Jump to content
Annons

Lovetrain (To Be Left Alone)


Jaha, vad tycker du då?  

32 röster

  1. 1. Jaha, vad tycker du då?

    • 5
      12
    • 4
      8
    • 3
      5
    • 2
      3
    • 1
      0


Recommended Posts

  • LÅTNAMN: Lovetrain (To Be Left Alone)
  • ARTIST/GRUPP: Relay Racers
  • GENRE: Pop
  • LÅTLÄNGD: 4:21
  • KOMPOSITÖR: Carlsson/Hylander/Nilsson/Persson
  • PRODUCENT: Relay Racers (Hacke, Maximiliananthony, Vectro, Zatri)
  • INSPELNINGSÅR: 2005
  • FORMAT: mp3
  • STORLEK: 6.0 megabyte
  • STATUS: Färdig demo
  • LÅTLÄNK: lovetrain.mp3

lovetrain.gif

Låter det bekant? Jodå, det är resultatet av Studiostafett III 😄

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det politiskt korrekt av mig att rösta på denna? 😄

Skit samma! Den får en 5:a. Tycker du gjort ett brrrrrrra jobb som fick ihop alla våra bidrag på detta innovativa sätt. 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter det bekant? Jodå, det är resultatet av Studiostafett III  🙂

Förresten, du ska kanske länka tillbaka på andra hållet oxå:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=11861

edit: på tal om stafett... för er som inte vet vad Relay Racers betyder så betyder det "stafettspringare". 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

HÖHÖ!

Vicken spitzealare de blev!

Blandning mellan rock/pop/pojkbansjämmer/loosegrunge/Discoelektronica/ åså lite alternative på de hela. hehe, Med bandpass trummor på sina ställen, de e ju så mysigt 😄🙂😆

Dehär hade man inte anat av startmaterialet

EDIT: vilka gjorde nu vad i de hela? Hackeman gjorde vocals, ja gjorde guror å flöjt, tror du sjöng med vectro va? å mixat. hmmz.. Vem gjorde elektronica grejset?

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Maximiliananthony: Gitarr, flöjt

Hacke: Sång

Zatri: Sång

Vectro: Syntar och "programmering" som det så vackert heter

Lite distigt, och lite förskjutna grejer här och där, så det blir lite otajt ibland. (Jag gillar hur t.ex. trummorna alltid ligger en liten liten aning förskjutet på Dido-plattorna, så det var det jag försökte ta efter)

Kom igen Relay Racers, nu gör vi en till... 😄

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

😉

Fruktansvärt bra!

Vem fan micka upp Göteborgs centralstation?

🙂

Riktigt skönt!

with an oh-so happy end

Det är det bäst sjugna partiet i hele versen,

en fruktansvärt bra känsla för uttal och röst-

läge.

Jag är imponerad av er, det här låter kalas-

bra. [!]

Klar 5'a!

God Natt

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, det här är supermysigt! 🙂 Gillar mixen skarpt, med alla mysiga bakgrundsljud. Du har verkligen lyckats att få ihop det här, vectro! Du får berätta lite om bakgrundsljuden, jag tycker det är lite svårt att höra vad det är som ger bakgrundsatmosfär åt låten, jag mest märker att det är där...

Nelerion: är det inte Stockholm Central? För det är ett X2000 mot Göteborg på spår 10 och ett Intercity-tåg mot Märsta och Uppsala.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Åh, det här är supermysigt! 🙂 Gillar mixen skarpt, med alla mysiga bakgrundsljud. Du har verkligen lyckats att få ihop det här, vectro! Du får berätta lite om bakgrundsljuden, jag tycker det är lite svårt att höra vad det är som ger bakgrundsatmosfär åt låten, jag mest märker att det är där...

Nelerion: är det inte Stockholm Central? För det är ett X2000 mot Göteborg på spår 10 och ett Intercity-tåg mot Märsta och Uppsala.

// David

Stämmer bra, det är Stockholms centralstation. 3 spår. Bakgrundsljud från hallen, rösten i högtalaren och ett tåg som swischar förbi. Det är lite mullrigt och otydligt eftersom många grejer är beroende av att kämpa i samma frekvensregister, men lägger man det högre skulle effekterna ta över musiken.

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhhh... DOH!

Jag får skylla på det förblindande Teet,

det är ju givetvis Tåg MOT Göteborg.

En annan är nog helt enkelt för kär i

Götet för att kunna förmå fingrarna

att skriva annat.

🤪

Hur som helst låter det riktigt grymt

uppmickat iaf!

