Jump to content
Annons

Ett tips till Studio Forums ledning.


BHR

Recommended Posts

Annons

Tja, du börjar ditt tips med att skriva ovanstående... Well well, tänkte lämna denna diskussion nu eftersom vi mest står och trampar i samma hjulspår och inte kommer någonstans.

Jag gav bara min anledning till varför jag vill tipsa dom att förbättras när jag skrev så !

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför mig ser jag ett nätforum, en plattform där vem somhelst som är intresserad av ämnet är fri att skapa sig ett konto. Där vem som helst kan ta för sig av den enorma mängd kunskap och som finns här, både i form av lagrad info och andra medlemmars kompetens.

Här finns detta forum, denna plattform som någon tillhandahåller, sätter upp,driver och administrerar. Helt gratis för vem som helst.

Jag ser ett forum som finansieras - tror jag - med reklam. För på något sätt måste det betalas, jag vet att det finns anställda människor bakom skynket. Människor som behöver betalt för försörjning av sig själva och troligen nära och kära.

Så, nej, jag tänker inte klaga. Jag har inget att klaga på.

Tvärtom skulle jag vilja tacka er för att ni tillhandahåller Studio Forum, denna plattform som lagt grunden till mycket av min kunskap om studioteknik och inspelning. Utan er hade mycket av min musik aldrig blivit gjord.

Tack. Jävligt mycket tack!

🥰

Håller med Assar. Jag älskar forumet och är här inne varje dag, även om jag inte loggar in. Läser mycket, skriver ibland. Har hängt här i 8-9 år nu eller nått 😉

Tack studio, för alla år och för alla framtida år.

Mvh,

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Ni har naturligtvis helt rätt i att gnälla inte hjälper (vilket har bevisats dom senaste åren), men om detta ska föreställa ett musikerforum så borde väl en smidig, fungerade musikspelare vara en självklarhet eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan dessvärre inte hålla med mina dinosauriekollegor angående kritiken mot forumet som tjänst eller dess ledning. Och jag kan definitivt inte hålla med en nyreggad som efter 140 inlägg tror att han har lösningen på hur ett forum minsann ska drivas. Även om vissa detaljer rimligen hade kunnat ordnas på tidigare stadium (spelare etc, som någon var inne på), så har jag svårt för att hitta ett (svenskt) forum bättre/roligare/innehållsrikare än det här.

Det som TS efterlyser har hänt. Det händer kanske inte lika ofta som TS vill, men det har hänt. Om TS bara ids kolla mer en en vecka tillbaka i forumhistoriken.

Det som snarare är felet på det här forumet är dess jävla daltande med den "nya generationen" – de flesta vet vad jag menar, så jag tänker inte lägga energi på detaljer; det finns en hel drös trådar om just det där. Men alltför ofta ställer de "nyreggade" (inklusive MBBAD) sig själva på piedestal, basunerar ut en massa idéer de tror aldrig tidigare har blivit upplyfta, de får svar från idioter som jag och upplever sig "otrevligt" och "idiotförklarande" bemötta, och sedan är hela jävla cirkusen igång.

Nä, ett tips till TS och alla med geniala idéer: Om det här forumet suger så är väl det en kanonanledning att starta upp och driva ett helt eget forum. Det är "enkelt" och det är "gratis". Kostar "bara tid". Det har hänt förr: kolla Kontrollrummet!

Fast, inget av det där kommer att spela någon roll längre.

Kaffe!

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

"gillaknapp" osv... Den fanns fan inte för ett årsen!

Den fanns visst. +1 och -1 på inlägg kom med en gammal uppdatering av forummjukvaran där medlemmar får statuspoäng (syns på din profilsida), inte tillagt för att forumet "behövde" en gillaknapp.

Att ge inlägg -1 gav dålig stämning så den gömdes bort i det här forumet, men hittas i andra forum som kör IP.board.

Link to comment
Dela på andra sajter

BHR:

T.ex Säg att ni anordnar en tävling I House musik, där ni också har ett tema, låt säga Avicii stuket.

