Jump to content
Annons

Går inte att installera Superior Drummer 2.0


tlubtu

Recommended Posts

Hej!

Köpte Superior Drummer 2.0 för ett tag sen och jag försöker nu installera det i min PC. Kör Windows 7, 64 bit och Cubase 7 även det 64 bit. Jag har laddat hem senaste installationsfilen för 64-bit installation från Toontracks hemsida. Problemet är att när installationen är färdig så hittat jag ingenting i de mappar jag valt, bl.a vst plugins. Det enda som installeras är ljudbanken samt manualer. Det installeras ingen dll-fil eller någonting annat som verkar ha med Superior Drummer att göra. Jag kan för mitt liv inte komma på vad som är fel. Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har du kollat i både program files och program files (x86) eller vafan det står? det kan gömma sig, sneaky basterds.

Sen KAN det vara så att superior har sin egna mapp, där filerna har gömt sig. Är du säker på att du valde rätt mapp för dina VST's när du installerade?

Alt. testa att avinstallera, starta om datorn och installera igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog installerat 4-5 gånger med omstarter. Jag valde till och med att installera allting på skrivbordet för att se vad som installerats. Ska dyka djupare ner i filsystemet imorgon. Nu är John Blund på besök och honom är det bäst att hålla sig vän med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör som administratör och håll koll när GUI't för installern öppnat sig så finns det en liten "tick-box" nere i högra delen du bockar av för att kunna installera i en egen katalog. Ett annat tips är att ställa dig på "Den här datorn" och söka efter superior*.dll ( glöm inte asterisken innan .dll) så ska du hitta den, gör du inte det får du se till att ställa in "Visa dolda filer och mappar" i Windows och sen göra om sökningen. Det kan ju vara så att Superior inte hittat rätt plug-ins katalog utan skapa en ny som inte leder nånstans.

Hittar du var den ligger och inte installerar om kan du enkelt lägga till den sökvägen i Cubase så ska allt vara frid och fröjd... bäst är nog att installera om så allt ligger där det ska.

Annars är ett hett tips katalogerna "Program" för 64-bit och "Program (X86)" för 32-bits installationer

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Du har väl kollat här:

"The default location for the installation of a 32-bit Toontrack plug-in on 32-bit Operating system is C:\ProgramFiles\VstPlugins\Toontrack.

The default location of a 32-bit Toontrack plug-in on a 64-bit Operating system is

C:\ProgramFiles(x86)\VstPlugins\Toontrack\32bit.

Finally, the default location of a 64-bit Toontrack plug-in on a 64-bit system is 


C:\ProgramFiles\VstPlugins\Toontrack\64bit."

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Det där med att köra som administratör kan ev ha med installationen att göra. Har för mig att jag fick någon varning om att jag inte hade rättigheter att installera i valda mappar. Men jag ska följa upp alla tips och återkomma senare idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Köpte Superior Drummer 2.0 för ett tag sen och jag försöker nu installera det i min PC. Kör Windows 7, 64 bit och Cubase 7 även det 64 bit. Jag har laddat hem senaste installationsfilen för 64-bit installation från Toontracks hemsida. Problemet är att när installationen är färdig så hittat jag ingenting i de mappar jag valt, bl.a vst plugins. Det enda som installeras är ljudbanken samt manualer. Det installeras ingen dll-fil eller någonting annat som verkar ha med Superior Drummer att göra. Jag kan för mitt liv inte komma på vad som är fel. Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Installera först det program som ligger på skivan (utan ljud).

Installera sen uppdateringen.

Funkade för mig så sent som igår (visserligen var detta på OS X ML på Hackintosh men jag har för mig att det var samma när jag gjorde det på W8)

Link to comment
Dela på andra sajter

Installera först det program som ligger på skivan (utan ljud).

Installera sen uppdateringen.

Funkade för mig så sent som igår (visserligen var detta på OS X ML på Hackintosh men jag har för mig att det var samma när jag gjorde det på W8)

Gäller det även om jag vill installera 64-bitars version? Finns den med på installationsskivan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller det även om jag vill installera 64-bitars version? Finns den med på installationsskivan?

Hm, där sa du nått. Har för mig att 64-bitarsversionen kom efter att jag köpt SD2...

Ska kolla när jag är hemma.

EDIT: Kolla i uppdateringsfilen (zipfilen från Toontrack, kan ju ladda ner den även externt).

