Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

G'morn! Mycket kaffe på g nu. Ska möblera om hela huset idag. Allt för att få fart på studion igen. 🙂

Annons
Postat

Alltså, jag blir så less.

För en månad sedan lämnade jag in min Mark V-förstärkartopp till JAM för att den sprakade mycket. Tänkte det var enklare och snabbare än att skicka den till tysken där jag köpte den.

Nu fick jag veta att problemet är så pass omfattande att dom inte har hittat det, men att det "ligger nånstans i preampen". JAM rekommenderar mig att vända mig till Thomann eller till Luthman, Mesa Boogies svenska återförsäljare.

Det fanns inte ens på min världskarta att dom inte skulle kunna lösa problemet. 😏 Jag hoppas inte felsökningen hos JAM blir för dyr när dom faktiskt inte åstadkommit någonting...

Jag har mailat både Thomann och Luthman så får vi se vad dom säger. Luthman vore väl definitivt enklast, dom verkar ha ett kontor i Haninge, vilket är väldigt nära mig. Jag känner mig inte jättesugen på att skicka min dyra 20.000-kronors förstärkare till Tyskland med posten...

k9 (oregistrerad)
Postat

Inge kul med krångel Micke.. 🙁

Postat

Nu har jag iallafall precis fått kontakt med Luthman, någon Stockholmsbaserad Mesa Boogie-återförsäljare. Dom sa att dom kunde ta in den. Det känns betydligt bättre än skicka den till Tyskland iallafall, så det blir väl att jag gör så.

k9 (oregistrerad)
Postat

Vet att en av mina polare fick hjälp av Luthman i Sverige när han handlat saker i Norge förut.

Postat

Å andra sidan, skickar jag den till Thomann och det inte beror på slitage eller att jag typ tappat den så fixar dom det gratis. xD Hmm...

Postat

Alltså, fyfan vad Thomann är trevliga och lätta att ha att göra med. och Luthmann var sjukt dryga. Så jag skickar den till tyskland. 🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

Haha! Det var så min polare tyckte om Luthman med iofs. 😉

Postat

Alltså, jag blir så less.

För en månad sedan lämnade jag in min Mark V-förstärkartopp till JAM för att den sprakade mycket. Tänkte det var enklare och snabbare än att skicka den till tysken där jag köpte den.

Nu fick jag veta att problemet är så pass omfattande att dom inte har hittat det, men att det "ligger nånstans i preampen". JAM rekommenderar mig att vända mig till Thomann eller till Luthman, Mesa Boogies svenska återförsäljare.

Det fanns inte ens på min världskarta att dom inte skulle kunna lösa problemet. 😏 Jag hoppas inte felsökningen hos JAM blir för dyr när dom faktiskt inte åstadkommit någonting...

Jag har mailat både Thomann och Luthman så får vi se vad dom säger. Luthman vore väl definitivt enklast, dom verkar ha ett kontor i Haninge, vilket är väldigt nära mig. Jag känner mig inte jättesugen på att skicka min dyra 20.000-kronors förstärkare till Tyskland med posten...

Skicka den till Tyskland men kanske med någon slags försäkring eller så. Kommer den bort gör det väl inget, den funkar ju ändå inte.

Mvh, problemlösaren.

Postat

[...]Jag känner mig inte jättesugen på att skicka min dyra 20.000-kronors förstärkare till Tyskland med posten...

Well, gratis frakt till thomann om du köpt den där, samt att de står för reparationen. De har min ena monitor för tillfället.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kul! Skulle sätta mig och spela in en acke gitarr, hann stämma gitarren och då började hela huset skaka... 😱 :ph34r: 😱 :ph34r: 😱

De håller på att lägga asfalt en halvmeter i från min fasad... 🙁

Redigerat av k9
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.