Jump to content
Annons

Problem med Studioforums videofilmer


Signia

Recommended Posts

Jag har länge haft problem med överföringshastigheten för studioforums videofilmer. Alltså när jag vill se någon video.

Kikade just på en. Överföringshastigheten var så långsam att jag inte kunde se den via streaming, för då stannade den var 15e sekund och visade den snurrande "laddar"-ikonen. Fick låta den stå och vänta tills hela materialet var nedladdat och buffrat. Det tog ca en timma att buffra en 10 min lång video.

Har snabb internetanslutning som funkar bra, så det är inte där problemet finns. Har inga problem att se Flash-filmer på andra sidor heller.

Har upplevt det här så länge, så jag torde inte vara ensam om det, men har aldrig sett nån tråd om det. Så man vill kolla, om det är fler som känner igen sig i detta?

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte fått några klagomål om detta, mer än något enstaka. Men vi håller faktiskt på att byta leverantör av streamingtjänsten. Vi går från Streamio till ett företag som heter Lemonwhale. Räkna med att det är helt klart om 2-3 veckor, då hoppas vi på bättre prestanda.

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...