nightcrawlr (oregistrerad) Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 (redigerat) Postar min ombyggnad av hemmastudion. Rummet är 205cm x 228cm, och här får jag plats med trummor, gitarr, bas, keyboard, dator, xbox, server och lite annat! Det gäller att inte ha klaustrofobi, men man får göra vad man kan! 🙂 Ska också tillägga att jag är långt ifrån att vara någon hantverkare. Tar tacksamt emot kommentarer och förslag. En bild från innan allt revs ut (ja fotot var inte det bästa). Steg 1, rensa ut rummet. Sedan var det dags att bygga ett trumpodium, har beslutat att bygga tennisbollsvarianten som många lägenhetstrummisar verkar använda sig av. Det tog mig ett par dagar att flänga runt och hitta rätt material och verktyg. Att göra hål i MDF med biltemas hålsågs-kit var en mardröm, men billigt. På med tennisbollar. Sätt ihop de 2 skivorna med buntband. Nu tar jag en paus, och lägger in en heltäckningsmatta, jag var tvungen att köpa lite mer matta än vad som får plats i detta rum, men det gör inget, för det som blir över använder jag för att täcka trumpodiet med. Sedan på med liggunderlag för att göra det hela lite mjukare, och dämpa lite akustiskt ljud om jag har tur. Podiet täckt i heltäckningsmatta med hjälp av häftpistol, tur att jag inte träffade någon av tennisbollarna 😉 Gummifötterna kanske är lite i det minsta laget, då golvet är ganska mjukt så sjunker de ner en del, och gör att podiet nästan har hela ytan mot golvet. Nu har jag fått upp mörkläggande gardiner, målat lite lister (som inte behöver visas 😉 In med trumsetet, skrivbordet osv. Allt vettigt är inställt, resten är bara lådor med skit, men det måste väl stå nånstans det också... Jag köpte en billig hylla och bordfästen till denna på Ikea, problemet är att de inte riktigt pallade tyngden, så jag har fått stödja upp med sambons böcker tills jag hittar en annan lösning. Dessutom känns det som att skärmen kom lite väl högt upp. Todo: -Skaffa golvlist -Täcka ena dörren i rummet med antingen ett draperi eller stor bokhylla -Utreda akustik -Får jag börja spela in min musik nu? ... fortsättning följer... Redigerat 5 augusti 2013 av Gäst
nightcrawlr (oregistrerad) Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 (redigerat) I helgen har: -Lister målats -Trumsetet ställt på plats -Gitarrhängare och hyllor borrats och skruvats om -Gardiner satts upp, blev otroligt mysigt. Jag har också jagat nytt skrivbord utan resultat. Jag kommer istället behålla mitt monster-skrivbord, men kapa det en decimeter, och försöka hitta en lösning för att sätta fast en hylla på det, där jag kan ställa skärm och monitorer på, samt ha synthen under. Verkar som att jag får snickra lite själv. Bilder kommer.. Redigerat 5 augusti 2013 av nightcrawlr
Guitar Nilsson Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Du måste väl fixa mer eller mindre av nån sorts akustikbehandling oxå när du ändå håller på? Ammars blir det inte alls bra.... Tennisbollspodiet var finurligt, har jag aldrig sett förr. Men det såg väldigt litet ut?
nightcrawlr (oregistrerad) Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Jo nån sorts akustik kanske behöver ordnas. Men jag gör nästan allt med hörlurar, och därför inte brytt mig om det så mycket. Det skulle väl vara om jag får för mig att börja sjunga! 🙂 podiet passar perfekt till mitt digitala kit. Bilder kommer. Kan även tillägga att podiet fungerar otroligt bra.
nightcrawlr (oregistrerad) Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Dubbelpedal införskaffad.. Nu vill jag hem och testa den!!! 🙂
CHAE Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 (redigerat) Ambitiöst bygge, nightcrawlr 🙂 Tennisboll-varianten är ju onekligen fiffig men jag undrar, precis som Nilsson, hur du hade tänkt dig akustikbehandling etc? Keep it up! Vänligen, CHAE Edith: ah, såg att du redan svarat ang. akustiken. My bad. Redigerat 5 augusti 2013 av CHAE
pme (oregistrerad) Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Hmm. Tennisbollar? Helt skruvat! Svårt att toppa en sån lösning. Lycka till med fotarbetet!
nightcrawlr (oregistrerad) Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Det närmar sig. har även införskaffat en liten termometer.. 28 grader i rummet... vart skulle jag få plats med en ac? 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.