Jump to content
Annons

Amy Diamond


Majken

Recommended Posts

Uhm, jag har fastnat för en riktigt larvig låt..

Amy Diamond - What's In It For Me

Hygglig produktion, svängig låt och sköna harmonier. Tjejen som sjunger har lite sådär gnällig och gullig röst. Påminner mig lite sångerskor som Nelly Furtado. Men när jag kollar upp det så visar det sig att hon är 12 år gammal.. WTF??.. 12?!?!

http://www.amydiamond.se

Då gillar jag plötsligt låten ännu mer. Tokigt duktig är hon tösen.

Ser fram emot ett skivsläpp så att jag kan stå där på Åhlens bland 8-åringarna och be om att få skivan signerad.. Hrmmmpf..

Så är jag ensam i träsket eller kan jag få något litet medhåll från någon att låten är bra?

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Måste också erkänna att Amy´s låt är bra, gillar refrängen och hennes röst.

Får väl se om hon får några fler hits att spela in.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Hörde den på radion för ett tag sedan och jagade rätt på den. Hur bra som helst.

Trodde först att det var någon slags Max Martin-historia. Gillar produktionen hur mycket som helst. Lite släpig, men med driv, precis som Oops, I did it again.

Bra låt och bra gjort.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon vann en talangtävling på mix megapol, och priset var att spela in en låt. Jag tycker också att låten är riktigt bra, speciellt eftersom hon bara är 12 bast...

The Mr... 🙂

Edit: Stavfel

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram emot ett skivsläpp så att jag kan stå där på Åhlens bland 8-åringarna och be om att få skivan signerad.. Hrmmmpf..

/Majken

Det måste man nästan ha en bild på🙂

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt, det hela är lite obehagligt. 12 år gammal.

Och när man tar slutstroferna i de två verserna (ur sitt sammanhang) växer olustkänslorna:

I någon form av dyslektisk Star Wars-anda påstår Amy att:

"I.... be your mother"

...och i andra versen målar hon upp ett sanslöst malplacerat scenario för en tolvåring:

"...I'm about to blow you..."

Jag är mållös.

<edit>Här kan ni ta del av lyriken i sin helhet<edit>

Redigerat av Chrille
Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, men tycker du går lite väl långt 😳

Tycker det låter lite som,

-spela denna vinyl baklänges så hör du satan, syndromet.

And I refuse to be your mother - so tell me

And I'm about to blow your cover - so tell me

Faktiskt, det hela är lite obehagligt. 12 år gammal.

Och när man tar slutstroferna i de två verserna (ur sitt sammanhang) växer olustkänslorna:

I någon form av dyslektisk Star Wars-anda påstår Amy att:

"I.... be your mother"

...och i andra versen målar hon upp ett sanslöst malplacerat scenario för en tolvåring:

"...I'm about to blow you..."

Jag är mållös.

<edit>Här kan ni ta del av lyriken i sin helhet<edit>

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Sounden, var inte sur och leta fel bara för att hon är tolv år. Man ska hålla efter pedofilkräken, men ibland känns det som pojken och vargen. Som smålänning glädjs jag med min landsmannina. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sounden, var inte sur och leta fel bara för att hon är tolv år. Man ska hålla efter pedofilkräken, men ibland känns det som pojken och vargen. Som smålänning glädjs jag med min landsmannina. 🙂

Vadå leta fel? förklara?

Jag letar inga fel, utan tyckte Chrilles inlägg var lite taget ur luften.

//Mr.S

Link to comment
Dela på andra sajter

Sounden - Du har rätt i vissa avseenden. Jag medger att delar av min ovanstående bevisföring saknade reella belägg. Men försök att bortförklara det här otäcka mönstret i hennes andra vers:

"Please understand me - your games ain´t working anymore

You can´t have this candy - and keep one foot outside the door

Now you only come around - when your life is upside down

And I'm about to blow your cover - so tell me"

Klart och tydligt kan man läsa det otäcka sublima meddelandet hon sänder ut:

Painking and drown when life is best.

Hur det ska tolkas, det vågar jag knappt ge mig in på. Men tillåt mig spekulera en aning.

