Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej hej!

Jag heter Mirja. Jag Àr lÄtskrivare, artist och nybörjarproducent. Jag har producerat mig sjÀlv i 1 Är nu.

Jag hÄller pÄ att jobba med ett projekt som heter "PinkOne Goes To Hollywood" som handlar om mig, min musik och min utveckling som artist. Det Àr en show pÄ Youtube dÀr jag provar och experimenterar för att utvecklas, hitta uttryck och sound och för att bryta mig loss frÄn mitt förflutna och bygga upp nÄgonting nytt och nÄgonting eget. Showen handlar om mig, min musik, mina drömmar och det Àr en slags fantasivÀrld dÀr allt möjligt kan hÀnda. Jag gör allt frÄn att skriva, producera, mixa, sjunga, rappa, dansa, koreografera, filma, klippa, regissera osv i den. 0% prestige, 100% hjÀrta.

Det jag jobbar med just nu Ă€r först och frĂ€mst mitt andra singelslĂ€pp. Det Ă€r min lĂ„t "Boom Boom" som jag hĂ„ller pĂ„ att producera i studion just nu och som jag lagt upp hĂ€r. 🙂

Jag producerade Àven min första singel, nÄgra veckor efter att jag börjat med logic. En lÄt pÄ svenska som heter "Numret i min hand".

https://play.spotify...YJRhiVVpKKNPs71

Och hĂ€r Ă€r mitt senaste avsnitt av min show. Det handlar om den 26 feb och ett födelsedagskalas. 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=RGxmloBMudU

Det Àr lite om vem jag Àr och vad jag hÄller pÄ med. Jag har gÄtt med hÀr för att bolla idéer med folk, för att lÀra mig nya saker, för att fÄ nya vÀnner, komma i kontakt med andra producenter och lÄtskrivare..

Man kan komma i kontakt med mig via:

Min mail: pinkonegoestohollywood@gmail.com

Min artistsida: www.facebook.com/pinkoneofficial

Min insagram: www.instagram.com/pinkonegoestohollywood

Eller bara hĂ€r pĂ„ mailen! 😉

/Mirja

Redigerat av PinkOne
Annons
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Hej och vÀlkommen till forumet.

Kul projekt, hoppas att det ska gÄ bra för dej.

drloop (oregistrerad)
Postat

HÀrligt! Det Àr en skön kÀnsla att göra allt sjÀlv. Kör hÄrt!

• 4 veckor senare...
Postat

Yeah! Verkar ju vara asbra stĂ€mning hĂ€r! 🙂 Och KAFFETRÅDEN- HAHAHAHA! Wtf! 🙂 LĂ€gg upp fortsĂ€ttning pĂ„ den!! 🙂 Och tack igen för det varma vĂ€lkomnandet! 🙂

Och MĂ„sart, hĂ€r Ă€r del 5 i min show! La upp den tidigare ocksĂ„ i nĂ„n annan trĂ„d.. Har proddat, men fĂ„tt hjĂ€lp av en grym mixare frĂ„n SkellefteĂ„ som heter Fritte ifall nĂ„n kĂ€nner honom. 🙂 Det Ă€r inte riktigt det hĂ€r countrypop-soundet som jag Ă€r ute efter, men blev helt tokig av att sitta och leta synth- och trumljud sĂ„ bestĂ€mde mig för att skriva nĂ„t som Ă€r lĂ€ttare att prodda... Och dĂ„ blev det den hĂ€r. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=1_XObcJoQRk

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Det Àr en Nicki Minaj-lÄt, men jag har skrivit om texten i den sÄ den handlar om mig och Max.

