Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

ja

den ena lÄter gubbe och den andra lÄter popstjÀrna

😄

Redigerat av Martin
Postat

Är det SM7B som lĂ„ter gubbe? Blir det sĂ„ Ă€ven om en liten flicka sjunger i den?

Nej den adnra lÄter mer vintage. jag vet inte.. jag Àr finne

• 2 veckor senare...
Postat

Har testat igen!

PÄ sÄng Àr RE 20 mkt bÀttre, men den Àr lurig runt 6 kHz sÄledes lÄter sm 7b bÀttre pÄ allt utom sÄng typ, men dÄ finns det andra mickar som gör det bÀttre typ Line Audio cm 3

Postat

Är det SM7B som lĂ„ter gubbe? Blir det sĂ„ Ă€ven om en liten flicka sjunger i den?

Nej den adnra lÄter mer vintage. jag vet inte.. jag Àr finne

Eh? .. haha .. du Ă€r finne?! 😄
  • 5 mĂ„nader senare...
Postat

Har testat igen!

PÄ sÄng Àr RE 20 mkt bÀttre, men den Àr lurig runt 6 kHz sÄledes lÄter sm 7b bÀttre pÄ allt utom sÄng typ, men dÄ finns det andra mickar som gör det bÀttre typ Line Audio cm 3

CM3 bÀttre till sÄng Àn SM7B? Tror jag inte en sekund pÄ.

Postat

jag gillar inte sm 7b sÄÄÄ mkt!

Den funkar bra pÄ "pratsÄng med karaktÀr" och skrikig sÄng i lÄgt register, men mid höjningen gör att det lÄter "skrikigt" om man sjunger i lite högre register.

Re 20 Àr i mitt tycke ljusÄr bÀttre, lite sibilant men det Àr lÀtt att tygla!

cs 3 bra pÄ allt sÄ Àven sÄng!

Postat

jag gillar inte sm 7b sÄÄÄ mkt!

Den funkar bra pÄ "pratsÄng med karaktÀr" och skrikig sÄng i lÄgt register, men mid höjningen gör att det lÄter "skrikigt" om man sjunger i lite högre register.

Re 20 Àr i mitt tycke ljusÄr bÀttre, lite sibilant men det Àr lÀtt att tygla!

cs 3 bra pÄ allt sÄ Àven sÄng!

"Sibilant", vad menas med det? Höjning i high mid?

Jag hade tre st CM3 ett tag, jag gillade dem inte alls. SÀrskilt inte pÄ sÄng, urk. Ljudet blev skramligt, inte naturtroget alls.

Postat

Sibilant =vÀldigt extrema S!

Det fina med cm3 Àr att den Àr sÄ rak, den lÀt tom kanon framför en marshall stÀrkare, inte idealt men 1000 gÄnger roligare Àn mitt hatobjekt sm 57

Postat

SM57 gillar inte jag heller. Sen jag jmf med E906 pÄ bÄde gitarrstÀrk o virvel gjorde jag mig av med mina nÀr jag behövde pengar till nÄt annat vansinnesköp. Fast de Àr fina att spela distat munspel i.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.