Jump to content
Annons

Motu 896MK3 Hybrid


Anders F

Recommended Posts

Vad tycker ni om ljudkortet Motu 896 mk3 hybrid? Ska uppgradera en av jobbets datorer till pro tools 11 och ha idag en digi002 rack till den vilket inte längre stöds så tittar på nya ljudkort. Krav är minst 16 in och 8 ut. Absolut viktigast är stabilitet! Komemr köras på Imac 27" från 2011 med mac osx 10.9 på.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Egentligen detta: jag hade lekt med mitt nya Motukortinterface förra året i ungefär 20 min när interfacet belönade mig med att skicka ut full scale signal i mina monitorer. HÖÖÖGT lät det. Gick inte att lita på, kunde hända närsomhelst. Bara jag ser ett Motuinterface börjar mina knän skaka som maracas. Det var ett Ultralite mk3. Jag skickade tillbaka skiten och har sen dess kört RME. Funkar verkligen 100% lysande. För att inte säga brilliant.

Låter som ljudkortet var trasigt, jag har jobbat med MOTU kort och inte upplevt några liknande problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder både 8PRE och 828mk3 FW. Utmärkt ljud och hög stabilitet.

Dessutom, medan många ljudkortstillverkare är långsamma med drivrutiner till nya versioner av OS X brukar MOTU snarare ha drivrutiner färdiga strax innan OS:et släpps.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...