Den som vinner tävlingen med bästa Avicii låten kanske skulle kunna få vara med i tidningen, där han berättar hur han gjorde låten.

Eller om man istället väljer ett musiktema där man faktiskt bör kunna spela eller sjunga själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Den fanns visst. +1 och -1 på inlägg kom med en gammal uppdatering av forummjukvaran där medlemmar får statuspoäng (syns på din profilsida), inte tillagt för att forumet "behövde" en gillaknapp.

Att ge inlägg -1 gav dålig stämning så den gömdes bort i det här forumet, men hittas i andra forum som kör IP.board.

Jo det stämmer det du säger!

Men då är det ännu mer sliskigt och äckligt. Disneyvidrigt! Tyck bara bra om saker o ting, annars håll du käft!

Varför finns det inte minuspoäng? DET är precis lika viktigt! Stinker förblindad sekt!

Fast jag hade hellre sett ingenting...

Aja.... att vara musiker är oxå att vara lyhörd. Vilket får mig att undra... Ingen här verkar ju lyssna? Tondöv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lärt mig en sak av det här forumet. aROCKER sa en gång för länge sedan "Kasta ej pärlor för svin - Det har du inget för"

Det ligger mycket i det. Det bästa man kan göra är att använda sökfunktionen och läsa och hålla käften. Då håller man sig utanför konflikterna.

Mmmm prova sökrutan ska du se... Sök på ex firewire och tala om hur många träffar du får...

Trevligt att med dina tips när du vart här i hela 14 inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Assar. Jag älskar forumet och är här inne varje dag, även om jag inte loggar in. Läser mycket, skriver ibland. Har hängt här i 8-9 år nu eller nått 😉

Tack studio, för alla år och för alla framtida år.

Mvh,

Fredrik

Får lov att hålla med här. Även om jag inte är inne precis varje dag och bara är inne på mitt sjunde år 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

1. Vi lyssnar på alla önskemål, oavsett om dom framförs med gnällig attityd eller mer inställsam ton. Personligen föredrar jag dock det senare alternativet. 🙂

2. Musikspelare är på gång. Vi har en it-tekniker som har lagt en hel del tid på Studio forum sedan i höstas, men problemet är att han måste fördela sin tid mellan flera olika projekt på förlaget IDG (som ligger bakom Studio och Studio forum). Men det går långsamt i rätt riktning.

3. Det kostar massor av pengar att hålla igång ett forum av den här storleken och ni betalar inget för att vara medlemmar här. Det är anledningen till att vi har en del annonser.

4. Apropå tävlingar ... jag planerar just nu en artikel som är baserad på mixningstävlingen som avslutades här på forumet. Den kommer i nummer 5.

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

1. Vi lyssnar på alla önskemål, oavsett om dom framförs med gnällig attityd eller mer inställsam ton. Personligen föredrar jag dock det senare alternativet. 🙂

2. Musikspelare är på gång. Vi har en it-tekniker som har lagt en hel del tid på Studio forum sedan i höstas, men problemet är att han måste fördela sin tid mellan flera olika projekt på förlaget IDG (som ligger bakom Studio och Studio forum). Men det går långsamt i rätt riktning.

3. Det kostar massor av pengar att hålla igång ett forum av den här storleken och ni betalar inget för att vara medlemmar här. Det är anledningen till att vi har en del annonser.

4. Apropå tävlingar ... jag planerar just nu en artikel som är baserad på mixningstävlingen som avslutades här på forumet. Den kommer i nummer 5.

/Mats

TACK! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm prova sökrutan ska du se... Sök på ex firewire och tala om hur många träffar du får...

Trevligt att med dina tips när du vart här i hela 14 inlägg!

Skönt att du bevisa hans tes..

Det sämsta med det här forumet är att det är mer gnäll och munhugg än vad det är lärorikt musiksnack. Och där ligger bollen inte hos Admin.

