Gäst Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Hej! Jag har nu bytt rum i mitt hus och skulle behöva lite tips för att förbättra min akustik. Här är bilder på hur det ser ut just nu... Har ni några tips hur jag borde möblera allting? 🙂 Allt upskattas. Tänkte även beställa nya aborbenter: http://www.thomann.de/se/auralex_acoustics_roominators_d_36dst_burgundy.htm Tackar!
JohnRick Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Kanske flytta monitorerna från hörnet/hörnen?
Terror Postat 28 september 2013 Postat 28 september 2013 Du gör samma fel som jag har gjort i 3 år nu. Ha skrivbordet med monitorerna i hörnet, med fönstret där. Ställ bordet mot fönstret. Rummet ser avlångt ut, du vill alltid sitta mot en utav kortsidorna. Ställ bordet mot fönstret och sätt upp basfällor i hörnen, absorbenter bakom och över dig samt "first reflextion" på väggarna. Sen så kan du köpa tjocka gardiner som du kan dra för ditt fönster när du ska mixa. Rummet ser väldigt litet ut, och du kommer ha svårt med basen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.