Jump to content
Annons

Idol för intrumentalister...


Gäst

Recommended Posts

Varför inte!? Finns otroligt många duktiga musiker ute i stugorna som skulle ställa upp 😎

Då skulle iallafall jag sitta klistrad framför teven och skicka sms!

(Utan duktiga musiker blir det heller inga bra samplingar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det blir nog mycket svårt att få tittare. Men man kanske kunde börja med en avdelning

för artister som sjunger och spelar själva. Möjligen med hjälp av en proffs trummis och basist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det skulle kunna bli bra tv, betänk bara alla klåpare som gör allt för att få vara med i rutan, typ ostämda gitarrer, kanske en del andra udda nyuppfunna instrument och spektakulära spektakel, samtidigt som vi förmodligen skulle få se och höra helt otroliga bedrifter från riktiga talanger och virtuoser. Eller varför inte ett konsept där välkammade finrums pianister bildar band med mindre rumsrena hårdrockare. Jag tror detta kunde bli något helt nytt och underhållande för hela familjen, och lärorikt samt inspirerande... 😎

PS: Detta skulle nog skapa många nya roliga och underhållande youtubeklipp mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag tor dessvärre att intresset skulle vara mycket svalt.

Jäpp. Förkrossande del av majoriteten av massan är inte intresserad av instrumentalmusik. Känt en hel del som inte orkar med partier utan sång ens. Sen är de inte så intresserade av att höra någon som spelar något de aldrig hört förut. De vill ha förutsägbarhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag tror det skulle kunna bli bra tv, betänk bara alla klåpare som gör allt för att få vara med i rutan, typ ostämda gitarrer, kanske en del andra udda nyuppfunna instrument och spektakulära spektakel, samtidigt som vi förmodligen skulle få se och höra helt otroliga bedrifter från riktiga talanger och virtuoser.

Jag ställer upp med ostämd guran och plinkar Smoke on the water riktigt illa på enbart E strängen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Arne

En till fråga.

Varför är det roligt att se folks drömmar bli nermejade? Ett koncept i vanliga Idol som jag har oerhört svårt att förstå.

Det är inget jag heller går igång på. Men att söka till Idol och visa upp sig är väl frivilligt.

Å andra sidan har jag sett en mängd klipp från utländska Idol som jag fått kolla på 10 gånger innan jag slutat rysa (för att det är bra). Det jag har svårt för är hur uppenbart riggad showen är. TV suger.

Jag vet inte om det bara är det svenska programet som har just namnet "Idol", men jag har sett flera instrumentalister i utländska liknande shower. B.la nån grabb på runt 16 år från Australien (tror jag) som var rätt otrolig på acke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Britain's got talent - alternativt Talang Sverige bjöd också in folk med allsköns talanger - och där har såvitt jag vet varit både trummisar och gitarrister? Dock är det ju på så bred skala att de som verkligen kan lira sällan skulle ses i det programmet. Vinnare har varit både buktalare och rubriks-kublösare. Generellt brukar lik förbannat en vokalist/vokalissa ta hem det.

Sedan har ju idol redan proklamerat att de vill ha en person som ska sjunga populärmusik. Operetter, growl och Klezmer går väl oftast bort eller? Hur blir då upplägget för instrumentalister? Metal-klassen, jazz-klassen, med undergrupper inom bebop, hardbop, postbop och mbase. Rock, funk, blues, pop, country, Steve Vai-klassen etc. Och det är bara för gitarristerna.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bara en idé! Kanske har jag mest ett eget behov av att få lite höjd kvalitutta, lite trött på alla gulliga små flickor och pojkar verkar vara stöpta i samma fabrik. Varför dricka sand när det finns vatten 😎

Länge leve musikerna!

PS: Jag vilja se typ Benny Andersson, Robert Wells och varför inte Robert Gustavsson i Juryn för detta nya tv program 😆

Kom igen nu...jag pratar inte om hur det är, utan om ett möjligt alternativ till hur det skulle kunna vara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ställer upp med ostämd guran och plinkar Smoke on the water riktigt illa på enbart E strängen. 😄

😆

...och när du gjort bort dig kliver jag upp på scenen och drar en halvtafflig version av Stairway to Heaven

"Äh..vänta lite... Nu så.. NÄJJE... örhm... Jag har repat dåligt såatte... Vänta.. NU!...nej... Nä, det här var nog en dålig idé... 😕 "

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

😆

...och när du gjort bort dig kliver jag upp på scenen och drar en halvtafflig version av Stairway to Heaven

"Äh..vänta lite... Nu så.. NÄJJE... örhm... Jag har repat dåligt såatte... Vänta.. NU!...nej... Nä, det här var nog en dålig idé... 😕 "

Eller så kör man bara med dem vanliga youtubeursäkterna för att man spelar uselt: Jag var trött när jag spelade in, jag var sjuk, jag var bakfull. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

eller jag hade bara spelat låten en gång förut.

Ja det finns många ursäkter. Senaste jag hörde idag var "jag var så trött i armen". ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte!? Finns otroligt många duktiga musiker ute i stugorna som skulle ställa upp 😎

Då skulle iallafall jag sitta klistrad framför teven och skicka sms!

(Utan duktiga musiker blir det heller inga bra samplingar)

Om inte mitt minne misstar mig, fanns ett liknade program någon gång på tidigt 2000 tal där dom spelade olika instrument, tror Mikkey Dee var med i juryn bla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vilja se typ Benny Andersson, Robert Wells och varför inte Robert Gustavsson i Juryn

Det hade vart kul. Men bara om de inte hade nån över sig som "skriver manus" för programmet. Tycker domarna hamnar för mycket i centrum. Tror heller inte Benny Andersson skulle bli impad av nån Malmsteen wannabe eller mest toner per sekund, såvida det inte också finns 'själ'.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...