Jump to content
Annons

Daft Punk - Random Access Memories, överhajpad eller ett mästerverk?


Måsart

Recommended Posts

Ja, vad tycker ni om electrofransosernas senaste platta?

Jag tycker den är otroligt bra, snudd på mästerverk.

Väldigt många musikkritiker har gett den full pott, något som inte händer så ofta.

På en femgradig skala skulle jag ge den 4,5 pinnar.

Grym platta!

Bästa spåret är enligt mig "Touch":

http://www.youtube.com/watch?v=ljQdZEMs31g

Hela plattan:

http://www.youtube.com/watch?v=n-S4dsipHeU

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj då. Personligen håller jag den ganska lågt. Känns inte alls lika lekfull eller energisk som tidigare plattor. Snarare slätstruket och fegt. Och då har jag gett den upprepade chanser.

Rent produktionsmässigt låter det såklart hantverksmässigt och habilt. Men det gör Eric Gadd och hissmusik också.

Några undantag finns såklart, t.ex Moroder, Motherboard och Contact (ja, det är väl egentligen de enda också). Nä, vill jag lyssna på fransk soul-disco lyssnar jag hellre på Air.

Redigerat av bettygoesagogo
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj då. Personligen håller jag den ganska lågt. Känns inte alls lika lekfull eller energisk som tidigare plattor. Snarare slätstruket och fegt. Och då har jag gett den upprepade chanser.

Rent produktionsmässigt låter det såklart hantverksmässigt och habilt. Men det gör Eric Gadd och hissmusik också.

Några undantag finns såklart, t.ex Moroder, Motherboard och Contact (ja, det är väl egentligen de enda också). Nä, vill jag lyssna på fransk soul-disco lyssnar jag hellre på Air.

Jag håller med om att plattan har ett helt annat sound än tidigare släpp men till det positiva enligt mig, dock vill jag såklart inte höja skivan till skyarna. Men det jag gillar så mycket med den är att dom har lyckats skapa något som låter fräscht och nyskapande med hjälp av byggstenar som redan har använts, tex funkgitarrerna. Just my two cents:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte annat har dom gjort en kulturgärning. En mig närstående tonåring har minskat intaget av electrohouse och ersatt det med 70-talsmusik. "Shit vad mycket bra musik det gjordes på 70talet..."

Redigerat av barkley
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra och en milstolpe för mig! Får mig osökt att tänka på mode som också går i cirklar.. 70-dals disco coh funk är tillbaks igen. Daft Punk har lyckats får det att låta nytt och fräscht men samtidigt retro och fortfarande så hör man ju att det är Daft Punk! En 10-poängare enl mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...