Jump to content
Annons

89,245,597 downloads


tordA

Recommended Posts

Annons

Har massa krångel med att få Skype att fatta att jag har ljud in och ut i datorn. Allt annat funkar som det ska, men så fort skype drar ingång funkar varken eller... :S Kollat runt som en tok bland alla settings och inte fått det att funka bättre. (även de på ljudkortet). Det skumma är att det funkat finfint innan... Ska ge det en omgång ingen. Stackars Osiris förra veckan säger jag bara... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

fast det går väl bara att prata en och en i det programmet?

Gör det?

Har inte använt Skype själv, men mina finlandssvenska vänner har berättat att det (sålänge man går via bra lina) inte är nån större skillnad mot att prata i vanlig telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

fast det går väl bara att prata en och en i det programmet?

Gör det?

Har inte använt Skype själv, men mina finlandssvenska vänner har berättat att det (sålänge man går via bra lina) inte är nån större skillnad mot att prata i vanlig telefon.

Alltså man pratar såklart 2 stycken ... men med Ventrilo så kan man snacka i stort sätt hur många som helst på en kanal 😉

EDIT: Länk till Ventrilo

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går alldeles utmärkt att snacka flera stycken i skype, man skapar bara en konferens. Brukar använda det när jag spelar spel med min kompisar. Är det någon som testat skype out? Alltså att ringa till vanliga telefoner med skype, det är ju fantastiskt billigt att ringa till hela världen för 1.7 eurocent (om de nu inte ändrat taxan). Hur är det med latencyn om man ringer tex till Storbrittanien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har massa krångel med att få Skype att fatta att jag har ljud in och ut i datorn. Allt annat funkar som det ska, men så fort skype drar ingång funkar varken eller... :S Kollat runt som en tok bland alla settings och inte fått det att funka bättre. (även de på ljudkortet). Det skumma är att det funkat finfint innan... Ska ge det en omgång ingen. Stackars Osiris förra veckan säger jag bara... 😆

Det är ingen fara o store moderat. Jag talar ofta rätt ut i luften utan att få nåt egentligt svar. 😉

Men vi får ta ett redigt snack när du kommer hem igen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går alldeles utmärkt att snacka flera stycken i skype, man skapar bara en konferens. Brukar använda det när jag spelar spel med min kompisar. Är det någon som testat skype out? Alltså att ringa till vanliga telefoner med skype, det är ju fantastiskt billigt att ringa till hela världen för 1.7 eurocent (om de nu inte ändrat taxan). Hur är det med latencyn om man ringer tex till Storbrittanien.

Japp.. Jag har kört SkypeOut ca 6 månader.. Det är lite småstaskig kvalitet och delayen (latencyn) ligger runt 1 sekund. Testade att ringa ut till vanliga teleneätet med MSN-messenger för ca 1,5 år sedan och det funka bättre faktiskt.

Nackdel dock.. Vanliga telenätet kan inte ringa in mot Skype.

OBS.. Att ha Skype i gång på musikdatorn kan ställa till problem.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...