AndyPandy Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Jag är ute efter en samplingsplatta med bra så kallade brass licks, dvs färdiga trudelutter (eller vad man nu kallar det) spelade på trumpeter och liknande blåsinstrument. Någon som har något tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Finns ju en del. Vilken typ av musik är du ute efter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndyPandy Posted April 7, 2005 Author Share Posted April 7, 2005 Tja ... funk, soul och disco ... stötar, swells och kombinationer av dessa ungefär ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Legendariska mephis horns har kommit med en platta. Det lilla jag har hört låter lysande. http://www.ilio.com/ilio/memphis/# Finns på deals online såg jag: http://www3.dd.se/deals-online/swe/ 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 (edited) Det finns en massa brass-skivor, t.ex. Kick-Ass Brass som innehåller brassljud. Men det låter alltid "sampling" om riffen... Det känns inte äkta bara. 😳 Dessutom får man nästan bygga en speciallåt för att få samplingarna att passa in, istället för att kunna lägga en touch av brass till låten som redan skrivits. Här är undantaget. Dessa loopar är användbara. 🙂 Horncraft for R&B Edit: Kostar knappt hälften så mycket som de sämre samplingsskivorna 😳 Edited April 7, 2005 by vectro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Eller så skaffar man melodyne och lägger in ett par toner i en loop som man själv modifierar hur som man vill. 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts