt att EZD inte har detta (kanske i 2:an) varför metod tvĂ„ Ă€r att skriva mappningen i din modul sĂ„ att du skickar ut rĂ€tt midi note nummer vid anslaget pĂ„ vald slagyta. Har ocksĂ„ gjort detta faktiskt nĂ€r det Ă€r för rörigt att mappa in-house i pluggen (Ocean Way Drums t.ex). DÅ har jag gjort en specifik map i DTX-modulen utan att Ă€ndra ngt i sjĂ€lva trumpluggen. GrundpoĂ€ngen Ă€r dock att midinotvĂ€rdena mĂ„ste synkas sĂ„ gĂ„r det inte i pluggen - kolla in manualen till ditt DTXPlorer.

Postat

Yes - trodde du försökte skoja till det med uppmaningen om att EQ'a om virvelsoundet till en kick.

Men för att hÄlla sig till sakfrÄgan: Om du fÄr ett virvelljud nÀr du slÄr pÄ kicken Àr det felmappning ja.

Majoriteten av trumpluggar, om vi exkluderar de som inhyses i KONTAKT, har en learn-funktion, eller

annars ett manuellt sĂ€tt att bygga en drum map för att det midi note number som den specifika slagyta du slĂ„r pĂ„ (kicken i ditt fall) ska trigga en baskaggesampling i trumpluggen. I Superior Drummer kör jag Learn som jag mappat till mitt DTX900, i Abbey Road har jag byggt egna dĂ„ det Ă€r Kontakt-drivet, i andra finns det liknande. Har dock förstĂ„tt att EZD inte har detta (kanske i 2:an) varför metod tvĂ„ Ă€r att skriva mappningen i din modul sĂ„ att du skickar ut rĂ€tt midi note nummer vid anslaget pĂ„ vald slagyta. Har ocksĂ„ gjort detta faktiskt nĂ€r det Ă€r för rörigt att mappa in-house i pluggen (Ocean Way Drums t.ex). DÅ har jag gjort en specifik map i DTX-modulen utan att Ă€ndra ngt i sjĂ€lva trumpluggen. GrundpoĂ€ngen Ă€r dock att midinotvĂ€rdena mĂ„ste synkas sĂ„ gĂ„r det inte i pluggen - kolla in manualen till ditt DTXPlorer.

Tack för ditt svar ! 😄

Nu blev det lite mycket hĂ€r, vad exakt ska jag kolla efter i manualen 😄

Postat

NÄgra googlingar ger vid handen att midinotvÀrdena i DTXPlorer Àr lÄsta och kan inte Àndras. AlltsÄ mÄste du göra det i EZDrummer.

Postat

NÄgra googlingar ger vid handen att midinotvÀrdena i DTXPlorer Àr lÄsta och kan inte Àndras. AlltsÄ mÄste du göra det i EZDrummer.

Tackarr.. hittade dessa manualer om trumsettet Ă„ dess midi info. http://download.yamaha.com/search/product/?language=sv&site=se.yamaha.com&category_id=16091&product_id=105627

Hur ska man göra det i Ezdrummer ?? Försökte testa olika saker Ä hur jag Àn gör sÄ lÄter kicken som en virvel... SÄg pÄ nÀtet att de gick Ä ladda ner ngt till yamaha't..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.