Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om nÄgon kanske kommer ihÄg sÄ presterade inte min dator riktigt vad den borde. Har letat och letat. Kom idag pÄ att jag kunde stÀnga av hyperthreadingen (kör SX 1...). Det blev betydligt bÀttre! Nu skrapar inte ljudet nÀr man bytar fönster eller försöker justera effekter i realtid! Intresse-frÄga; Om jag uppgraderar till SX2 eller 3 (som har stöd för hyperthreading?), kommer datorn att prestera Ànnu bÀttre?

Hursomhelst, det topicen gÀllde, undrar om jag lyckats stÀnga av det interna ljudkortet ordentligt? Har valt "disabled" i BIOSen, men i "Device manager" sÄ kan man under "Sound video and game controllers" se t ex "Legacy audio drivers" och "Legacy video capture device". Tror att det interna ljudkortet hette nÄgot sÄnt? (Har ett EMU 1212M).

Annons
Postat

SjÀlvklart kommer du fÄ bÀttre prestanda om du uppgraderar till nya Cubase.

AngÄende ljudkortet, har du verkligen kollat sÄ du stÀngt av det ordentligt i bios? Kan finnas flera stÀllen.

Annars kan det vara sÄ att bara inte drivrutinerna Àr borta, bara och högerklicka pÄ dem och vÀlja "avinstallera".

gl

Postat

Kolla i enhetshanteraren vilka drivrutiner som ljudkortet anvĂ€nder. Skriv upp dom pĂ„ ett papper, avinstallera kortet och sök efter drivrutinerna. Finns dom fortfarande kvar, vilket jag anar, sĂ„ ta bort dom manuellt. LĂ€tt tappning pĂ„ "Delete"! 😆

Postat

Ok, blir till att grĂ€va ner sig i manualen dĂ„ (vilket man nog borde göra oftare... đŸ˜±). Om det nu inte Ă€r nĂ„gon som har ett likadant ljudkort och vet svaret direkt? Ett Asus P4P800-E Deluxe Ă€r det.

Postat

PÄ mitt moderkort sÄ valde jag "custom install" nÀr jag installerade drivisarna och dÀr avmarkerade jag allt som hade med ljud att göra och vips sÄ försvann 3 punkter frÄn enhetshanteraren.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.