Den innehåller både 32och 64-bitarsversioner samt en manual som förklarar hur installationen ska gå till för respektive setup. Kolla där.

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyckats få igång Superior Drummer nu. Stängde brandvägg och antivirus och installerade om igen. Till slut hittade jag dll-filen direkt i C: (som jag definitivt inte valt att installera i). Flyttade den till VST plugins i Cubase 7-mappen. Men nu har ett annat problem dykt upp. Det laddas inte några grooves i pluggen. Jag antar att det är midifiler som ska laddas in där men var kan DOM filerna tänkas finnas någonstans? Hittar inga midifiler när jag söker i datorn. Tror aldrig jag haft så mycket problem med att installera en vst-plugg någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du loggat in som administratör på datorn och installerat? Att Installern skulle lägga dll-filen rakt under C: låter som ett rättighetsproblem att skriva till de katalogerna installern vill. och flyttar du DLL-filen så tappar ju Superior 2 sökvägen till groovebiblioteket och alla andra saker som skrivs i registret

Missar man den lilla "tick-boxen" i installerfönstret blir allting rätt irriterande för att man inte får filerna dit man vill.

Groovefilerna ska vara med i Superior 2 om jag inte missminner mig men det finns uppdateringar för både programmet, ljudbiblioteket och midifilerna på ditt registrerade konto så ta ned allt på samma gång för att slippa strul.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du loggat in som administratör på datorn och installerat? Att Installern skulle lägga dll-filen rakt under C: låter som ett rättighetsproblem att skriva till de katalogerna installern vill. och flyttar du DLL-filen så tappar ju Superior 2 sökvägen till groovebiblioteket och alla andra saker som skrivs i registret

Missar man den lilla "tick-boxen" i installerfönstret blir allting rätt irriterande för att man inte får filerna dit man vill.

Groovefilerna ska vara med i Superior 2 om jag inte missminner mig men det finns uppdateringar för både programmet, ljudbiblioteket och midifilerna på ditt registrerade konto så ta ned allt på samma gång för att slippa strul.

Såg ingen "tick-box" när jag installerade programmet eller så missade jag den helt enkelt. Tyckte jag kollade rätt noga. Var inne på Toontracks hemsida och där fanns midifilerna för nedladdning. Jag ska testa att ladda ner och installera dom. Det där med administratörsrättigheterna i Windows 7 har jag aldrig förstått mig på. Jag har ingen inloggning alls för tillfället. Ska jag lägga till en användare och ange administratör för att sedan logga in igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae. jag tror inte att du behöver det isåfall jag har aldrig kört utan administratörskonto så jag vet faktiskt inte.

Angående dialogen på senaste 2.3.1 så blev jag av någon konstig anledning tvungen att installera den igen nu ikväll pg.a en fil som klagade och den installerdialogen såg helt annorlunda ut med dels en EZ drummer installation? märkligt att behöva installera den när man inte ens har EZ drummer installerat.., en för Superior och en för ljudbiblioteket.. Men det var en "change" knapp för varje och det ska mycket till om man missar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae. jag tror inte att du behöver det isåfall jag har aldrig kört utan administratörskonto så jag vet faktiskt inte.

Angående dialogen på senaste 2.3.1 så blev jag av någon konstig anledning tvungen att installera den igen nu ikväll pg.a en fil som klagade och den installerdialogen såg helt annorlunda ut med dels en EZ drummer installation? märkligt att behöva installera den när man inte ens har EZ drummer installerat.., en för Superior och en för ljudbiblioteket.. Men det var en "change" knapp för varje och det ska mycket till om man missar den.

Btw, med 2.3.1. Vilket versionsnumemr har du då i själva SD?

Jag får 2.3.0 även efter att jag installerat 2.3.1...

Hade inga felmeddelanden men misstänker att jag har SD installerat på fler ställen (btw, konstigt att SD inte öpnnar förra installtionsloggen för att kolla var filerna ligger vid en uppdatering).

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, med 2.3.1. Vilket versionsnumemr har du då i själva SD?

Jag får 2.3.0 även efter att jag installerat 2.3.1...

Hade inga felmeddelanden men misstänker att jag har SD installerat på fler ställen (btw, konstigt att SD inte öpnnar förra installtionsloggen för att kolla var filerna ligger vid en uppdatering).

2.3.1 64-bit

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...