Jump to content
Annons

Ett tips till Studio Forums ledning.


BHR

Recommended Posts

Jag tkr att ni är lite dåliga på att göra nåt för forumet, visst, jag vet att ni lägger ut massa halviga videos men skulle ni t.ex. inte kunna anordna tävlingar där vinnaren vinner nåt( kanske en gratis premunation eller va fasen som helst).

T.ex Säg att ni anordnar en tävling I House musik, där ni också har ett tema, låt säga Avicii stuket.

Den som vinner tävlingen med bästa Avicii låten kanske skulle kunna få vara med i tidningen, där han berättar hur han gjorde låten.

Detta är bara lite förslag, kom igen, var lite mer kreativa.

Jag tror detta skulle vara till allas glädje!

Tack o Hej

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är ett forum som till 99% handlar direkt/indirekt om musik. Och det har inte ens en fungerande musikspelare?!

Fullkomligt bedrövlig hantering på demoavdelningen, Windows 95-stuk!

Det enda vi har fått sett är bara mer o mer reklam. En massa bullshit-lovord från ledningen att det skulle ske ombyggnad av forumet "efter nyår"

Vi är där nu när Olsberg byggde om skiten för 5 årsen med en massa skit som liknade Lunarstorm. Fjortishak!

Och alla stack härifrån.

Men nu så har det ist smugits tillbaka till vad det vi verkligen inte ville ha!

Och jag köper inte att det "Inte finns tid" att ordna det! Ni har ju smäckfullt med reklam. Nån webkunnig kan ni fan anställa som styr upp stället!

Och föresten... forum??? Ska man behöva stava det?

Gå in på gearslutz.com, se & lär! DET är ett sk FORUM

Börja städa här och styr upp funktionerna till att börja med. SEN ska jag ta till mig idén om tävlingar! 😏

Jag är idel öra!

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ett forum som till 99% handlar direkt/indirekt om musik. Och det har inte ens en fungerande musikspelare?!

Fullkomligt bedrövlig hantering på demoavdelningen, Windows 95-stuk!

Det enda vi har fått sett är bara mer o mer reklam. En massa bullshit-lovord från ledningen att det skulle ske ombyggnad av forumet "efter nyår"

Vi är där nu när Olsberg byggde om skiten för 5 årsen med en massa skit som liknade Lunarstorm. Fjortishak!

Och alla stack härifrån.

Men nu så har det ist smugits tillbaka till vad det vi verkligen inte ville ha!

Och jag köper inte att det "Inte finns tid" att ordna det! Ni har ju smäckfullt med reklam. Nån webkunnig kan ni fan anställa som styr upp stället!

Och föresten... forum??? Ska man behöva stava det?

Gå in på gearslutz.com, se & lär! DET är ett sk FORUM

Börja städa här och styr upp funktionerna till att börja med. SEN ska jag ta till mig idén om tävlingar! 😏

Jag är idel öra!

Jag håller fullkomligt med dig!

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ett forum som till 99% handlar direkt/indirekt om musik. Och det har inte ens en fungerande musikspelare?!

Fullkomligt bedrövlig hantering på demoavdelningen, Windows 95-stuk!

Det enda vi har fått sett är bara mer o mer reklam. En massa bullshit-lovord från ledningen att det skulle ske ombyggnad av forumet "efter nyår"

Vi är där nu när Olsberg byggde om skiten för 5 årsen med en massa skit som liknade Lunarstorm. Fjortishak!

Och alla stack härifrån.

Men nu så har det ist smugits tillbaka till vad det vi verkligen inte ville ha!

Och jag köper inte att det "Inte finns tid" att ordna det! Ni har ju smäckfullt med reklam. Nån webkunnig kan ni fan anställa som styr upp stället!

Och föresten... forum??? Ska man behöva stava det?

Gå in på gearslutz.com, se & lär! DET är ett sk FORUM

Börja städa här och styr upp funktionerna till att börja med. SEN ska jag ta till mig idén om tävlingar! 😏

Jag är idel öra!

Mega plus på den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det här är ett forum som till 99% handlar direkt/indirekt om musik. Och det har inte ens en fungerande musikspelare?!

Fullkomligt bedrövlig hantering på demoavdelningen, Windows 95-stuk!

Det enda vi har fått sett är bara mer o mer reklam. En massa bullshit-lovord från ledningen att det skulle ske ombyggnad av forumet "efter nyår"

Vi är där nu när Olsberg byggde om skiten för 5 årsen med en massa skit som liknade Lunarstorm. Fjortishak!

Och alla stack härifrån.

Men nu så har det ist smugits tillbaka till vad det vi verkligen inte ville ha!

