BHR Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Jag tkr att ni Àr lite dÄliga pÄ att göra nÄt för forumet, visst, jag vet att ni lÀgger ut massa halviga videos men skulle ni t.ex. inte kunna anordna tÀvlingar dÀr vinnaren vinner nÄt( kanske en gratis premunation eller va fasen som helst). T.ex SÀg att ni anordnar en tÀvling I House musik, dÀr ni ocksÄ har ett tema, lÄt sÀga Avicii stuket. Den som vinner tÀvlingen med bÀsta Avicii lÄten kanske skulle kunna fÄ vara med i tidningen, dÀr han berÀttar hur han gjorde lÄten. Detta Àr bara lite förslag, kom igen, var lite mer kreativa. Jag tror detta skulle vara till allas glÀdje! Tack o Hej 2
KillwithSkill Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Det hĂ€r Ă€r ett forum som till 99% handlar direkt/indirekt om musik. Och det har inte ens en fungerande musikspelare?! Fullkomligt bedrövlig hantering pĂ„ demoavdelningen, Windows 95-stuk! Det enda vi har fĂ„tt sett Ă€r bara mer o mer reklam. En massa bullshit-lovord frĂ„n ledningen att det skulle ske ombyggnad av forumet "efter nyĂ„r" Vi Ă€r dĂ€r nu nĂ€r Olsberg byggde om skiten för 5 Ă„rsen med en massa skit som liknade Lunarstorm. Fjortishak! Och alla stack hĂ€rifrĂ„n. Men nu sĂ„ har det ist smugits tillbaka till vad det vi verkligen inte ville ha! Och jag köper inte att det "Inte finns tid" att ordna det! Ni har ju smĂ€ckfullt med reklam. NĂ„n webkunnig kan ni fan anstĂ€lla som styr upp stĂ€llet! Och föresten... forum??? Ska man behöva stava det? GĂ„ in pĂ„ gearslutz.com, se & lĂ€r! DET Ă€r ett sk FORUM Börja stĂ€da hĂ€r och styr upp funktionerna till att börja med. SEN ska jag ta till mig idĂ©n om tĂ€vlingar! đ Jag Ă€r idel öra! 2
Neosus Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Det hĂ€r Ă€r ett forum som till 99% handlar direkt/indirekt om musik. Och det har inte ens en fungerande musikspelare?! Fullkomligt bedrövlig hantering pĂ„ demoavdelningen, Windows 95-stuk! Det enda vi har fĂ„tt sett Ă€r bara mer o mer reklam. En massa bullshit-lovord frĂ„n ledningen att det skulle ske ombyggnad av forumet "efter nyĂ„r" Vi Ă€r dĂ€r nu nĂ€r Olsberg byggde om skiten för 5 Ă„rsen med en massa skit som liknade Lunarstorm. Fjortishak! Och alla stack hĂ€rifrĂ„n. Men nu sĂ„ har det ist smugits tillbaka till vad det vi verkligen inte ville ha! Och jag köper inte att det "Inte finns tid" att ordna det! Ni har ju smĂ€ckfullt med reklam. NĂ„n webkunnig kan ni fan anstĂ€lla som styr upp stĂ€llet! Och föresten... forum??? Ska man behöva stava det? GĂ„ in pĂ„ gearslutz.com, se & lĂ€r! DET Ă€r ett sk FORUM Börja stĂ€da hĂ€r och styr upp funktionerna till att börja med. SEN ska jag ta till mig idĂ©n om tĂ€vlingar! đ Jag Ă€r idel öra! Jag hĂ„ller fullkomligt med dig! 2
BHR Postat 11 februari 2013 TrÄdstartare Postat 11 februari 2013 Va bra att folk hÄller med! Ta till er detta, Ni som driver forumet ! 1
Taus Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Det hĂ€r Ă€r ett forum som till 99% handlar direkt/indirekt om musik. Och det har inte ens en fungerande musikspelare?! Fullkomligt bedrövlig hantering pĂ„ demoavdelningen, Windows 95-stuk! Det enda vi har fĂ„tt sett Ă€r bara mer o mer reklam. En massa bullshit-lovord frĂ„n ledningen att det skulle ske ombyggnad av forumet "efter nyĂ„r" Vi Ă€r dĂ€r nu nĂ€r Olsberg byggde om skiten för 5 Ă„rsen med en massa skit som liknade Lunarstorm. Fjortishak! Och alla stack hĂ€rifrĂ„n. Men nu sĂ„ har det ist smugits tillbaka till vad det vi verkligen inte ville ha! Och jag köper inte att det "Inte finns tid" att ordna det! Ni har ju smĂ€ckfullt med reklam. NĂ„n webkunnig kan ni fan anstĂ€lla som styr upp stĂ€llet! Och föresten... forum??? Ska man behöva stava det? GĂ„ in pĂ„ gearslutz.com, se & lĂ€r! DET Ă€r ett sk FORUM Börja stĂ€da hĂ€r och styr upp funktionerna till att börja med. SEN ska jag ta till mig idĂ©n om tĂ€vlingar! đ Jag Ă€r idel öra! Mega plus pĂ„ den!
