kr002 Postat 23 november 2013 Dela Postat 23 november 2013 (redigerat) Hej! Jag har problem med att få det jag spelat in med session strings matcha med det andra i låten, t ex baskaggen.... Allt låter bara fel.... 🙁 Vad kan det vara? Allt är kvantisajsat..... så det borde inte vara ett problem... Uppskattar hjälp! Lyssna här : https://soundcloud.com/kasperrungbergmusic/fel Mvh 🙂 Redigerat 23 november 2013 av kr002 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 23 november 2013 Dela Postat 23 november 2013 Beror på vilka stråkar du valt i SS. Attacktiden? Legato? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kr002 Postat 23 november 2013 Trådstartare Dela Postat 23 november 2013 (redigerat) 02 MTown Legato SustainAccent, kör jag med! använder "Staccato Chord 3" i animatorn 🙂 Attacken knoben är helt nere... och legato är "on"...Kan detta lösas på något sett? 🙂 Tack för hjälpen! Redigerat 23 november 2013 av kr002 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nidlarn Postat 24 november 2013 Dela Postat 24 november 2013 Ganska vanligt att staccatopatchar "släpar" lite. Du löser det rätt enkelt genom att flytta midin eller ljudfilen lite tidigare i griden! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 24 november 2013 Dela Postat 24 november 2013 Låter ok.. Vill du att attacken i stråkarna ska hitta mer på baskaggen får du backa fiolspåret lite bara. Inget du löser med quantisize. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.