Precis
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som inte fanns på stenåldern, läs 80-tal, var just forum och internet. Ville man klaga på något fick man ställa sig någonstans och hoppades på att någon lyssna, vilket de flesta inte gjorde. För att man letade rätt på saker och ting själva.

Nu har vi sökfuntion, mycket bra sak. Man skriver lite ord och vips så kommer det upp en massa svar. Kanonbra och enkelt. Men, det har en baksida det med.

För det första. sätta upp ett forum idag är enkelt. Ja, det är enkelt, det finns massor av gratis program där ute att hämta.

Hårdvara då? En dator har ju alla hemma. Men hur många har en egen server stående hemma med kylning som drar en massa ström dygnet runt. För att inte tala om vilken bandbredd man måste ha. och hur ställer sig Internet leverantören till att någon har tusentals besökare varje dygn.

Där kommer pengar in, det kostar. Så ett forum i denna kalibern kräver en del hårdvara och mjukvara, den är inte gratis. Sedan för den aldrig gå ner heller, utan den skall ticka på dygnet runt. Allt det där skall någon ha koll på. Någon som jobbar åtta timmar per dag som alla andra.

Helt plötsligt är det inte bara att sätta upp ett forum och hålla det igång. Så innan man tycker att idg inte lyssnar och det funkar inte, tänk efter lite. Det är inte alltid att "bara fixa".

Själv tycker jag det här är ett kanon forum, jag är nybörjare och har lärt mig hur mycket som helst genom bara att läsa på och testa saker sedan.

Så tack Studio för det jobbet ni lägger ner på att hålla det här igång och ett stort tack för er alla som skriver i detta forum.

//Pelle

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Några inlägg i denna tråd visar på hur några, troligtvis väldigt många äldre forummedlemmar, upplever "nykomlingar". Man uttrycker sitt missnöje över hur nya medlemmar kommer med idéer etc. med "antal inlägg" som grund för gnället.

Här är ett första fel, som äldre medlemmar tydligen inte lärt sig under alla de år de skryter om att de varit medlemmar här. Man beter sig som man gjorde i lågstadiet, d.v.s. ger sig på nykomlingar och "de svagare" och påpekar att dessa minsann inte kan det ena eller det andra.

Är dessa nykomlingar ett hot?

Är dessa nykomlingar otrevliga?

Är dessa nykomlingar värda mindre än de äldre medlemmarna?

Varför detta hat?

Fråga till ADMIN/Staff:

Är det tänkt att räkneverket för antal inlägg ska ses som vem som är betydelsefull eller inte? Eller hur intelligent man är?

Tydligen är det så en del äldre medlemmar ser på det, att de med få inlägg är idioter som inte har någonting att komma med och ska enbart vara glada för att dom får vara här, men då ska dom inte få komma med förslag eller "öppna käften".

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte att nån har hoppat på någon ny här i tråden!

Jag kan inte svara för DMM men jag gissar att han tänker på #36/#39?

Btw, hur gick det med eliiitens suuuuperavdelning där bara suuuperdyra och suuuuperavancerade saker skulle diskuteras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, hur gick det med eliiitens suuuuperavdelning där bara suuuperdyra och suuuuperavancerade saker skulle diskuteras?

Vi har satt oss att utveckla en elitistisk mediaspelare som bara tar emot filer i formatet 96/32. Som du nog vet tar såna grejer ganska lång tid. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det tänkt att räkneverket för antal inlägg ska ses som vem som är betydelsefull eller inte? Eller hur intelligent man är?

Om mkan tolkade det jag skrev på det viset och känner att det var värt att ställa som fråga i ett inlägg är man antingen troll eller dum i huvudet. Vem som helst fattar att "räkneverket" knappast är relevant i frågan.

att de med få inlägg är idioter som inte har någonting att komma med och ska enbart vara glada för att dom får vara här

Den ende person som har refererats till som idiot är jag själv. Och jag har 6700+ inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan dessvärre inte hålla med mina dinosauriekollegor angående kritiken mot forumet som tjänst eller dess ledning. Och jag kan definitivt inte hålla med en nyreggad som efter 140 inlägg tror att han har lösningen på hur ett forum minsann ska drivas. Även om vissa detaljer rimligen hade kunnat ordnas på tidigare stadium (spelare etc, som någon var inne på), så har jag svårt för att hitta ett (svenskt) forum bättre/roligare/innehållsrikare än det här.

