Jump to content
Annons

"Skarva" Audio-filer


vayzeria

Recommended Posts

En kort men enkel fråga!

Hur sjutton gjorde man inställningen för att vid kopiering av ett audiospår, få filerna att skarva

sig själva utan att jag behöver klicka på filen, copy/paste och sedan flytta manuellt så dom lägger sig kant-i-kant? Vill typ bara kunna kllick på filen i fråga, sedan snabb kommano Ctrl/C och Ctrl/V ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag förstår inte riktigt frågan, kan du utveckla lite? Om jag ska skarva gör jag så här:

1. Ser till att filen börjar och slutar på precisa taktslag

2. Markerar spåret och trycker ctrl+c

3. Flyttar tidsmarkören så den lägger sig precis där orgianlfilen slutar och trycker ctrl+v

4. Zoomar in precis i skarven och gör extremt korta fade out och fade in på respektive fil.

Klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

precis så gör jag med =) MEN, man ska kunna göra en ändring så att den lägger sig med det komandot ctrl+c /ctrl+v kan ha att gör amed att man har "snap"-funktionen påslagen oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

För att kopiera en audiofil trycker du ctrl+D. Markera de båda filerna och tryck "X", då får du en korstoning mellan de båda filerna. Du kan sedan zooma in med "H" (ut med "G") och justera korstoningen tills det låter bra.

Lycka till!

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där har jag också undrat över. "Förr" så fanns det ett kommando för att få dom att automatiskt lägga sig efter varandra utan att behöva sitta och zooma och knixa. Men mig veterligen så finns det inte längre...

Någon cubasenörd kanske sitter på en lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...