Die Hard (oregistrerad) Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Det hĂ€r Ă€r ett forum som till 99% handlar direkt/indirekt om musik. Och det har inte ens en fungerande musikspelare?! Fullkomligt bedrövlig hantering pĂ„ demoavdelningen, Windows 95-stuk! Det enda vi har fĂ„tt sett Ă€r bara mer o mer reklam. En massa bullshit-lovord frĂ„n ledningen att det skulle ske ombyggnad av forumet "efter nyĂ„r" Vi Ă€r dĂ€r nu nĂ€r Olsberg byggde om skiten för 5 Ă„rsen med en massa skit som liknade Lunarstorm. Fjortishak! Och alla stack hĂ€rifrĂ„n. Men nu sĂ„ har det ist smugits tillbaka till vad det vi verkligen inte ville ha! Och jag köper inte att det "Inte finns tid" att ordna det! Ni har ju smĂ€ckfullt med reklam. NĂ„n webkunnig kan ni fan anstĂ€lla som styr upp stĂ€llet! Och föresten... forum??? Ska man behöva stava det? GĂ„ in pĂ„ gearslutz.com, se & lĂ€r! DET Ă€r ett sk FORUM Börja stĂ€da hĂ€r och styr upp funktionerna till att börja med. SEN ska jag ta till mig idĂ©n om tĂ€vlingar! đ Jag Ă€r idel öra! Har sagt sjĂ€lv samma sak flera gĂ„nger. Det Ă€r uppenbart att de skiter i oss. Money Talks som ACDC sjöng. Det Ă€r bara det som gĂ€ller. T om mindre oberoende forum Ă€r mer vĂ€lfungerande. Det Ă€r rena skĂ€mtet hĂ€r.
Assar Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Framför mig ser jag ett nĂ€tforum, en plattform dĂ€r vem somhelst som Ă€r intresserad av Ă€mnet Ă€r fri att skapa sig ett konto. DĂ€r vem som helst kan ta för sig av den enorma mĂ€ngd kunskap och som finns hĂ€r, bĂ„de i form av lagrad info och andra medlemmars kompetens. HĂ€r finns detta forum, denna plattform som nĂ„gon tillhandahĂ„ller, sĂ€tter upp,driver och administrerar. Helt gratis för vem som helst. Jag ser ett forum som finansieras - tror jag - med reklam. För pĂ„ nĂ„got sĂ€tt mĂ„ste det betalas, jag vet att det finns anstĂ€llda mĂ€nniskor bakom skynket. MĂ€nniskor som behöver betalt för försörjning av sig sjĂ€lva och troligen nĂ€ra och kĂ€ra. SĂ„, nej, jag tĂ€nker inte klaga. Jag har inget att klaga pĂ„. TvĂ€rtom skulle jag vilja tacka er för att ni tillhandahĂ„ller Studio Forum, denna plattform som lagt grunden till mycket av min kunskap om studioteknik och inspelning. Utan er hade mycket av min musik aldrig blivit gjord. Tack. JĂ€vligt mycket tack! đ„° 14
Die Hard (oregistrerad) Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 FjÀsk brukar inte förÀndra nÄgot till det bÀttre.
