Jump to content
Annons

reaper och addictie drums


morum

Recommended Posts

Tjo!

Jag har ett problem med mitt addictive drums i mitt reaper!

Vet ej exakt vart detta ska läggas in, men jag tar det här.

när jag ska lägga in trummorna i låten så går samma trummkomp från början till slut. lägger jag in flera trummkomp så spelas det dubbla.

lägger jag in kompet från takt 6 så börjar det iaf från takt 1.

*Hur gör jag för att trummorna bara spelar där jag vill?

*Hur gör jag för att göra mina egna trummspår? tex. där man bara vill ha baskaggen som håller rytm.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag är totalt noob på studioprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

jag har lagt midifilerna i repaer. men dom ligger inte där jag vill at dom ska ligga.

en midifil som är 4 bars spelas igenom hela låten.. får dom inte till att ligga där jag vill :/

sen har jag hört du ska kunna göra egna midikomps. hur gör man det?

alltså hur gör jag om jag vill att trummorna ska spelas från 0.30 i låten till 1.35? istället för 00.00 - 3.45?

Redigerat av morum
Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade du över huvudtaget på Bullerbyns vide ovan? Du har ju svaret där!

jag har lagt midifilerna i repaer. men dom ligger inte där jag vill at dom ska ligga.

en midifil som är 4 bars spelas igenom hela låten.. får dom inte till att ligga där jag vill :/

sen har jag hört du ska kunna göra egna midikomps. hur gör man det?

alltså hur gör jag om jag vill att trummorna ska spelas från 0.30 i låten till 1.35? istället för 00.00 - 3.45?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag kom på hur man gör egna spår. men inte hur man får trummorna att spela där man vill. det blir som det ligger flera trumspår på varandra och låter ara grötigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

men problemet är att jag har låten inställt på tid och inte bars. kan vara därför trummorna aldrig slutar upp hehehe ska kolla det när jag kommer hem från jobbet =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla så inte Addictive är inställt att starta den egna spelaren när du trycker play i Reaper.. om det är så kommer den ju dels spela sin egna loop-player samtidigt som den spelar upp det du lagt i Reaper och då blir det ju jäkligt rörigt.

Redigerat av Lundin
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag kom på hur man gör egna spår. men inte hur man får trummorna att spela där man vill. det blir som det ligger flera trumspår på varandra och låter ara grötigt..

Avaktivera Sync-knappen på BEATS-sidan i Addictive Drums så ska du se att det löser sig 🙂

Sync-knappen spelar upp det för tillfället valda beatet och loopar det när du trycker play i hosten. Den är till för förhandslyssning och bör (som du märkt) slås av när man dragit in rytmer i arrangemanget.

Mvh Tore XLN Audio

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla så inte Addictive är inställt att starta den egna spelaren när du trycker play i Reaper.. om det är så kommer den ju dels spela sin egna loop-player samtidigt som den spelar upp det du lagt i Reaper och då blir det ju jäkligt rörigt.

det var just det den gjorde. så nu är problemet löst 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...