Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Med anledning av vmbr's önskemÄl i senaste-prylen-trÄden om att höra lite trummor genom min a77.

Har precis bytt ut in- och avspelninghuvudena och fick bukt med de diskant-dropouts jag hade tidigare sÄ passade pÄ att spela in lite.

Inkluderar wav's för di krÀsne, men rÀkna med buffertid.

Trummor oprocessat:

Trummor a77:

(Kanske inte helt rÀttvist dÄ dessa trummor egentligen var fÀrdigmixade och inte i behov av ytterligare kompression)

Körde Àven en runda med en mix jag nyligen gjorde.

UAD ATR-102, som jag körde genom pÄ den slutgiltiga versionen spöar - som ni hör - min burk, men tycker ÀndÄ att den inte skÀmmer ut sig för att vara en prosumer-bandare för 1500 spÀnn!

Master ATR:

Master a77:

Redigerat av mietek
Annons
Postat (redigerat)

Hehe, tyst med dig Nilsson 🙂

Jo, klart jag har lagt ner lite pÄ den (inte sÄ mycket som du tror dock) men det Àr ju för att ta igen 30-40 Ärs slitage. En fungerande a77 i normalt brukskick gÄr för 1500-2000 Àven om du naturligtvis kan fÄ ut mer om du lÀgger ner lite omsorg pÄ den som jag gjort. Huvuden fick jag för 600, och dÄ var de i kalasskick och monterade pÄ basplatta, det Àr en bra deal. Pottar, kondensatorer och sÄn skit kostar ju ingenting, mer tid Àn pengar.

Testband, hubbar, band osv kan man ju anvÀnda pÄ fler bandare sÄ det rÀknar jag inte in.

Redigerat av mietek
Postat

UAD ATR-102 lĂ„ter ju skit bra , revoxen lĂ„ter lite mer pressat tycker jag. Fast det Ă€r ju lite det som Ă€r meningen med en bandare dvs att man kan fĂ„ bandmĂ€ttnaden 🙂

Postat

UAD ATR-102 lĂ„ter ju skit bra , revoxen lĂ„ter lite mer pressat tycker jag. Fast det Ă€r ju lite det som Ă€r meningen med en bandare dvs att man kan fĂ„ bandmĂ€ttnaden 🙂

Ja den lÄter för jÀvla bra, men kostar dÀrefter.

Körde demo pÄ den under den hÀr mixsessionen.

Postat (redigerat)

Tycker den lĂ„ter gött 🙂 speciellt pĂ„ trummorna sĂ„ tycker jag att virvel och bastrumma lĂ€t bĂ€ttre genom rullbandaren. Det Ă€r inte stora skillnader och jag förmodar att pluggar kan emulera dessa effekter lika bra.

Vad tÀnker du anvÀnda bandaren till frÀmst?

Redigerat av vmbr
Postat (redigerat)

Tycker den lĂ„ter gött 🙂 speciellt pĂ„ trummorna sĂ„ tycker jag att virvel och bastrumma lĂ€t bĂ€ttre genom rullbandaren. Det Ă€r inte stora skillnader och jag förmodar att pluggar kan emulera dessa effekter lika bra.

Vad tÀnker du anvÀnda bandaren till frÀmst?

Visst Àr det sÄ. Kommer nog anvÀnda som masterbandare pÄ musik som inte Àr sÄ beroende av punch som exemplet ovan Àr. kan nog Àven funka bra för att vÀrma upp gitarr osv.

Redigerat av mietek

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.