morum Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 Tjo! Jag har ett problem med mitt addictive drums i mitt reaper! Vet ej exakt vart detta ska lÀggas in, men jag tar det hÀr. nÀr jag ska lÀgga in trummorna i lÄten sÄ gÄr samma trummkomp frÄn början till slut. lÀgger jag in flera trummkomp sÄ spelas det dubbla. lÀgger jag in kompet frÄn takt 6 sÄ börjar det iaf frÄn takt 1. *Hur gör jag för att trummorna bara spelar dÀr jag vill? *Hur gör jag för att göra mina egna trummspÄr? tex. dÀr man bara vill ha baskaggen som hÄller rytm. NÄgon som kan hjÀlpa mig? Jag Àr totalt noob pÄ studioprogram.
Bullerbyn Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 (redigerat) Tror det blir svÄrt att hjÀlpa dig, jag lyckas inte riktigt förstÄ hur du menar? Har du dragit in kompen/midifilerna till Reaper? HÀr har du en liten tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=orhRU-qFhyU Redigerat 26 mars 2013 av Bullerbyn 1
morum Postat 26 mars 2013 TrÄdstartare Postat 26 mars 2013 (redigerat) jag har lagt midifilerna i repaer. men dom ligger inte dÀr jag vill at dom ska ligga. en midifil som Àr 4 bars spelas igenom hela lÄten.. fÄr dom inte till att ligga dÀr jag vill :/ sen har jag hört du ska kunna göra egna midikomps. hur gör man det? alltsÄ hur gör jag om jag vill att trummorna ska spelas frÄn 0.30 i lÄten till 1.35? istÀllet för 00.00 - 3.45? Redigerat 26 mars 2013 av morum
hegobald Postat 26 mars 2013 Postat 26 mars 2013 Tittade du över huvudtaget pÄ Bullerbyns vide ovan? Du har ju svaret dÀr! jag har lagt midifilerna i repaer. men dom ligger inte dÀr jag vill at dom ska ligga. en midifil som Àr 4 bars spelas igenom hela lÄten.. fÄr dom inte till att ligga dÀr jag vill :/ sen har jag hört du ska kunna göra egna midikomps. hur gör man det? alltsÄ hur gör jag om jag vill att trummorna ska spelas frÄn 0.30 i lÄten till 1.35? istÀllet för 00.00 - 3.45?
morum Postat 26 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 26 mars 2013 jo sĂ„g den, men han redigerade in den filmen medans jag redigerade mitt inlĂ€gg.. dĂ€rutav blev det som de blev med inlĂ€ggen. đ
morum Postat 27 mars 2013 TrÄdstartare Postat 27 mars 2013 ja jag kom pÄ hur man gör egna spÄr. men inte hur man fÄr trummorna att spela dÀr man vill. det blir som det ligger flera trumspÄr pÄ varandra och lÄter ara grötigt..
morum Postat 27 mars 2013 TrÄdstartare Postat 27 mars 2013 men problemet Àr att jag har lÄten instÀllt pÄ tid och inte bars. kan vara dÀrför trummorna aldrig slutar upp hehehe ska kolla det nÀr jag kommer hem frÄn jobbet =)
Lundin Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 (redigerat) Kolla sÄ inte Addictive Àr instÀllt att starta den egna spelaren nÀr du trycker play i Reaper.. om det Àr sÄ kommer den ju dels spela sin egna loop-player samtidigt som den spelar upp det du lagt i Reaper och dÄ blir det ju jÀkligt rörigt. Redigerat 27 mars 2013 av Lundin 1
jarlo Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 ja jag kom pĂ„ hur man gör egna spĂ„r. men inte hur man fĂ„r trummorna att spela dĂ€r man vill. det blir som det ligger flera trumspĂ„r pĂ„ varandra och lĂ„ter ara grötigt.. Avaktivera Sync-knappen pĂ„ BEATS-sidan i Addictive Drums sĂ„ ska du se att det löser sig đ Sync-knappen spelar upp det för tillfĂ€llet valda beatet och loopar det nĂ€r du trycker play i hosten. Den Ă€r till för förhandslyssning och bör (som du mĂ€rkt) slĂ„s av nĂ€r man dragit in rytmer i arrangemanget. Mvh Tore XLN Audio
morum Postat 27 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 27 mars 2013 Kolla sĂ„ inte Addictive Ă€r instĂ€llt att starta den egna spelaren nĂ€r du trycker play i Reaper.. om det Ă€r sĂ„ kommer den ju dels spela sin egna loop-player samtidigt som den spelar upp det du lagt i Reaper och dĂ„ blir det ju jĂ€kligt rörigt. det var just det den gjorde. sĂ„ nu Ă€r problemet löst đ
morum Postat 27 mars 2013 TrÄdstartare Postat 27 mars 2013 nÄgon som vet hur man stÀller in sÄ att addictive inte gÄr igÄng sÄ fort jag ska spela upp lÄten?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.