Jump to content
Annons

Hörs innan det syns


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

Vill först be om ursäkt om ämnet behandlats tidigare, har inte hittat nåt på forumet.

Jag hör ljudfilen jag jobbar med spelas upp innan skärmen säger att den börjat,

om ni förstår vad jag menar.

Har dribblat med inställningar för latency och buffrar men inte förstått hur jag ska gå tillväga.

Om detta är ett problem av RTFM-slag så har åtminstone inte jag hittat rätt i hjälpfilen. Tacksam för svar.

SX2, win XP, ASIO

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. installera om ljudkortet

2. installera om SX2

3. fråga igen..

me andra ord så har jag ingen som helst aning... för mej är det tvärtom.. då kommer ljudet efter... fast det är ju när ja kör 85ms latency 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
1. installera om ljudkortet

2. installera om SX2

3. fråga igen..

...

Kanske borde installera om windows också när jag ändå är igång?

Link to comment
Dela på andra sajter

1. installera om ljudkortet

2. installera om SX2

3. fråga igen..

...

Kanske borde installera om windows också när jag ändå är igång?

om jag stöter på nåt riktigt konstigt och oförklarligt problem som inte löser sig genom att installera om inblandade program så brukar jag installera om hela windows... men börja med SX2 och ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
om jag stöter på nåt riktigt konstigt och oförklarligt problem som inte löser sig genom att installera om inblandade program så brukar jag installera om hela windows... men börja med SX2 och ljudkortet.

Ähum, nu hoppades jag ju att någon skulle kunna peka på en inställning jag ännu inte tänkt på. Vill tillägga att jag är Cubase-nybörjare.

Om jag ska installera om Windows måste nog fler saker än visningen i Cubase fela.

Jag har som de flesta andra liiiite fler program och filer i burken.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tack för svar. Hittar dock inget om negativ latency på forumet. Nåt tips om hur man ska komma runt problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.

Jag är lat och hänvisar till en av de otaliga trådar om emulerade portar som har förekommit i VST-Forum: http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?t=9476

Hoppas att det hjälper dig...

Hmmm.... Carl_B hann före med en tråd i detta forumet... 😆

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tackar.

Ska testa (så fort jag är färdig med windowsinstallationen alltså... 😆 ) varianterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Ok, testat både Claes tips om Prestanda->Den här datorn och att flytta den där filen, utan resultat. Är det någon som haft samma problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...