Jump to content
Annons

Digidesign C|24 "färgar" ljudet


Studio820

Recommended Posts

Annons

Tackar för svar.

Nja vet inte riktigt om det blir bättre eller sämre. Men det är inte samma ljud som om jag kopplar direkt på ljudkortet. Därför blir det svårmixat då det inte blir samma ljud på bouncen som i monitor.. Men nu kör jag på ljudkortet, tänkte bara kolla om det är något som jag har missat. Inställningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svar.

Nja vet inte riktigt om det blir bättre eller sämre. Men det är inte samma ljud som om jag kopplar direkt på ljudkortet. Därför blir det svårmixat då det inte blir samma ljud på bouncen som i monitor.. Men nu kör jag på ljudkortet, tänkte bara kolla om det är något som jag har missat. Inställningar?

Vad har du för ljudkort?

Tänker som så att det kanske är tvärtom, d.v.s. C24 ger "rätt" ljud medan ljudkortet ger "fel" ljud, men att du är van vid ditt ljud från ljudkortet.

....fast så är det säkert inte....

...och kommer ljudet från ljudkortet ändå, in i C24, så.... ja... usch, jag har inte vaknat än, haha.... 🤪😊

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Digidesign 002.

det känna som att det blir samma ljud på utbränd CD som det blir om jag kopplar monitorerna direkt på kortet och inte kör det igenom bordet oxå.

C24 har ingen "egen" ljudutgång från programmet utan men kopplar från ljudkortet och till bordet sedan till monitorerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Verkar helmysko om det är så stor skillnad. Testa att spela in från utgången på C24 och jämför i ditt ljudkort med waven om det verkligen skiljer sig så mycket. Så skulle jag ha gjort för att bottna problemen på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ute och cyklar Martin. Det är fortfarande en helt analog kedja internt i bordet för lyssningen. Men tugga du på BROR DUKTIG.

Analogt som digitalt, det låter ju fortfarande inte till kundens önskan.

Om han lyssnar på något han spelat in i datorn så måste ju signalen göras om

från digitalt till analogt innan ljudet kommer fram eller hur.

Till TS, prova att koppla in en CD-spelare, eller något annat direkt in på bordet utan att ansluta det till en dator och testa om du får samma "försämrade ljud".

Mem mitt tips är att bara byta ut det om du inte är nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...