everlastingrecords Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Jag tĂ€nker att de flesta reagerar mycket bĂ€ttre pĂ„ konstruktiv kritik och konstruktiva förslag Ă€n pĂ„ klagomĂ„l, gnĂ€ll och förebrĂ„elser. Ăr precis som Assar vĂ€ldigt tacksam för detta forum vars medlemmars kunskap ofta rĂ€ddat mig ur olika knipor. För den sakens skull behöver jag inte vara nöjd och visst finns det förbĂ€ttringar att göra. Dessa förĂ€ndringar kommer dock inte bli av nĂ€r förslag förs fram pĂ„ det sĂ€tt TS gjorde det (och mĂ„nga andra som hakade pĂ„). 3
BurninSven (oregistrerad) Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Jag mÄste nog ÀndÄ hÄlla med i kritiken dÄ de faktiskt var bra hÀr en gÄng i tiden och att vi allaredan dÄ nÀr man började förÀndra sa att vi inte gillade hur det blev. Det Àr ju nÄgra Är sedan och inget har egentligen förÀndrats till det bÀttre sÄ hur lÄng tid ska det behöva ta att bli lyssnad pÄ? Det hÀr kommer inte heller förÀndra nÄgot för den delen men man kan vÀl fÄ gnÀlla lite ÀndÄ.
stol Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 (redigerat) Ăr ocksĂ„ inne pĂ„ assars linje. Uppmuntran och förslag till förbĂ€ttring kĂ€nns mer rimligt Ă€n att gĂ„ pĂ„ med hĂ„rda ord och klagomĂ„l. Anledningen Ă€r att detta forum kostar mig noll kronor och jag har haft mycket glĂ€dje av det. Tycker detta forum fungerar vĂ€l sĂ„ bra som andra forum. Uppskattar att det grafiskt inte ser ut som ett uppkast med stuff som flera andra forum gör. Men sjĂ€lvklart finns det saker som kan utvecklas och förbĂ€ttras, det finns det alltid. Redigerat 11 februari 2013 av stol
Neosus Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Det har lĂ€mnats en massa förslag förr men nĂ€r man inte fĂ„r nĂ„got gehör för det sĂ„ Ă€r det klart man blir lite förbannad. đ
everlastingrecords Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Ett tips Àr i sÄ fall att skapa en sÄdan trÄd. Personligen tycker jag inte det Àr lÀmpligt att ösa ur sig all sin frustration i en trÄd som heter "Ett tips till Studio Forums ledning".
sadomachine (oregistrerad) Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Ja, man kanske inte ska gnÀlla alltförmycket men att fÄ till en riktig musikspelare och lite fler kategorier i demohörnan vore vÀl inte för mycket begÀrt eller?
KillwithSkill Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 (redigerat) Det kostar vĂ€l i princip inte ett skit att ha ett forum? Det tar tid till att bygga det dock. Men sen rullar det pĂ„ utan nĂ„gra större utgifter. Om man vill. PĂ„ senare Ă„r sĂ„ fullkomligt sĂ„ spyr det reklam. Och vilken reklam sen? Alkohol bilar och fan Ă„ hans moster? Fine jag köper att det behövs reklam. Men vart gĂ„r dom intĂ€kterna till? För nĂ„gra videofilmer och specialreportage mĂ„ste man Ă€ndĂ„ betala till eller vara nĂ„n plushittepĂ„. Visst det kostar inget att bli medlem och det Ă€r helt fritt. men det ĂR VI som hĂ€nger