Det som TS efterlyser har hänt. Det händer kanske inte lika ofta som TS vill, men det har hänt. Om TS bara ids kolla mer en en vecka tillbaka i forumhistoriken.

Det som snarare är felet på det här forumet är dess jävla daltande med den "nya generationen" – de flesta vet vad jag menar, så jag tänker inte lägga energi på detaljer; det finns en hel drös trådar om just det där. Men alltför ofta ställer de "nyreggade" (inklusive MBBAD) sig själva på piedestal, basunerar ut en massa idéer de tror aldrig tidigare har blivit upplyfta, de får svar från idioter som jag och upplever sig "otrevligt" och "idiotförklarande" bemötta, och sedan är hela jävla cirkusen igång.

Nä, ett tips till TS och alla med geniala idéer: Om det här forumet suger så är väl det en kanonanledning att starta upp och driva ett helt eget forum. Det är "enkelt" och det är "gratis". Kostar "bara tid". Det har hänt förr: kolla Kontrollrummet!

Fast, inget av det där kommer att spela någon roll längre.

Kaffe!

Okej, du som tydligen vet svaret på allt, jag skrev om att anordna tävllingar som ett förslag på att göra nåt roligt, för att förbättra forumet.

Självklart, håller jag med om att detta är ett bra forum och att det har hjälpt mej i många situationer men värför vara, som jag sa innan, som en gammal kärring som tkr att allt är bra som det, DET ÄR ALDRIG SÄMRE ATT FÖRBÄTTRAS!

Sen är det även så att ledningen har varit väldigt sega med att fixa saker o ting( ex. musikspelare),,detta är inget gnäll eller klagomål, DETTA ÄR FAKTA!.

Visst, ni kan fortsätta med era otroligt dumma kommentarer att man ska starta ett eget forum om man inte är nöjd med detta, men som jag tidigare har sagt, vad är det för fel med att förbättras?

Nämn 1 enda grej till varför det är sämre att förbättras?

Sluta upp att ta allt man säger som ett slag i ansiktet.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla forum behöver kritik för att förbättras, vilket dom flesta forum önskar att få vilket i sin tur förbättrar själva forumet.men här känns det som att man är för stolt för att ta emot kritik speciellt av en som "bara" har 140 inlägg.

Ta kritik på RÄTT SÄTT!

Punkt Slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, du som tydligen vet svaret på allt, jag skrev om att anordna tävllingar som ett förslag på att göra nåt roligt, för att förbättra forumet.

Tävlingar har funnits hur länge som helst. Finns fortfarande och kommer förmodligen att finnas tills forumet kollapsar inom tolv månader. Många medlemmar har fått figurera i tidningen.

Nämn 1 enda grej till varför det är sämre att förbättras?

Kan inte se något inlägg i den här tråden som insinuerar något sådant.

Sluta upp att ta allt man säger som ett slag i ansiktet.

Daltande är alltid ett slag i ansiktet på någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla forum behöver kritik för att förbättras, vilket dom flesta forum önskar att få vilket i sin tur förbättrar själva forumet.men här känns det som att man är för stolt för att ta emot kritik speciellt av en som "bara" har 140 inlägg.

Ta kritik på RÄTT SÄTT!

Punkt Slut.

Håller med!

Idag är det fettisdagen. Sätt er ner och lugna nerverna med en semla! 🙂

En semla och en kopp kaffe är aldrig fel! 😄🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Valle:

Bra skrivet Valle, håller med till 100%.

Jävla skitsnack.

Det enda problemet här är precis som skrivs i en del inlägg att det inte når fram när vi inte uppskattar förändringar som görs. Det finns helt enkelt ingen vilja till att lyssna på kritik man inte gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...