Är det Amy som är the "Painking"? Man kan anta att hon axlar den rollen de tillfällen då livet känns som uslast. Men att hon under det aliaset når en högre medvetenenhet - därigenom "when life is best". Dvs. När livet är uselt blir hon "smärtkungen", som i sin tur får till följd att livet känns fullkomligt.

Här kan se en grundläggande paradox - när Amy mår som uslast mår hon egentligen som bäst. Hon kanske känner att hon drunknar i det oförklarliga, det paradoxala. Det skulle isåfall förklara "...and drown..."! Dvs att samtidigt som Amy blir Painking så drunknar hon i det paradoxala - detta, fastän livet nått sin yttersta topp!

Och med detta lär hon oss att livet är förgängligt. Vi kan inte alltid sträva efter en yttre belöning, när belöningen i själva verket ska komma inifrån. Från våra oförvanskade själar.

Återigen. Painking and drown when life is best.

Så sant som det är sagt, Amy. Så sant som det är sagt.

Redigerat av Chrille
Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Sounden - Du har rätt i vissa avseenden. Jag medger att delar av min ovanstående bevisföring saknade reella belägg. Men försök att bortförklara det här otäcka mönstret i hennes andra vers:

"Please understand me - your games ain´t working anymore

You can´t have this candy - and keep one foot outside the door

Now you only come around - when your life is upside down

And I'm about to blow your cover - so tell me"

Klart och tydligt kan man läsa det otäcka sublima meddelandet hon sänder ut:

Painking and drown when life is best.

Hur det ska tolkas, det vågar jag knappt ge mig in på. Men tillåt mig spekulera en aning.

Är det Amy som är the "Painking"? Man kan anta att hon axlar den rollen de tillfällen då livet känns som uslast. Men att hon under det aliaset når en högre medvetenenhet - därigenom "when life is best". Dvs. När livet är uselt blir hon "smärtkungen", som i sin tur får till följd att livet känns fullkomligt.

Här kan se en grundläggande paradox - när Amy mår som uslast mår hon egentligen som bäst. Hon kanske känner att hon drunknar i det oförklarliga, det paradoxala. Det skulle isåfall förklara "...and drown..."! Dvs att samtidigt som Amy blir Painking så drunknar hon i det paradoxala - detta, fastän livet nått sin yttersta topp!

Och med detta lär hon oss att livet är förgängligt. Vi kan inte alltid sträva efter en yttre belöning, när belöningen i själva verket ska komma inifrån. Från våra oförvanskade själar.

Återigen. Painking and drown when life is best.

Så sant som det är sagt, Amy. Så sant som det är sagt.

det var nog dett dummaste jag läst på länge! (jag tror det då jag läser rätt mycket dumt varje dag ändå) man hoppas du skojjar....

Jag kunde utläsa det sublimila budskapet

Plea under me you worm

can this candy keep one outside

when life is up

I'm your cover

så vad säger det, jo rubbish, rappakalja, BS, skitsnack, ordförvrängning etc...

man ser vad man vill se och hör det man vill höra (nothing more nothing less)

Så ta dig nu en schnapps och slappna av lite 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Joho, jag trodde faktiskt det bara var jag som gillade låten.

Tjejen trodde jag hade slått huvudet eller nåt när jag sa att den här låten är schysst...

Efter det har jag hållit tyst om saken...

...tills nu!

Vi syns på Åhlens med autografblocken i högsta hugg!!!

EDIT:

Chrille:

Den var bra!

Jag älskar konspirationsteorier och baklängesmeddelanden och allt sånt!

Jag backar upp dig på denna!! 😄

Skål!!

Redigerat av Les Paul
Link to comment
Dela på andra sajter

"Please understand me - your games ain´t working anymore

You can´t have this candy - and keep one foot outside the door

Now you only come around - when your life is upside down

And I'm about to blow your cover - so tell me"

Klart och tydligt kan man läsa det otäcka sublima meddelandet hon sänder ut:

Painking and drown when life is best.

Det var det jävligaste...och detta är alltså tillåtet??? Barnen, barnen...är det ingen som tänker på barnen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...