Jump to content
Annons

Regler


ViktorDenStore

Recommended Posts

Regler

Varför har vi de...?

... Om vi ändå inte följer de?

I senaste studiofestivalen fanns det 10 tävlande, 4a av dem höll inte tidsbegränsningen på 3 minuter. Dvs ABSOLUT maxlängd: 3.29.

40% av de tävlande följde inte reglerna men de blev ändå inte diskvalificerade. Helt otroligt! Ska vi ha regler så ska de följas annars kan vi skita i det!

Min åsikt!

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej 😳

Jag tycker att vi skall ha regler och att de skall följas.

Trist för deltagare att leva upp till reglerna om de sedan inte följs, men...

Med ca 3 min menade jag att även 4 min var OK. Maxlängd har aldrig nämnts. Detta diskuterades även i anmälningstråden. Ingen protesterade under tävlingen.

Jag skrev också att reglerna var generösa för att få med så många bidrag som möjligt.

När första deadline var slut hade det kommit för få bidrag. Det hade blivit en ganska tunn festival. Många anmälde entusiastiskt sitt intresse utan att lämna bidrag.

För tävlingens skull förlängde jag och hade ett rymligt samvete när det gäller att vara strikt med reglerna.

Jag har ansträngt mig för att hålla tävlingen vid liv och sett till att den inte runnit ut i sanden.

Hoppas ni uppskattat detta.

Vi möts kanske i en kommande festival med tuffare regler 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju fortfarande bara på skoj. Viktigare med många bidrag än att vara slvisk med regler. Sedan kan det vara drygt om man verkligen har ansträngt sig för att hålla det precis och att andra inte gör det. Min förklaring har jag redan gett. Jag glömde helt enkelt det i sista minuten paniken.

Jag tycker att O-jay har gjort ett bra arbete. Vi får inte glömma att det är på lek. Inga feta priser har utdelats i de sensate festivalerna utan det är bara för att det är roligt, som det kanske skall vara. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena...

Jag håller fullständigt med om att allt ska vara på lek, men även i lekar ska regler följas om man ska ha regler. Jag tycker inte att det gör något att några drog över den här gången, men jag vill få min mening sagd, så att det förhoppningsvis inte händer igen!

Jag ansträngde mig för att få min låt på 3.03 istället för 3.18 som den annars hade hamnat på för att komma så nära 3 minuter som möjligt. När då några bidrag drar över en bit över 4 och 5 minuter blir jag väldigt besviken.

Med ca 3 min menade jag att även 4 min var OK.

Synd att du aldrig skrev det 😳 Om man ska vara språk-polis så menas ju faktiskt ca 3 minuter med att den max får vara 3.29 o minst 2.30 🙁

Jaja... annars var tävlingen väl genomförd

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall konsten pressas in i sekundjakt? Då blir konsten ledsen.

Håller med helt, men ibland kan också regler vara kul i konst. Skulle Haikudikter vara Haiku om man bara totalt sket i antalet stavelser och rader? Fast jag hade nog skitit i om en låt under styrordet "ca:" övertrasserat 03:00 strecket... Min tolerans hade sträckt sig till 03:59 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

När första deadline var slut hade det kommit för få bidrag. Det hade blivit en ganska tunn festival. Många anmälde entusiastiskt sitt intresse utan att lämna bidrag.

Suck ... och jag är en av dem. Jag är fortfarande inte klar med min jullåt men kommer att lägga upp den på demoinspelningar NÄR den är klar. Sorry for det. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska vara språk-polis så menas ju faktiskt ca 3 minuter med att den max får vara 3.29 o minst 2.30 😄

Gör det väl ändå inte?

Det beror väl på vad man ska avrunda till, närmaste heltal, sekund osv?? 😲🙁

Han inte heller klart med jullåten, men det kanske kan sparas på till nästa års tävlig... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

När första deadline var slut hade det kommit för få bidrag. Det hade blivit en ganska tunn festival. Många anmälde entusiastiskt sitt intresse utan att lämna bidrag.

Suck ... och jag är en av dem. Jag är fortfarande inte klar med min jullåt men kommer att lägga upp den på demoinspelningar NÄR den är klar. Sorry for det. 😱

Det får bli fyra poäng. Hade du inte brutit mot regeln "lämna-in-i-tid" hade det varit en klar sexa! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

När första deadline var slut hade det kommit för få bidrag. Det hade blivit en ganska tunn festival. Många anmälde entusiastiskt sitt intresse utan att lämna bidrag.

Suck ... och jag är en av dem. Jag är fortfarande inte klar med min jullåt men kommer att lägga upp den på demoinspelningar NÄR den är klar. Sorry for det. :rolleyes:

Det får bli fyra poäng. Hade du inte brutit mot regeln "lämna-in-i-tid" hade det varit en klar sexa! 😏

Det är inte en regel, det är en kvalifikationsgrej för att få vara med 😄

🙁🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...