Jump to content
Annons

Ez drummer med Cubase


MRS8

Recommended Posts

allt verkar funka men har inte haft någon nytta av ezdrummers manual.

Vill veta hur jag enkelt arbetar i cubase.ex:

jag tänker mej lägga en inräkningstakt först sedan 85 takter av samma takt i rad (verkar lite B att dra och droppa 85 ggr)

lägger sedan till en crash på en del ställen, kanske 30, vill ju inte där heller göra det 30 ggr.

sedan vill jag kunna plocka bort ett antal takter och ersätta med fills. Vet ju att det finns Ctrl - C, Ctrl - V osv. men de vill inte funka så bra för mej så jag vore tacksam om någon kunde förklara eller hitta ett klipp på detta. (Verkar finnas till logic, pro tool och andra)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

allt verkar funka men har inte haft någon nytta av ezdrummers manual.

Vill veta hur jag enkelt arbetar i cubase.ex:

jag tänker mej lägga en inräkningstakt först sedan 85 takter av samma takt i rad (verkar lite B att dra och droppa 85 ggr)

lägger sedan till en crash på en del ställen, kanske 30, vill ju inte där heller göra det 30 ggr.

sedan vill jag kunna plocka bort ett antal takter och ersätta med fills. Vet ju att det finns Ctrl - C, Ctrl - V osv. men de vill inte funka så bra för mej så jag vore tacksam om någon kunde förklara eller hitta ett klipp på detta. (Verkar finnas till logic, pro tool och andra)

Lägg upp önskat spår och tryck CTRL+K där får du välja hur många du vill ha, sen är det bara att upprepa på de ställen där du vill ha fler takter...

Off Topic: I Reaper är det betydligt smidigare där man bara behöver dra befintligt midispår så långt man vill ha....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...