Jump to content
Annons

Do the robot


Tobiah

Recommended Posts

Annons

Du har verkligen ett speciellt sound jag gillar det Tobiah liksom hoptryckt på nåt

vis hur som helst var jag inne på din hemsida och lyssnade på dina övriga alster kan bara bli bägge tummarna upp med andra ord superbra! 😄

Vad använder du för program dylikt till dessa låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har verkligen ett speciellt sound jag gillar det Tobiah liksom hoptryckt på nåt

vis hur som helst var jag inne på din hemsida och lyssnade på dina övriga alster kan bara bli bägge tummarna upp med andra ord superbra! 🙂

Vad använder du för program dylikt till dessa låtar?

Jag använder Reason, Goat Tracker, LSDJ och en ljudbank som jag samlat på mig under årens lopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ... det finns något tilltalande i den här låten. Jag gillar rytmen. Och upplägget. Det jag inte inte gillar är den där lätt lökiga robotrösten som låter lite irriterande. Dessutom låter det som att den sackar lite. Minus också för själva slingljudet som känns så standardmässigt att jag mår illa.

Kort sagt: bra rytm, bra låtidé, bra i stort, men byt ut robotrösten mot en riktig vocoder. Snyggt också med de vokala samplingarna som ger verv åt det hela.

Förövrigt knäpper det på en del ställen. Det måste du fixa.

(Förövrigt är jag av den åsikten Karl Bartos Communication är fullkomligt pajad just av den ennerverande robotrösten. Både Kraftwerk och Bartos borde återgå till att använda vocodrar istället.)

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Japp en riktigt bra syntpoplåt med starka influenser från KW!! Bra mellanspel som startar vid 1.32! Bra ljudbild, lagom störande refräng som nästan fastnar i hjärnan. 😉 ..en låt som skulle kunna passa till ett party för gamla KW-rävar a la Andy!

För övrigt tycker jag Bartos lyckades ganska bra med sitt projekt!

Visst lever KW ff!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej låt, hur är voxen gjorda?

Jag känner igen ditt nick som fasen, är det möjligt att du har hängt på micromusic nåt?

Robotrösten är en talsyntes som heter Flinger.

Jo jag hänger en hel del på Micromusic. Har ju haft mina största "hits" på MM. Så det är inte så konstigt ifall du känner igen mitt namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ... det finns något tilltalande i den här låten. Jag gillar rytmen. Och upplägget. Det jag inte inte gillar är den där lätt lökiga robotrösten som låter lite irriterande. Dessutom låter det som att den sackar lite. Minus också för själva slingljudet som känns så standardmässigt att jag mår illa.

(Klippte bort resten...)

Håller med AndyPandy om lead/slingljudet som är tråkigt, t.o.m. tråkigare än vad jag brukar tycka... Påminner om gammal italo/synt.

Men såklart att det finns en hel del med låten som är kanon! Den hade inte platsat på Communication, hade nog varit en av de låtar som tagits bort när plattan skulle sättas, men den hade hängt med ett tag i omröstningen. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, ganska juste låt - som en blandning mellan gammel 80-tals synth och dito spel. Fast rösten/sången är inte så kul, den kunde varit lite mer catchy på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftig låt!

Ser framför mig ett stort ravedansgolv där alla står och hoppar framför en scen med en snubbe som gör dom där "robot-movesen" i blixtrande rött ljus. 😳

Jag gillar den skarpt, tycker inte det är något fel med rösten, passar till låten!

.:Fnykis

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ta tillfället i akt och tacka för all kritik jag fått på låten. Både för den negativa och den positiva. Tack, tack och åter tack.

Angående "commuicator" så känner jag inte till den, så jag kan inte kommentera detta mer än så.

Angående ljudet som vissa mår illa av, kan jag bara säga... att vissa har bra smak och andra har dålig smak. 🙂

Jag hoppas att ni inte får kväljningar av min musik i fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej låt, hur är voxen gjorda?

Jag känner igen ditt nick som fasen, är det möjligt att du har hängt på micromusic nåt?

Robotrösten är en talsyntes som heter Flinger.

Jo jag hänger en hel del på Micromusic. Har ju haft mina största "hits" på MM. Så det är inte så konstigt ifall du känner igen mitt namn.

Tjenare.. grymm låt undrar hur du gör vocodern och hur jag fårtag i grejjerna för att göra en sådan... Den e bara så grymm! Specielt dendär rösten som säger one two three four. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej låt, hur är voxen gjorda?

Jag känner igen ditt nick som fasen, är det möjligt att du har hängt på micromusic nåt?

Robotrösten är en talsyntes som heter Flinger.

Jo jag hänger en hel del på Micromusic. Har ju haft mina största "hits" på MM. Så det är inte så konstigt ifall du känner igen mitt namn.

Tjenare.. grymm låt undrar hur du gör vocodern och hur jag fårtag i grejjerna för att göra en sådan... Den e bara så grymm! Specielt dendär rösten som säger one two three four. 🙂

Kul att du gillade den.

Angående rösten som räknar så är det ingen "robotröst" utan LPC (Linear Predictive Coding) röstsamplingar. Samma sak som använts i leksaker som pratar, exempelvis Speak n' Spell.

Rösten som sjunger är däremot en talsyntes. De bygger nästan på samma principer så det är inte så konstigt att LPC kodat ljud låter som en robotröst.

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vilken trevlig låt. den gjorde mig riktigt glad! Rösten är supernajs. fick nostalgitripp...brukade spela kw på roliga timmen i mellanstadiet! mina klasskomisar lackade ur rätt ofta men det vart det värt! tummen upp! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...