Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Tänkte bara höra om någon tycker att det är värt att lägga pengar på denna

lilla enhet...

Annons
Postat

Hittar du en Midiverb 4, så är den ganska trevlig, men de äldre är inte alls lika kul... Har själv haft Midiverb, Midiverb 2 och Midiverb 4 - och den sista var som sagt helt ok och lät betydligt bättre än sina föregångare. Sålde dock min för ett par månader sedan...

En annan burk som är klart användbar är Digitech Studio Quad 4, som jag också sålde ungefär samtidigt... 😆

Numera har jag bara kvar de inbyggda effekterna i DX3216 (förutom diverse plugins i Cubase förstås...), som jag tycker låter bättre än de gamla burkarna jag sålde.

Postat

Ok!

Då vet jag, det är lite svårt att veta om det kommer tillföra något till min DAW

eftersom det finns många fina pluggar på marknaden.

//S

Postat

Det är ett bra reverb jämfört med mycket annat, speciellt pluggar. Varmt. Lite inställningsmöjligheter iofs, men det låter bra för det.

Postat
Det är ett bra reverb jämfört med mycket annat, speciellt pluggar. Varmt. Lite inställningsmöjligheter iofs, men det låter bra för det.

Pratar du om Midiverb4 nu eller?

Postat

Jag sålde också mitt midiverb 4 för ett litet tag sedan eftersom jag aldrig använde det längre. Reverben är ok, men i mitt tycke låter dom lite kallt. Det är något med svansen (utklingningen) som ger den känslan. Som att ljudet 'fryser' precis i slutet.

...Hmmm. Många köldmetaforer blev det.

Förresten. Jag kör fortfarande på ett Lexicon Alex så jag har inte helt slutat med externa reverb. Alex går säkert att hitta för samma peng som ett midiverb 4.

Det låter lite analogt, nästan chorus-touch på vissa presets. Men det är konstig balans på utnivåerna. Vissa logaritmer panorerar snett till höger och vissa till vänster.

Postat
Det kan styras via midi (program change och vissa parametrar).

Åhå, precis som vissa av Zooms nyare effekter då.

Postat
Det kan styras via midi (program change och vissa parametrar).

Åhå, precis som vissa av Zooms nyare effekter då.

Precis - och Midiverb kom nog för 20 år sedan eller något sådant... 😆

Jag tror faktiskt att det ursprungliga Midiverb fick namnet för att det var ensamt på den tiden om att kunna styras med midi...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.