hĂ€r som gör detta till ett forum. Inget folk inget forum punkt slut. Och det kvittar om det ges ris eller ros. För det hĂ€nder Ă€ndĂ„ inget! Och det VET vi som hĂ€ngt hĂ€r i flera Ă„r. Det hĂ€r forumet har byggts om 4-5 gĂ„nger under dom hĂ€r 7-8 Ă„ren jag har hĂ€ngt hĂ€r. Och vĂ€rst var det för fem Ă„rsen nĂ€r det blev en sjukt fult rörigt forum och nĂ„n community och alla stack hĂ€rifrĂ„n och Kontrollrummet skapades. Olsberg i panik öppnade det gamla och sĂ„ det blev TVĂ olika forum. Sen skrotades den communityn. Och allt blev till det gamla forumet. Men sen har det byggts om lite dĂ„ & dĂ„ och man mĂ€rker att det hĂ€r forumet börjar likna precis det communityn som skapades för fem Ă„rsen. Fattar inte vad som ska vara sĂ„ svĂ„rt? Ett rent cleant forum. Nu Ă€r det en massa plotter och fjantiga funktioner. Ett tips. Plocka ur sjĂ€lva forumet som en egen del av detta som heter forum.studio.se sen starta en sida dĂ€r det mer Ă€r om tidningen, funktionerna filmer osv under www.studio.se samt att se till att fĂ„ till demoavdelningen och en musikspelare. Sen fĂ„r sidan vara hur jĂ€vla grĂ„ och trĂ„kig den vill. Jag kan lyssna pĂ„ folks lĂ„tar och jag jag lĂ€gga upp mina smidigt! Men det Ă€r vad jag tycker. Och det Ă€r vĂ€l som att skita i rymden? För ingen jĂ€vel verkar lyssna Ă€ndĂ„.... SĂ„... det Ă€r vĂ€l bara att gilla lĂ€get! Redigerat 11 februari 2013 av KillwithSkill 1
Neosus Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 (redigerat) NĂ„ja.. Det finns redan en massa trĂ„dar om detta! Ett tips Ă€r att anvĂ€nda sökfunktionen i fortsĂ€ttningen.... đ Oj det kom en massa inlĂ€gg undertiden jag skrev mitt. Redigerat 11 februari 2013 av Neosus
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 HÄller med, ni kan inte ens fixa spelningar till mig...
BHR Postat 11 februari 2013 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2013 Framför mig ser jag ett nĂ€tforum, en plattform dĂ€r vem somhelst som Ă€r intresserad av Ă€mnet Ă€r fri att skapa sig ett konto. DĂ€r vem som helst kan ta för sig av den enorma mĂ€ngd kunskap och som finns hĂ€r, bĂ„de i form av lagrad info och andra medlemmars kompetens. HĂ€r finns detta forum, denna plattform som nĂ„gon tillhandahĂ„ller, sĂ€tter upp,driver och administrerar. Helt gratis för vem som helst. Jag ser ett forum som finansieras - tror jag - med reklam. För pĂ„ nĂ„got sĂ€tt mĂ„ste det betalas, jag vet att det finns anstĂ€llda mĂ€nniskor bakom skynket. MĂ€nniskor som behöver betalt för försörjning av sig sjĂ€lva och troligen nĂ€ra och kĂ€ra. SĂ„, nej, jag tĂ€nker inte klaga. Jag har inget att klaga pĂ„. TvĂ€rtom skulle jag vilja tacka er för att ni tillhandahĂ„ller Studio Forum, denna plattform som lagt grunden till mycket av min kunskap om studioteknik och inspelning. Utan er hade mycket av min musik aldrig blivit gjord. Tack. JĂ€vligt mycket tack! đ„° Michael Bolton ringde och ville ha tillbaka sitt smör.
