Jump to content
Annons

Stereopanna i FL?


utter

Recommended Posts

Alltid när jag vill ha samma, duplicerade gitarr i varsin högtalare, alltså så att man verkligen hör samma gitarr i vänster och i höger men inget i mitten, så blir det bara att dom möts i mitten och det låter som att jag inte ens luktat på panoreringsrattarna.

Hur fixar jag detta? Jag vill alltså ha riktigt bra stereobredd där samma grej spelas längst ut i de olika högtalarna utan att det blir så att dom "möts" i mitten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men min kompis t.ex gjorde en låt bara på skoj (på fyllan faktiskt) i Acid tror jag det var och bara pannade åt båda hållen. Lät precis som jag vill ha det.

Men det går inte i FL alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vilkl busa på lite smygbredd kan du lägga en eq på send 1 & 2 och panorera 1 & 2 till höger och vänster, och sedan busa om dem lite så, så får du lite stereo utan att haverera ljudet. se bara till att du lägger till tillräckjligt med send från 1 & 2 så att de hörs. Jag brukar kapa från bas med bred Q på send 1 och bred kapning poå diskant Send 2.. De blir ju lite obalans då men oftast låter de bra.. sen kanm du breta på med mer mys på send kanalerna..

EDIT: onykter, vert inte exakt va ja skrev.. send 2... har inte hjärnan med mig nu

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...