Jump to content
Annons

2 macbooks?


Jaker

Recommended Posts

Frugan har bytt dator så jag har nu en till macbook pro tillförfogande. Och funderar på hur jag kan dra nytta av den.

Jag har sen tidigare en macbook pro som jag kör med focusrite saffire pro24.

Min tanke är att jag skulle vilja ha Logic och endast pågående session på den ena (den nya förmodar jag) och övriga projekt jag inte jobbar med på den andra. Och sen självklart dubbla skärmar. Är detta möjligt?

Eller ännu bättre är det möjligt att använda 2 datorer som om det vore 1? d.v.s dubbelt så stort minnde m.m

Eller är det någon som har en ännu bättre ide?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

efter lite funderande tror jag nog att det vettigaste är att ha dom i ett fildelningsnätverk. På så vis kan jag ha allt på min gamla dator. Och använda den nya som enbart studiodator. Då får jag iofs lägga över projektet jag ska jobba med varje gång.

Å andra sidan blir då den nya datorn i princip tom vilket gör att det borde gå smidigt som fan. Sen skaffar jag screen recycler och dubblar skärmen. Inte den ubercoola lösningen jag tänkte mig men det kommer definitivt funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

...en del program, t.ex. 3D-renderings program som t.ex. Kinetix 3D Studio, kan använda sig av flera datorer och dess processorer för att rendera tunga scener med mycket ljuskällor, skuggor och andra krävande grafiska föremål och texturer. Jag vet dock inte hur det är med DAW's, har aldrig undersökt möjligheterna....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med technic. Gör gigabitnätverk mellan datorerna med Cat6-kabel. Kör Logic Node på den äldsta datorn och Logic Pro på den nyaste.

Vilka modellnummer av MacBook Pro är bägge datorerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Och denna tråd handlar om Logic så förstår inte riktigt din input i denna diskussion.

En bättre ide?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...