Jump to content
Annons

iMac i7


Sonefors

Recommended Posts

Hej på Er,

Tänkte bara meddela att jag precis gjorde Firechild's Logic benchmark nu ikväll. Och det var en imponerade upplevelse.

Program: Logic 8.02

Ljudkort: Det interna

Antal tracks: 60

Vår studiodator. En Macpro 2008, 2x2.8ghz klarar 54. Den brukar jag kalla monstermaskin, även om den inte klarar allt. Men denna iMac är ju ännu värre. Nu ska jag bara installera alla pluggar för att se hur den klarar sig i "riktiga" situationer.

Mvh

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej på Er,

Tänkte bara meddela att jag precis gjorde Firechild's Logic benchmark nu ikväll. Och det var en imponerade upplevelse.

Program: Logic 8.02

Ljudkort: Det interna

Antal tracks: 60

Vår studiodator. En Macpro 2008, 2x2.8ghz klarar 54. Den brukar jag kalla monstermaskin, även om den inte klarar allt. Men denna iMac är ju ännu värre. Nu ska jag bara installera alla pluggar för att se hur den klarar sig i "riktiga" situationer.

Mvh

Fredrik

Välkommen till i7-världen. 😛

http://www.soundonsound.com/sos/feb09/imag...werDAWPC_03.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe, JIIIIIIISES?! 60 spår? Min Powermac 2x2.5 (late 2004) klarade 12-13 spår!

Undrar hur nya Mac Pro kommer att klara detta? Men man vet ju ingenting om den nya som snackas om att den kommer i juni, först var det ju mars, men nu som, sagt juni. *suck* 😛

Och det har talats om sexkärniga, men oxå åttakärniga. Sen är ju frågan om dom kommer i fysisk dual, alltså 2x6 el. 8-core! Och om det kommer att vara xeon?

Har ett mixjobb på en platta som är ca 60% klar! Och hade apple bara släppt burken nu i mars så hade man vart på banan.

Men ju mer tiden går ju mer stressad blir man att få komma igång! Får hoppas dollarn håller sig stilla och inte gör nåt mumbojump precis vid release av nya mac pro! Den kommer att vara tillräckligt asdyr ändå

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

haha, sonnis!! 🙂 sitter du hemma i soffan och drägglar över din nya 27tummare nu va?? med fötterna på vardagsrumsbordet?? kul att du lyckats ta dig igenom den underbara logicinstallationen också...och att allt funkar bra! 🙂

Ja, jag gör ju det, haha. Blir nog ingen studio ikväll. Ska nog sitta hemma och installera pluggar och testa befintliga projekt istället. Kanske springer och köper en klaviatur så jag kan lira lite 🙂 Logic installationen är inte att leka med, hehe. Men totalt sett tar nog alla andra pluggar längre tid.

Hehehe, JIIIIIIISES?! 60 spår? Min Powermac 2x2.5 (late 2004) klarade 12-13 spår!

Undrar hur nya Mac Pro kommer att klara detta? Men man vet ju ingenting om den nya som snackas om att den kommer i juni, först var det ju mars, men nu som, sagt juni. *suck* 🙂

Och det har talats om sexkärniga, men oxå åttakärniga. Sen är ju frågan om dom kommer i fysisk dual, alltså 2x6 el. 8-core! Och om det kommer att vara xeon?

Har ett mixjobb på en platta som är ca 60% klar! Och hade apple bara släppt burken nu i mars så hade man vart på banan.

Men ju mer tiden går ju mer stressad blir man att få komma igång! Får hoppas dollarn håller sig stilla och inte gör nåt mumbojump precis vid release av nya mac pro! Den kommer att vara tillräckligt asdyr ändå

Ja, det är riktigt bra 🙂 Jag funderade ju också på nya Macpro. Men jag kände att jag inte behöver kunna bygga ut och valde därför i7:an. Sen har ju den massa andra fördelar också. Design, underbar skärm, tyst o.s.v. Ja, prismässigt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å fy fan 🙂!

Jag ska till apple store och køpa mig en ny macbook pro i7.

Den klarar nog av ganska mycket den också. Blanda bara inte ihop den med i7:an som sitter i iMac. i7:an i Macbook Pro är en 2 kärnig processor med HT (Virtuellt 4)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Den klarar nog av ganska mycket den också. Blanda bara inte ihop den med i7:an som sitter i iMac. i7:an i Macbook Pro är en 2 kärnig processor med HT (Virtuellt 4)

Precis, det är en viktig poäng. Jag körde just Firechild's Logic Benchmark med en Macbook Pro Core i7 2,66 GHz och den klarade 26 kanaler med 256 samplingars buffert. Inte hundra procent rättvisande, då jag testade med Logic Pro 9.1.1.

Fortfarande riktigt bra för att vara bärbar, dock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, det är en viktig poäng. Jag körde just Firechild's Logic Benchmark med en Macbook Pro Core i7 2,66 GHz och den klarade 26 kanaler med 256 samplingars buffert. Inte hundra procent rättvisande, då jag testade med Logic Pro 9.1.1.

Fortfarande riktigt bra för att vara bärbar, dock!

Hmm.. 26 spår låter rätt lågt. Jag har för mig att min MBP 17 2,5ghz klarade runt 20-22 spår sist jag testade. Jag får ta och testa igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...