Och jag köper inte att det "Inte finns tid" att ordna det! Ni har ju smäckfullt med reklam. Nån webkunnig kan ni fan anställa som styr upp stället!

Och föresten... forum??? Ska man behöva stava det?

Gå in på gearslutz.com, se & lär! DET är ett sk FORUM

Börja städa här och styr upp funktionerna till att börja med. SEN ska jag ta till mig idén om tävlingar! 😏

Jag är idel öra!

Har sagt själv samma sak flera gånger. Det är uppenbart att de skiter i oss. Money Talks som ACDC sjöng. Det är bara det som gäller. T om mindre oberoende forum är mer välfungerande. Det är rena skämtet här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför mig ser jag ett nätforum, en plattform där vem somhelst som är intresserad av ämnet är fri att skapa sig ett konto. Där vem som helst kan ta för sig av den enorma mängd kunskap och som finns här, både i form av lagrad info och andra medlemmars kompetens.

Här finns detta forum, denna plattform som någon tillhandahåller, sätter upp,driver och administrerar. Helt gratis för vem som helst.

Jag ser ett forum som finansieras - tror jag - med reklam. För på något sätt måste det betalas, jag vet att det finns anställda människor bakom skynket. Människor som behöver betalt för försörjning av sig själva och troligen nära och kära.

Så, nej, jag tänker inte klaga. Jag har inget att klaga på.

Tvärtom skulle jag vilja tacka er för att ni tillhandahåller Studio Forum, denna plattform som lagt grunden till mycket av min kunskap om studioteknik och inspelning. Utan er hade mycket av min musik aldrig blivit gjord.

Tack. Jävligt mycket tack!

🥰

  • Gilla 14
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker att de flesta reagerar mycket bättre på konstruktiv kritik och konstruktiva förslag än på klagomål, gnäll och förebråelser. Är precis som Assar väldigt tacksam för detta forum vars medlemmars kunskap ofta räddat mig ur olika knipor. För den sakens skull behöver jag inte vara nöjd och visst finns det förbättringar att göra. Dessa förändringar kommer dock inte bli av när förslag förs fram på det sätt TS gjorde det (och många andra som hakade på).

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag måste nog ändå hålla med i kritiken då de faktiskt var bra här en gång i tiden och att vi allaredan då när man började förändra sa att vi inte gillade hur det blev. Det är ju några år sedan och inget har egentligen förändrats till det bättre så hur lång tid ska det behöva ta att bli lyssnad på?

Det här kommer inte heller förändra något för den delen men man kan väl få gnälla lite

ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är också inne på assars linje. Uppmuntran och förslag till förbättring känns mer rimligt än att gå på med hårda ord och klagomål. Anledningen är att detta forum kostar mig noll kronor och jag har haft mycket glädje av det. Tycker detta forum fungerar väl så bra som andra forum. Uppskattar att det grafiskt inte ser ut som ett uppkast med stuff som flera andra forum gör.

Men självklart finns det saker som kan utvecklas och förbättras, det finns det alltid.

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Ja, man kanske inte ska gnälla alltförmycket men att få till en riktig musikspelare och lite fler kategorier i demohörnan vore väl inte för mycket begärt eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kostar väl i princip inte ett skit att ha ett forum? Det tar tid till att bygga det dock. Men sen rullar det på utan några större utgifter. Om man vill.

På senare år så fullkomligt så spyr det reklam. Och vilken reklam sen? Alkohol bilar och fan å hans moster?

Fine jag köper att det behövs reklam. Men vart går dom intäkterna till? För några videofilmer och specialreportage måste man ändå betala till eller vara nån plushittepå.

Visst det kostar inget att bli medlem och det är helt fritt. men det ÄR VI som hänger här som gör detta till ett forum. Inget folk inget forum punkt slut.

Och det kvittar om det ges ris eller ros. För det händer ändå inget! Och det VET vi som hängt här i flera år.

Det här forumet har byggts om 4-5 gånger under dom här 7-8 åren jag har hängt här. Och värst var det för fem årsen när det blev en sjukt fult rörigt forum och nån community och alla stack härifrån och Kontrollrummet skapades. Olsberg i panik öppnade det gamla och så det blev TVÅ olika forum. Sen skrotades den communityn. Och allt blev till det gamla forumet. Men sen har det byggts om lite då & då och man märker att det här forumet börjar likna precis det communityn som skapades för fem årsen.

Fattar inte vad som ska vara så svårt? Ett rent cleant forum. Nu är det en massa plotter och fjantiga funktioner.