undvik det

du verkar ha talang för att stÄ pÄ egna ben

men en del av "mystiken" kring dig försvinner med all utlÀmnande förklaring

artister vill man inte kÀnna - dom vill man se upp till pÄ piedestal

öva lite pÄ lÀppsynken sÄ Àr det bara en tidsfrÄga

Redigerat av Demonproducenten
Postat

undvik det

du verkar ha talang för att stÄ pÄ egna ben

men en del av "mystiken" kring dig försvinner med all utlÀmnande förklaring

artister vill man inte kÀnna - dom vill man se upp till pÄ piedestal

öva lite pÄ lÀppsynken sÄ Àr det bara en tidsfrÄga

Hej! Tack för din feedback! Jag förstÄr precis vad du menar och sÀtta upp mig sjÀlv pÄ en pedestal och köra rock star attitude och bygga mystik det gör jag nog ganska mycket, det Àr en ganska stor del av mitt artisteri, min person och koncept med min show, men just i detta forum och sammanhang kÀnner jag inte riktigt att jag Àr artist och alla andra deltagare Àr publik. Det skulle kÀnnas konstigt... HÀr kÀnns det najs att vara personlig och berÀtta lite om det jag gör och varför, om min musik, mina idéer och ambitioner.. KÀnns som att det Àr mer passande hÀr för att hitta folk att jobba med, bolla idéer med och komma i kontakt med Àn att vara mystisk och pÄ min pedestal.

För mina följare och fans hĂ„ller jag dock inte pĂ„ att förklara en massa saker, tvĂ€rtom.. Är det nĂ„n som Ă€r mystisk, konstig, tar helt skumma vĂ€gar och Ă€r komplex och grymt oförutsĂ€gbar, dĂ„ Ă€r det jag. 😉 Och det Ă€r det som Ă€r det bĂ€sta - precis vad som helst kan hĂ€nda. Nu tex, den 21-25 maj, dĂ„ Ă€r det London Fashion Week. 😉 Haha! Ska bli jĂ€vligt kul och episkt. 🙂

Postat

Hej! Tack för din feedback! Jag förstÄr precis vad du menar och sÀtta upp mig sjÀlv pÄ en pedestal och köra rock star attitude och bygga mystik det gör jag nog ganska mycket, det Àr en ganska stor del av mitt artisteri, min person och koncept med min show, men just i detta forum och sammanhang kÀnner jag inte riktigt att jag Àr artist och alla andra deltagare Àr publik. Det skulle kÀnnas konstigt... HÀr kÀnns det najs att vara personlig och berÀtta lite om det jag gör och varför, om min musik, mina idéer och ambitioner.. KÀnns som att det Àr mer passande hÀr för att hitta folk att jobba med, bolla idéer med och komma i kontakt med Àn att vara mystisk och pÄ min pedestal.

För mina följare och fans hĂ„ller jag dock inte pĂ„ att förklara en massa saker, tvĂ€rtom.. Är det nĂ„n som Ă€r mystisk, konstig, tar helt skumma vĂ€gar och Ă€r komplex och grymt oförutsĂ€gbar, dĂ„ Ă€r det jag. 😉 Och det Ă€r det som Ă€r det bĂ€sta - precis vad som helst kan hĂ€nda. Nu tex, den 21-25 maj, dĂ„ Ă€r det London Fashion Week. 😉 Haha! Ska bli jĂ€vligt kul och episkt. 🙂

point taken

posta gÀrna mer efterhand

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Hej! Har glömt att posta mitt senaste avsnitt! HĂ€r kommer det! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=1EmV-mcCSdM

Mycket bra! 🙂

Har för mig du skrev att du har bakgrund som jazzsĂ„ngerska, eller Ă€r jag helt ute och cyklar? Hur som helst tycker jag det hörs jazzinfluenser i den hĂ€r 🙂

• 3 veckor senare...
Postat

Hej! Tack! Jo, precis! 🙂 Kul att du gillar! Satt typ nĂ„gra timmar innan mitt plan till London och tokmixade i hörlurar, sen lĂ€t det inte alls som jag tĂ€nkt mig nĂ€r jag lyssnade i högtalare... Jag MÅSTE verkligen köpa ett par! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.