[ Mp3 - spelare, Minidisc, Bandare ? ]

Link to comment
Dela på andra sajter

Maximiliananthony: Gitarr, flöjt

Hacke: Sång

Zatri: Sång

Vectro: Syntar och "programmering" som det så vackert heter

DjHex och Kiefs insatser då? Fick inte dom va med?

jag har varit rätt inaktiv i forumet sedan sommarn kom så jag missade att skicka mina filer till vectro.. men min insatts var juh ytterst minimal iaf så.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunkenship (oregistrerad)

Bra musik det här. Känns som en typisk sommarpoplåt som det slutar med att alla går och gnolar på vare sig de vill eller ej... OAO /Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra, det är Stockholms centralstation. 3 spår. Bakgrundsljud från hallen, rösten i högtalaren och ett tåg som swischar förbi. Det är lite mullrigt och otydligt eftersom många grejer är beroende av att kämpa i samma frekvensregister, men lägger man det högre skulle effekterna ta över musiken.

Humm...fast det var inte riktigt det jag tänkte på, jag tänkte mest på hela låten igenom? T ex, vilka instrument & synthar är det som finns med när det sjungs "to be left alone is not the end of the road"? Hur är sättningen?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Postat (redigerat)
T ex, vilka instrument & synthar är det som finns med när det sjungs "to be left alone is not the end of the road"? Hur är sättningen?

Önskas en "Spår för spår"-genomgång av låten i ren Studio-anda? :rolleyes:

Rockfart, tycker du vi ska satsa på liknande genre/sound i nästa låt också?

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

T ex, vilka instrument & synthar är det som finns med när det sjungs "to be left alone is not the end of the road"? Hur är sättningen?

Önskas en "Spår för spår"-genomgång av låten i ren Studio-anda? :rolleyes:

Det tycker jag verkligen! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

T ex, vilka instrument & synthar är det som finns med när det sjungs "to be left alone is not the end of the road"? Hur är sättningen?

Önskas en "Spår för spår"-genomgång av låten i ren Studio-anda? 😲

Rockfart, tycker du vi ska satsa på liknande genre/sound i nästa låt också?

spår för spår och med vilka parametrar ställda på vad...

annan genre/sound variation och förnyelse

(dödsPolka ??? 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Vectro bad mig redogöra för sången som jag bidrog med:

Lead sången ligger på tre spår; ett huvudspår och två dubbningar utpanorerade 60-70% åt vänster/höger och med lägre volym. På huvudspåret har jag använt VoxengoVoxformer / Lite Compression och på samtliga spår har jag använt Reverb A och Chorus (Cubase inbyggda, som send-effects).

De två sistnämnda effekterna ligger även på körerna som är baserade på 4 st sångspår utpanorerade 30 resp 70% åt vardera ett håll i första rundan och 6 st spår i andra rundan med sista två utpanorerade 100% åt vardera ett håll. Gjorde sedan mixdown på allt till en 24bit/44.1K Stereo WAV som vectro i sin tur använde.

Jag trodde först jag använt StudioProjects B1 som mick, men när jag nu lyssnar utan effekter låter det snarare som om jag använt en av mina billiga dynamiska mickar (märke HAMA). 😲

Roligast var att skriva texten, vilken jag skrev på flyget från Manchester till Köpenhamn mha laptop och lurar samt två pints, en sexa bloody mary, en liten vinare och en whiskey i kroppen. Därav blev den så flummig som den blev. 😄

Över till Vectro... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kanske posta texten oxå...

I'm sitting here waiting, my wonders wander

wonder where you are tonight

Wonder if I'm gonna see flying

pass me within my sight

I've bought myself a ticket

it's coloured in peaceful pink

things I never thought I'd wait for

is now written in my heart in ink

I'm wating for the love train

I'm wating for the love train

I've seen on the Tv, seen it the movies

with an oh-so happy end

things that seem to make you happy

is your beloved friend

I've seen it happen, I've seen it crap'en

It's all a bunch of lies

The only truth I trust in

is the railroad when we die

I'm wating for the love train

I'm wating for the love train

Men sen mixade Vectro ihop min och Zatris version, så de får hjälpa till att klistra ihop texterna oxå... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Lead sången ligger på tre spår; ett huvudspår och två dubbningar utpanorerade 60-70% åt vänster/höger och med lägre volym. På huvudspåret har jag använt VoxengoVoxformer / Lite Compression och på samtliga spår har jag använt Reverb A och Chorus (Cubase inbyggda, som send-effects).

De två sistnämnda effekterna ligger även på körerna som är baserade på 4 st sångspår utpanorerade 30 resp 70% åt vardera ett håll i första rundan och 6 st spår i andra rundan med sista två utpanorerade 100% åt vardera ett håll. Gjorde sedan mixdown på allt till en 24bit/44.1K Stereo WAV som vectro i sin tur använde.

Snyggt! Voxengo Voxformer har jag inte hört talas om tidigare. Vilken roll fyller den här?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...