Jump to content
Annons

Minoritets-dominans på studioforumet?


Signia

Recommended Posts

Till skillnad från dig så har jag bidragit. Det är stora skillnaden mellan oss. Förväntade mig inte att du skulle skriva nåt annat heller. Det är typiskt för dig.

Jäpp men den här tomten tar tillbaka alla klappar och behåller allt för sig själv. 🙂

Du kan ha saker att skriva om elkablar och liknande, medan jag startar mängder av trådar om musik mm som blivit väldigt populära. Från min första dag här framstod du som en mobbingtyp. Du gav dig helt enkelt på fel person.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oakleaf (oregistrerad)

Är det inte bra om studio forum är underhållande?

Det är det säkert. Fast det kan nog finnas olika anledningar till att man hänger här. Jag har lärt mig otroligt mycket här. Allt jag lärt mig har varit grymt underhållande.

Ibland har det hänt att man gått in i nån diskussion för att ha lite skoj bara. Fast oftare har min tid här handlat om utveckling.

Jag har dock sen länge insett att vissa är här enbart för att spela Allan Ballan. Ibland roligt, fast oftast gubb-dagis fasoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solstrålen (oregistrerad)

På forumet har många reggat sig genom åren, drygt 27500 konton. (När startade Studio detta forum btw?). Många konton är förstås "tomma" eller har bara ställt 1-2 frågor och sen försvunnit.

Men antalet konton som postat 5 gånger eller fler, och dessutom har varit aktiv senaste månaden ... då har vi i runda slängar 600 pers som är aktiva här. Senaste månaden bara. Jag menar att man skapar konto för att skriva här. Att bara läsa går ju bra ändå.

Känns det så? Att det finns typ 600 pers i månaden här?

Vad tycker ni?

Personligen tycker jag det känns mer som … 40 kanske.

Har studioforum börjat bli dominerat, av en mindre skara ihållande besökande inkl den kultur som utvecklats inom den kretsen?

Man ser ibland nytillkomna, som frågar om råd, åsikter och tips, och möts då av en ganska däst och intolerant inställning, där de mest erfarna känner sig nästan besvärade, ofredade av en så ”enkel” frågeställning. Och svaren får tonfall därefter.

Man slås ofta av hur folk verkar ha glömt hur man själv var som ung, hela världen låg öppen och möjligheterna var många. Och hur blir det då att mötas av ”Men du får väl googla lite? använd sökfunktionen med!”.

Jag ser mindre och mindre sådana frågor, tycker jag. Och skulle alla använda sökfunktionen skulle vilket forum som helst vara utdött på ett par veckor, lätt. Tror inte jag är ensam om att få PM från folk som frågar om sånt som egentligen trådar är till för.

Är det här en rimlig fråga att ställa sig?

Om ja, kan det vara så att studioforum håller lite på att bli ett gryt för en mer eller mindre ordinarie skara personer, som då ovetande kultiverar egna ribbor av vad som ses som gott tonfall, rätt slags kunskap, och klanderfri kunskapsribba ska ligga? Samt vilka som tillåts bete sig på ett sätt andra skulle bli utsparkade på stubben för?

Just a thought …

Vilka anser du ingå i minoriteten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma sak på alla forum. Alla har stammisar som syns i varje tråd. T o m på flashback som har över en halv miljon medlemmar så sker detta (dock med skillnaden att varje forum-kategori har en viss skara stammisar, t ex drogforumet/politikforumet/sexforumet osv)

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Från min första dag här framstod du som en mobbingtyp.

Hur många varningar har du fått? Hur många gånger har du varit tillfälligt avstängd? Du är den sista att anklaga någon annan för att vara en mobbare.

Du gav dig helt enkelt på fel person.

Se ovan

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöms inte ofta alls, enligt min mening.

När "folk" ber någon att "du får väl googla lite? använd sökfunktionen med!, så är det givetvis inte för att tvinga frågeställaren att söka sin egen fakta bara för att "folk" själva inte pallar svara, utan för att "folk" faktiskt redan svarat på ställd fråga XX gånger och att frågeställaren gör bäst i att vända sig till befintliga svar.

Varför skulle det vara fel?

Det beror sig helt på hur en tolkar det som skrivs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...