Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag har fÄtt en phonic A6500 optimizer gratis och jag vet inte vad jag ska göra med den?

1:25 Àr max ratio och det Àr ju inte mycket till komprimering. NÀr Àr det tÀnkt att man ska anvÀnda sÄ lite ratio?

Redigerat av Soundprocessingstudio
Annons
Postat

1:25 i ratio Àr inte komprimering utan expandering. Det Àr tÀnkt för att öka dynamiken i ett material, tvÀrtom mot hur en kompressor jobbar. Hade det varit 25:1 hade det dock varit komprimering, vÀldigt mycket sÄdan ocksÄ.

Postat

1:25 i ratio Àr inte komprimering utan expandering. Det Àr tÀnkt för att öka dynamiken i ett material, tvÀrtom mot hur en kompressor jobbar. Hade det varit 25:1 hade det dock varit komprimering, vÀldigt mycket sÄdan ocksÄ.

Tack nu blev allting mycket mer förstĂ„eligt, jag började tro att det var nĂ„got fel pĂ„ den dĂ„ den inte betedde sig som en vanlig kompressor. 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.