JJRockford Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 Om nÄgon kanske kommer ihÄg sÄ presterade inte min dator riktigt vad den borde. Har letat och letat. Kom idag pÄ att jag kunde stÀnga av hyperthreadingen (kör SX 1...). Det blev betydligt bÀttre! Nu skrapar inte ljudet nÀr man bytar fönster eller försöker justera effekter i realtid! Intresse-frÄga; Om jag uppgraderar till SX2 eller 3 (som har stöd för hyperthreading?), kommer datorn att prestera Ànnu bÀttre? Hursomhelst, det topicen gÀllde, undrar om jag lyckats stÀnga av det interna ljudkortet ordentligt? Har valt "disabled" i BIOSen, men i "Device manager" sÄ kan man under "Sound video and game controllers" se t ex "Legacy audio drivers" och "Legacy video capture device". Tror att det interna ljudkortet hette nÄgot sÄnt? (Har ett EMU 1212M).
Martin Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 SjÀlvklart kommer du fÄ bÀttre prestanda om du uppgraderar till nya Cubase. AngÄende ljudkortet, har du verkligen kollat sÄ du stÀngt av det ordentligt i bios? Kan finnas flera stÀllen. Annars kan det vara sÄ att bara inte drivrutinerna Àr borta, bara och högerklicka pÄ dem och vÀlja "avinstallera". gl
saverman Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 Kolla i enhetshanteraren vilka drivrutiner som ljudkortet anvĂ€nder. Skriv upp dom pĂ„ ett papper, avinstallera kortet och sök efter drivrutinerna. Finns dom fortfarande kvar, vilket jag anar, sĂ„ ta bort dom manuellt. LĂ€tt tappning pĂ„ "Delete"! đ
Claes Holmerup Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 PÄ vissa moderkort mÄste man disabla det interna ljudkortet bÄde i BIOS (ibland t o m pÄ tvÄ stÀllen...) - och med en jumper pÄ moderkortet.
JJRockford Postat 20 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2005 Ok, blir till att grĂ€va ner sig i manualen dĂ„ (vilket man nog borde göra oftare... đ±). Om det nu inte Ă€r nĂ„gon som har ett likadant ljudkort och vet svaret direkt? Ett Asus P4P800-E Deluxe Ă€r det.
Haunted-Mansion Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 PÄ mitt moderkort sÄ valde jag "custom install" nÀr jag installerade drivisarna och dÀr avmarkerade jag allt som hade med ljud att göra och vips sÄ försvann 3 punkter frÄn enhetshanteraren.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.