Ett tips. Plocka ur själva forumet som en egen del av detta som heter forum.studio.se sen starta en sida där det mer är om tidningen, funktionerna filmer osv under www.studio.se samt att se till att få till demoavdelningen och en musikspelare. Sen får sidan vara hur jävla grå och tråkig den vill. Jag kan lyssna på folks låtar och jag jag lägga upp mina smidigt!

Men det är vad jag tycker. Och det är väl som att skita i rymden? För ingen jävel verkar lyssna ändå.... Så... det är väl bara att gilla läget!

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Framför mig ser jag ett nätforum, en plattform där vem somhelst som är intresserad av ämnet är fri att skapa sig ett konto. Där vem som helst kan ta för sig av den enorma mängd kunskap och som finns här, både i form av lagrad info och andra medlemmars kompetens.

Här finns detta forum, denna plattform som någon tillhandahåller, sätter upp,driver och administrerar. Helt gratis för vem som helst.

Jag ser ett forum som finansieras - tror jag - med reklam. För på något sätt måste det betalas, jag vet att det finns anställda människor bakom skynket. Människor som behöver betalt för försörjning av sig själva och troligen nära och kära.

Så, nej, jag tänker inte klaga. Jag har inget att klaga på.

Tvärtom skulle jag vilja tacka er för att ni tillhandahåller Studio Forum, denna plattform som lagt grunden till mycket av min kunskap om studioteknik och inspelning. Utan er hade mycket av min musik aldrig blivit gjord.

Tack. Jävligt mycket tack!

🥰

Michael Bolton ringde och ville ha tillbaka sitt smör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några saker man lär sig med åren (i mitt fall genom att jobba med utveckling inom näringslivet):

- Uppskatta vad andra ger dig, istället för att klaga på att de inte ger dig ännu mer.

- Vill man att någon annan ska åstadkomma förändring så är konstruktivt bemötande betydligt mer effektivt än klagande.

- Att visa någon uppmärksamhet är en form av belöning. Människor som enbart gnäller förtjänar inte din uppmärksamhet.

Återigen, tack redaktionen! Säg till om jag kan hjälpa er göra forumet ännu bättre.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det är är överlag bra, i alla fall på trådämnets front.

Här finns några få "tävlingar" som egentligen inte är rena tävlingar utan mer erfarenhetsutbyten och inspiration. Rätt tacksam för att inte fåfäng elitism finns här. Trivs när folk samtalar-, problemlöser-, och delar med sig av vad man gör utanför forumet i verkliga livet, mer än att göra forumet meningen till varför man gör nåt. Även att publikationen studio berättar vad andra gör och vad som händer ute i verkliga livet, såväl amatör som profesionell, och hjälper andra att göra sin grej utanför forumet med.

Är man intresserad att "tävla" och erhålla vinster, förtjänster och publicitet för sina talanger/färdigheter så finns det en mycket bättre plats för det än forumet; nämligen Näringslivet.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

+1 på Assar.

Visst finns det säkerligen en del utvecklingspotential på forumet, men jag sällar mig nog till skaran som inte tror på att det utvecklas genom gnäll och tjafs. Vi har ju trots allt en gratis, för oss, plats att diskutera det förhoppningsvis alla av oss tycker om mest att göra.

Bästa resultatet får man nog om alla parter samarbetar, lyssnar på och respekterar varann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka parter menas?

Hur samarbeta?

...DET vore kul att få svar på! 😄😛

Få dit en spelare som en gång fanns i detta forum och sedan är jag nöjd och kommer att spamma er med min egen musik samt lyssna på andras förstås. ☺️

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Bästa resultatet får man nog om alla parter samarbetar, lyssnar på och respekterar varann.

Jaha och när admin inte gör det? När många under lång tid har frågat efter en spelare bl a och ingen lyssnar eller bryr sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, så att alla sk förstå!

Om ni läser min rubrik " Ett TIPS( ! ) till studio forums ledning".

Sen när blev ett tips, ett klagomål?

Självklart tycker jag forumet är bra , då den har hjälpt i många frågor man undrat över, men det är alltid bättre att förbättras istället för att vara som en gammal kärring som tkr allt ska vara som det är.

Jag kan även garantera att jag inte är den ända som tkr som jag gör.

HOPPAS NI I LEDNINGEN LÄSER DETTA!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa resultatet får man nog om alla parter samarbetar, lyssnar på och respekterar varann.

Jaha och när admin inte gör det? När många under lång tid har frågat efter en spelare bl a och ingen lyssnar eller bryr sig?

Naivt! Jösses vilket jävla Disney!

Vad sägs om typ 5-6 års zip nada respons?

Det är det enda vi vill ha. Rent forum! Likt förbannat så läggs det energi på fjortisfunktioner. "gillaknapp" osv... Den fanns fan inte för ett årsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...