michio77 Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 Hej! TÀnkte slÀnga upp lite bilder pÄ mitt projekt att bygga om ett gammalt piano, som var bortom rÀddning, till en schyst studiomöbel. Har hÄllt pÄ att pyssla med detta i nÄgra mÄnader nu och kommit en bra bit pÄ vÀgen. [ attachment=14987:bild-1.gif] HÀr har jag just börjat. Bara tagit bort nÄgra kÄpor. Tangenterna bortplockade och sÄ har jag pÄbörjat det spÀnnande jobbet att knipsa av strÀngar. Försiktigt knipsade jag var tionde strÀng frÄn höger till vÀnster för att bibehÄlla ett jÀmnt tryck pÄ harpan. Samtliga strÀngar knipsade och ytterligare strippat pianot. Tog hjÀlp av grannen och la ner ÄbÀket sÄ jag skulle kunna lossa pÄ och ta bort den massivt tunga harpan. Det var ett aber utan like att fÄ bort alla gamla skruvar och bultar som höll den pÄ plats. Ordentlig size pÄ skruvarna. All skit borta, bara trÀ kvar och kapat bort över delen. MÄttat in och kollar hur det tar sig lite. FÄtt dit ett hyllplan dÀr monitorer och skÀrm ska stÄ samt börjat pussla in bitarna pÄ plats. Fixat till och lackat. Börjar bli riktigt snyggt nu, Nu stÄr det pÄ plats nere i studion och vÀntar pÄ lite final touch och sedan koppla in. Monitorn ska stÄ mellan monitorerna. Till höger om Mackien ska Macbooken stÄ och till vÀnster tÀnkte jag ha en Ipad som tredje monitor som Àven gÄr att ta med i sÄngbÄset nÀr jag lÀgger sÄng sjÀlv. Jag ska posta en bild pÄ det fÀrdiga resultatet sÄ fort det Àr klart.
michio77 Postat 16 augusti 2013 TrĂ„dstartare Postat 16 augusti 2013 Första bilden hamnade visst lĂ€ngst ner. đ€Ș
Henric Svensson Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 Snyggt, funktionellt och kul att se att ett av alla oanvĂ€nda pianon gĂ„r ett nytt liv tillmötes! đ
KnÀskÄl (oregistrerad) Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 HÀftigt, det hÀr gillar jag. Snyggt gjort!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.