Jump to content
Annons

Kick missljud distad/peakar på specifikt ställe?


whaatswe

Recommended Posts

Hej håller på med en låt, och märkte en underlig grej när jag jobbade med introt, har en pluck-synth som low-filtras in i låten och i samband med det (gissar jag på) så får kicken ett rätt obehagligt ljud vid ett visst ställe för att sedan gå tillbaka till det normala?

Någon som vet vad detta kan bero på? De två är inte samankopplade på något sätt och det är inget som peakar i mixern?

http://www58.zippyshare.com/v/38093999/file.html

Här är ett ljudklipp på problemet, kvaliten är inte så bra på zippyshare men man hör det endå, det är runt 1:10 i klippet som missljudet kommer.

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter som en frekvenskrock det du beskriver. Jag har dock inga högtalare att lyssna i nu.

Släng på en frekvensanalysator och se om kicken och synten krockar just på det stället. Om så är fallet får du karva lite så dom får plats båda två...! 🙂

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

EQ:at tillräckligt? Sidechainat tillräckligt?

EQar alltid allt, har ingen sidechain vid just det partiet men känns juh inte som om det skulle spela nån roll då man måste kunna ha en kick och en lead som spelas samtidigt utan att de ska bli några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...