Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har sökt runt lite, men jag hittade inget.

Jag fick ett trumset av en kompis. Det är gammalt, men det går att spela på.

Förutom att skinnen är sunk, det är många igentejpade hål och så.

Så, då är det bara att köpa nya då. Kollade lite på musikbörsen, men det finns så många typer, eller några olika i alla fall.

Ebony, transparent, sejarskinn, coated och sen övriga, men där är det ganska många.

Vad är det för skillnad mellan alla? Eller är det ingen skillnad förutom färgen?

Jaja, tack för hjälp.

Annons
Posted

Det beror ju helt och hållet på vad du är ute efter för skinn! Det är väldigt stor skillnad mellan alla dom du skrev.

Jag själv brukar köra Remo Pinstripe som slagskinn till pukorna, och Weatherking Ambassador till virvel.. ska skifta till Pinstripe även där när råd finns.. Powerstroke3 är rätt smaskigt till kaggen..

Ska man ha nya underskinn oxå så ska du köpa Diplomat skinn.. jag är inget stort fan av Evans så du får Remo tips istället 😲

Sen beror det ju helt på vad du är ute efter som sagt, jag är ju inne på metal och slår rätt hårt så Pinstripe är helt perfekt för mig! Annars får du prova dig fram lite helt enkelt!

Hoppas jag var till nån hjälp!

Skål o puss!

Posted (edited)

Jag kör väl typ grunge och punkrock. Lite metal ibland.

Funkar dom där ändå?

*EDIT*

Tack förresten.

Edited by johlin