Jump to content
Annons

Det är över nu


Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

Så var det över för den här gången också...

& gud vet att jag verkligen försökte.

Nu kommer jag att låta som "Sleepless In Seattle". Men det enda jag egentligen kommer behöva bekymra mig i fortsättningen är att gå upp på morgonen & andas hela dagen, ända tills den dag jag inte ens behöver bry mig om att andas.

Jag kommer ihåg när jag var liten, när jag hade varit bångstyrig så sa min mamma en gång att jag skulle få åka till ett barnhem. Jag var naturligtvis förkrossad, men jag accepterade läget & packade ihop lite kläder & en liten grön plastkrokodil. Jag antar att jag med ett barns naiva förnuft ville ha någonting som var "mitt" med mig på ett barnhem. Någon form av trygghet.

Så om det är någon som har en liten grön plastkrokodil så behöver jag den nu.

Jag vet inte riktigt när det vände, men jag vet att det verkade lovande ända tills nu

Jag har alltid tyckt att blommor är för dom döda. Men för ett par veckor sen så köpte jag ändå en bukett. Rosa & orangea, hennes favoritfärg. Jag tänkte väl att det kan ses som ett steg i förändringens riktning & jag har aldrig känt mig mer levande än när jag gick hem till Möllevångtorget med blommorna under armen.

Nu står blomorna & vissnar på en bänk i vardagsrummet & den enda förändringen är att man blir lite tröttare för var dag.

Jag tänker spara ett blad från den där buketten, som en påminnelse om att jag verkligen försökte den här gången.

Jag tänker spara känslan i mina fingertoppar från sista gången jag strök håret ur hennes ansikte, som en påminnelse om att det nog finns änglar som går omkring bland oss.

Jag tänker spara mina Adidas Ecstacy High (gold/ruby), som en påminnelse om att jag verkligen ville vara fin för hennes skull.

Jag tänker spara alla sånger jag skrev, som en påminnelse om hur bra allting kan vara.

Allt annat gör jag mig av med.

Ingenting annat spelar någon roll längre.

Tack för den här tiden, niggas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men ge dig!

Bara för att nattis stack innebär det inte världens undergång eller forumets.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du väljer att gå ur forumet spelar ingen roll -- det är inte viktigt; en rent världslig sak. Resten är det värre med. Jag hoppas verkligen att du har någon eller några vänner att ty dig till; eller i alla fall några bekanta som kan lägga en åtminstone ack så lätt hand på din axel. Kom ihåg att dina känslor just nu är en förvrängning, en vrångbild, av verkligheten och att du är viktig, du också.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

........Och kom ihåg att den bästa konsten, den bästa musiken skapas av olyckliga mänskor.

Tröst för tigerhjärtan.......... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

FY fan säger jag.....jag vet hur det känns, och jag lider verkligen med dig!! 😛😄

Alla minnena gör en galet sorgsen och fötvivlad....allt man kan göra är att härda ut....!

Men som sagt, du har ordets gåva....antagligen musikens också....!

Sätt det till musik och visa en gång för alla att du fixar allt!

😮🙂🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ont utan gott, det finns en mening med allt, osv, osv, osv...

Säg till om du behöver någon att kröka ner dig med.

Hahaha, förlåt jag borde inte bli glad och tycka att det är roligt. Men satan vad finkänslig du är Hacke! 🙂 - Men säga vad man vill, det är kanske inte en så djävla dum idé ändå.

Jag kan inte sätta mig in i Danny's situation men jag bävar inför tanken att min flickvän skulle lämna mig. Livet är fördjävligt orättvist ibland.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadfalls? Är Danny Cort på väg att kasta in nån sorts handduk ? Var är forumläkaren någonstans ?

Där sade du något.

Är det inte dags för en forumhelare för slitna veteraner?

Det minsta man kan begära är väl iaf. en "VIP lounge" där enbart veteraner får posta.

Tråkigt att se dig gå Danny.

edit-> Olsberg: Är det inte dags för åtgärd nu när folk som verkligen sitter inne med kunskap börjar trilla av pinn?

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att se dig gå Danny.

edit-> Olsberg: Är det inte dags för åtgärd nu när folk som verkligen sitter inne med kunskap börjar trilla av pinn?

Men alltså... jag fattade det som att Danny tog farväl av sitt förhållande, inte sitt forum.. :rolleyes:

Eller du menar att Olsberg ska vidta åtgärder för att våra flickvänner inte ska lämna oss? Då kan han nog börja med att lägga ner forumet.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja uppfattar det som att det är flickvännen det är frågan om oxå...eller?

Om det gäller detta forum så förstår jag inte varför man ska göra ett sånt jävla stort väsen om man vill hoppa av. Finns ett liv utanför oxå...

Ömkan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att se dig gå Danny.

edit-> Olsberg: Är det inte dags för åtgärd nu när folk som verkligen sitter inne med kunskap börjar trilla av pinn?

Men alltså... jag fattade det som att Danny tog farväl av sitt förhållande, inte sitt forum.. 😲

Eller du menar att Olsberg ska vidta åtgärder för att våra flickvänner inte ska lämna oss? Då kan han nog börja med att lägga ner forumet.. 😉

Vakna Hacke 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att se dig gå Danny.

edit-> Olsberg: Är det inte dags för åtgärd nu när folk som verkligen sitter inne med kunskap börjar trilla av pinn?

Men alltså... jag fattade det som att Danny tog farväl av sitt förhållande, inte sitt forum.. 😲

Eller du menar att Olsberg ska vidta åtgärder för att våra flickvänner inte ska lämna oss? Då kan han nog börja med att lägga ner forumet.. 😄

Vakna Hacke 😄

Ok, vaken. Ingen skillnad från innan. 😉

Enlighten me, gaddämmit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny är fortfarande registrerad medlem, kolla nattis om ni vill se motsatsen. Han har tagit en liten paus i gemenskapen här, han defragar sitt själsliv just nu för att klustrerna, som kommit i en jävla oordning, ska börja lira ihop igen. Men självklart läser han våra inlägg, han orkar bara inte kommentera. Men han känner stödet, och då får han mer processorkraft, dvs defragen går snabbare.

Även i off-topic är det ibland viktigt att vara on-topic! 😎

/r

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt annat gör jag mig av med.

Ingenting annat spelar någon roll längre.

Tack för den här tiden, niggas.

Fast om vi/forumet inte längre spelade nån roll, skulle du inte ens ha skrivit det här hejdået till oss och tackat oss för den här tiden.

Eller har jag fel?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...