Soundprocessingstudio Postat 17 april 2013 Postat 17 april 2013 (redigerat) Hej! Jag har fÄtt en phonic A6500 optimizer gratis och jag vet inte vad jag ska göra med den? 1:25 Àr max ratio och det Àr ju inte mycket till komprimering. NÀr Àr det tÀnkt att man ska anvÀnda sÄ lite ratio? Redigerat 17 april 2013 av Soundprocessingstudio
peterT Postat 17 april 2013 Postat 17 april 2013 Det Àr vÀl vÀldigt mycket, 25db över ger 1db över efter komprimering.
Top Floor Studios Postat 17 april 2013 Postat 17 april 2013 (redigerat) EDIT: Jag var helt fel ute đ Morgonkaffet hade inte landat. Knicken klev dĂ€remot in och styrde upp med kunskap! Redigerat 17 april 2013 av Top Floor Studios
Knicken Postat 17 april 2013 Postat 17 april 2013 1:25 i ratio Àr inte komprimering utan expandering. Det Àr tÀnkt för att öka dynamiken i ett material, tvÀrtom mot hur en kompressor jobbar. Hade det varit 25:1 hade det dock varit komprimering, vÀldigt mycket sÄdan ocksÄ.
Soundprocessingstudio Postat 17 april 2013 TrĂ„dstartare Postat 17 april 2013 1:25 i ratio Ă€r inte komprimering utan expandering. Det Ă€r tĂ€nkt för att öka dynamiken i ett material, tvĂ€rtom mot hur en kompressor jobbar. Hade det varit 25:1 hade det dock varit komprimering, vĂ€ldigt mycket sĂ„dan ocksĂ„. Tack nu blev allting mycket mer förstĂ„eligt, jag började tro att det var nĂ„got fel pĂ„ den dĂ„ den inte betedde sig som en vanlig kompressor. đ
Knicken Postat 17 april 2013 Postat 17 april 2013 Snyggt Knicken. Tackar! Det gĂ€ller att hĂ„lla koll pĂ„ vilka siffror som stĂ„r vart đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.