Ventures Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Tänkte piffa upp rösten lite med auto-tune i Cubase (Artist 7). Laddade ner 10 dagars testversionen från Antares. Då krävs ett licensprogram från Ilok. Allt installerat och klart, men efter en del grävande kom jag fram till att det behövs en Ilok-dongle för att Ilok skulle funka. Hur tänker de där borta? Inte köper man en 50 dollars dongle för att testa ett program i 10 dagar. Finns det några andra liknande pluggar som är enklare att testa? Har testat Pitch correct (som finn i Cubase) och Gsnap men de klarar inte av att korrigera min röst :-). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Välkommen till 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Parra Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Det enklaste är att automatisera responsen på autotunen i artist 7 eller liknande plugs. Svårt att få en autotune att automatiskt göra din eller generellt alla röster helt perfekt i pitch utan att låta T-pain-ish. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Melodyne - men den är bara offline, så det går inte att använda i realtid - men resultatet blir å andra sidan bättre om du är ute efter att det inte ska låta som om man har korrigerat. http://www.celemony....25253Dplugin_qa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Tänkte piffa upp rösten lite med auto-tune i Cubase (Artist 7). Cubase (full) har Varitone eller vad det nu heter som är en AutoTune variant. Bättre än Pitch Correct. Har du Artist har du väl Cubase-dongel och kan testa Full Cubase istället? Bara en tanke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Hur tänker de där borta? Inte köper man en 50 dollars dongle för att testa ett program i 10 dagar.De tänker att du redan har en iLok till dina andra pluggar och då är ju saken biff. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ventures Postat 6 december 2013 Trådstartare Dela Postat 6 december 2013 (redigerat) Tack för era svar. ILok kanske är användbart i framtiden. Har inte behövt använda några pluggar utöver de medföljande i Cubase Artist ännu. Såg också att Auto-Tune kostar cirka 4500 kr. Kanske i saftigaste laget för en "plugg" om man bara är hobbyanvändare. Redigerat 6 december 2013 av Ventures Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Parra Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Melodyn är verkligen ett bra verktyg för att göra en röst gudomlig. Den är praktiskt taget helt osynlig men tar tid at jobba i då man lätt fastnar eftersom att möjligheterna blir oändliga. Vad är det du vill göra mer precist med din röst? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hwasser Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Den är praktiskt taget helt osynlig men tar tid at jobba i då man lätt fastnar Ha det här i åtanke. Ta ofta pauser när du auto-tunar, efter ett tag så verkar ALLT ha fel ton 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Parra Postat 6 december 2013 Dela Postat 6 december 2013 Ahah, jag vet. Ibland sitter jag o tunar o tunar och tycker rösten blir sametslen och perfekt. Vaknar upp dagen efter för att inse att jag autotunat T-pan style utan att hört det. _) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 7 december 2013 Dela Postat 7 december 2013 Jag har inte pitch corrrrrecltiat mycket i mina dar, men när jag gör det låter det ibland t-pain även när jag stänger av effekten, my brain.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.