Assar Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 NÄgra saker man lÀr sig med Ären (i mitt fall genom att jobba med utveckling inom nÀringslivet): - Uppskatta vad andra ger dig, istÀllet för att klaga pÄ att de inte ger dig Ànnu mer. - Vill man att nÄgon annan ska Ästadkomma förÀndring sÄ Àr konstruktivt bemötande betydligt mer effektivt Àn klagande. - Att visa nÄgon uppmÀrksamhet Àr en form av belöning. MÀnniskor som enbart gnÀller förtjÀnar inte din uppmÀrksamhet. à terigen, tack redaktionen! SÀg till om jag kan hjÀlpa er göra forumet Ànnu bÀttre. 3
Die Hard (oregistrerad) Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Michael Bolton ringde och ville ha tillbaka sitt smör. đ
Signia Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 (redigerat) SjĂ€lv tycker jag det Ă€r Ă€r överlag bra, i alla fall pĂ„ trĂ„dĂ€mnets front. HĂ€r finns nĂ„gra fĂ„ "tĂ€vlingar" som egentligen inte Ă€r rena tĂ€vlingar utan mer erfarenhetsutbyten och inspiration. RĂ€tt tacksam för att inte fĂ„fĂ€ng elitism finns hĂ€r. Trivs nĂ€r folk samtalar-, problemlöser-, och delar med sig av vad man gör utanför forumet i verkliga livet, mer Ă€n att göra forumet meningen till varför man gör nĂ„t. Ăven att publikationen studio berĂ€ttar vad andra gör och vad som hĂ€nder ute i verkliga livet, sĂ„vĂ€l amatör som profesionell, och hjĂ€lper andra att göra sin grej utanför forumet med. Ăr man intresserad att "tĂ€vla" och erhĂ„lla vinster, förtjĂ€nster och publicitet för sina talanger/fĂ€rdigheter sĂ„ finns det en mycket bĂ€ttre plats för det Ă€n forumet; nĂ€mligen NĂ€ringslivet. Redigerat 11 februari 2013 av Signia
BluesBoy Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 +1 pÄ Assar. Visst finns det sÀkerligen en del utvecklingspotential pÄ forumet, men jag sÀllar mig nog till skaran som inte tror pÄ att det utvecklas genom gnÀll och tjafs. Vi har ju trots allt en gratis, för oss, plats att diskutera det förhoppningsvis alla av oss tycker om mest att göra. BÀsta resultatet fÄr man nog om alla parter samarbetar, lyssnar pÄ och respekterar varann.
Neosus Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 (redigerat) Vilka parter menas? Hur samarbeta? ...DET vore kul att fĂ„ svar pĂ„! đđ FĂ„ dit en spelare som en gĂ„ng fanns i detta forum och sedan Ă€r jag nöjd och kommer att spamma er med min egen musik samt lyssna pĂ„ andras förstĂ„s. âșïž Redigerat 11 februari 2013 av Neosus
Die Hard (oregistrerad) Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 BÀsta resultatet fÄr man nog om alla parter samarbetar, lyssnar pÄ och respekterar varann. Jaha och nÀr admin inte gör det? NÀr mÄnga under lÄng tid har frÄgat efter en spelare bl a och ingen lyssnar eller bryr sig?
BHR Postat 11 februari 2013 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2013 Okej, sĂ„ att alla sk förstĂ„! Om ni lĂ€ser min rubrik " Ett TIPS( ! ) till studio forums ledning". Sen nĂ€r blev ett tips, ett klagomĂ„l? SjĂ€lvklart tycker jag forumet Ă€r bra , dĂ„ den har hjĂ€lpt i mĂ„nga frĂ„gor man undrat över, men det Ă€r alltid bĂ€ttre att förbĂ€ttras istĂ€llet för att vara som en gammal kĂ€rring som tkr allt ska vara som det Ă€r. Jag kan Ă€ven garantera att jag inte Ă€r den Ă€nda som tkr som jag gör. HOPPAS NI I LEDNINGEN LĂSER DETTA!!!
KillwithSkill Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 BÀsta resultatet fÄr man nog om alla parter samarbetar, lyssnar pÄ och respekterar varann. Jaha och nÀr admin inte gör det? NÀr mÄnga under lÄng tid har frÄgat efter en spelare bl a och ingen lyssnar eller bryr sig? Naivt! Jösses vilket jÀvla Disney! Vad sÀgs om typ 5-6 Ärs zip nada respons? Det Àr det enda vi vill ha. Rent forum! Likt förbannat sÄ lÀggs det energi pÄ fjortisfunktioner. "gillaknapp" osv... Den fanns fan inte för ett Ärsen!
everlastingrecords Postat 11 februari 2013 Postat 11 februari 2013 Jag tkr att ni Àr lite dÄliga pÄ att göra nÄt för forumet Tja, du börjar ditt tips med att skriva ovanstÄende... Well well, tÀnkte lÀmna denna diskussion nu eftersom vi mest stÄr och trampar i samma hjulspÄr och inte kommer nÄgonstans.
Recommended Posts