Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det Àr dags för mig att uppgradera mina monitorer. Jag har egentligen redan bestÀmt mig för Adam A7X, men jag tÀnkte sÄhÀr i slutskedet av processen att jag skulle se om nÄgon kan komma med nÄgot annat, bÀttre förslag i samma prisklass? Jag har lyssnat pÄ bÄde Adam A7X, Focal CMS50, Yamaha HS80, Dynaudio DBM50 och hela Krk Rokit-serien samt VXT 6:orna.

Har jag missat nĂ„got, eller har jag valt rĂ€tt nĂ€r jag siktar mot Adam? Jag tĂ€nker lĂ€gga ca 10-12.000 pĂ„ min lyssning tills vidare. (Jag sparar pengar till ett par Barefoot 🙂 )

Annons
Postat

Tack men nejtack 🙂 Som du ser i min signatur Ă€r jag sjĂ€lv Ă„terförsĂ€ljare genom butik.

Men varför sĂ€ljer du dom? Och kan jag fĂ„ ett betyg? 🙂

Postat (redigerat)

Ja jag tycker det sen jag lyssnade pÄ dom. Yllet gav mig ett jÀttefint erbjudande, men dÄ jag som sagt jobbar i musikaffÀr sÄ har jag liksom tyvÀrr ingen nytta av det... :/

Redigerat av MotherOfSound
Postat (redigerat)

Förresten, kan nÄgon av er svara pÄ varför det stÄr "varningsnivÄ" under min bild?

Ja, dĂ„ fĂ„r du passa dig. Du Ă€r under bevakning... đŸ˜±

😄

Nej - det stÄr sÄ pÄ alla, men man kan bara se sin egen varningsnivÄ. Om man inte följer forumreglerna, sÄ kan man fÄ varningar och efter ett antal varningar sÄ kan man stÀngas av frÄn forumet. AvstÀngning har hÀnt i ett fÄtal fall och vissa drar pÄ sig varningar allt som oftast i en del vilda diskussioner, men de flesta har nog aldrig fÄtt nÄgra varningar.

Redigerat av Claes
Postat

Wo, storebror ser mig 😄

I see. Jag lĂ€ste i nĂ„gon regel nĂ„nstans att man mĂ„ste meddela att man Ă€r Ă„terförsĂ€ljare pĂ„ nĂ„got sĂ€tt, rĂ€cker det dĂ„ att (som jag gjort) nĂ€mna det i signaturen? Eller mĂ„ste jag liksom.. inte vet jag.. registrera mig frĂ„n början? Jag sĂ„g att du har lite proffsigare signatur Ă€n mig, dĂ€rför undrar jag 🙂

Postat (redigerat)

Du bör nog ocksÄ nÀmna vilken ÄterförsÀljare du jobbar hos.

Anledningen till att regeln tillkom, Àr att de som lÀser inlÀggen ska kunna vÀlja hur mycket vikt de ska lÀgga vid pÄstÄenden om produkters förtrÀfflighet. Om man Àr ÄterförsÀljare, sÄ finns det ju alltid risk att nÄgon pushar lite extra hÄrt för det de sÀljer. Visserligen promotar de flesta som regel de prylar som de sjÀlva anvÀnder (ofta för att övertyga sig sjÀlva om att de gjorde rÀtt val) - men med ÄterförsÀljare Àr det större risk att det blir lite smygreklam ibland - medvetet eller omedvetet...

Redigerat av Claes
Postat

True, so true. Fast jag Ă€r ju inte pĂ„ detta forum för att sĂ€lja grejer utan av rent intresse. Men jag förstĂ„r hur du menar! 🙂 SĂ„ tack för tipset

Postat

A7X Ă€r ett mycket bra val om du frĂ„gar mig, sĂ„ Yllets erbjudande Ă€r mycket vĂ€l vĂ€rt att övervĂ€ga. 🙂

Har du jobbat nÄgot med A7X eller bara lyssnat? För jag ser mÄnga som tycker att dom lÄter kalasbra men menar att efter ett tags arbetande sÄ blir dom liksom halvjobbiga.

Jag har ju inte haft möjlighet att mixa i dom om man sÀger, dÀremot referenslyssnat, och dÄ tycker jag att de i jÀmförelsen med ovanstÄende förslag lÄter otroligt bra.

Fast jag fiskar efter en kommentar med mer djupgĂ„ende Ă„sikt Ă€n min egen och alla som hört dom hos nĂ„n kompis om du förstĂ„r 🙂

Och i jÀmförelse med 8:orna, som jag inte lyssnat pÄ, vet du hur dom Àr dÄ? Förutom att dom har lite större frekvensomfÄng etc.

Postat

Har du jobbat nÄgot med A7X eller bara lyssnat? För jag ser mÄnga som tycker att dom lÄter kalasbra men menar att efter ett tags arbetande sÄ blir dom liksom halvjobbiga.

Jag har ju inte haft möjlighet att mixa i dom om man sÀger, dÀremot referenslyssnat, och dÄ tycker jag att de i jÀmförelsen med ovanstÄende förslag lÄter otroligt bra.

Fast jag fiskar efter en kommentar med mer djupgĂ„ende Ă„sikt Ă€n min egen och alla som hört dom hos nĂ„n kompis om du förstĂ„r 🙂

Och i jÀmförelse med 8:orna, som jag inte lyssnat pÄ, vet du hur dom Àr dÄ? Förutom att dom har lite större frekvensomfÄng etc.

Nu kör jag visserligen S3X-V som huvudmonitorer i mitt krypin och de spelar i en lite annan liga, men jag har A7X uppe för demo ocksÄ sÄ jag har kört med dem en del ocksÄ - och de Àr grymt bra för priset, tycker jag. Har aldrig upplevt nÄgot jobbigt i ljudet med dem, utan bara en hÀrligt bra upplösning av detaljer och tycker att de Àr lÀtta att jobba med.

A8X har jag dessvÀrre inte testat sjÀlv.

• Gilla 1
Postat

Nu kör jag visserligen S3X-V som huvudmonitorer i mitt krypin och de spelar i en lite annan liga, men jag har A7X uppe för demo ocksÄ sÄ jag har kört med dem en del ocksÄ - och de Àr grymt bra för priset, tycker jag. Har aldrig upplevt nÄgot jobbigt i ljudet med dem, utan bara en hÀrligt bra upplösning av detaljer och tycker att de Àr lÀtta att jobba med.

A8X har jag dessvÀrre inte testat sjÀlv.

Tackartackar! Det bekrÀftade min skeptism mot de som menade att dom var jobbiga att arbeta i.

Postat

NÄgra monitorer du bör kolla in Àr Focal CMS65.

A/B testade med Adam, Genelec, Krk osv..

Har hört mycket bra om Adam men blev faktiskt lite besviken, lÀt urgröpta pÄ nÄt vis..

Jag la strax över 12 loppor och fick mina CMS65:or och Àr supernöjd!

Just my 2 cents.. 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tackartackar! Det bekrÀftade min skeptism mot de som menade att dom var jobbiga att arbeta i.

Jag har förvisso inte A7X men A3X. Men jag tycker diskanten Àr jobbig i lÀngden i dessa monitorer.

JÀmförde med Focal CMS40 och Genelec 8020 och valde A3X. Men idag skulle jag nog gÄtt pÄ Focal istÀllet.

Jag skulle titta pÄ Neuman KH120 ocksÄ.

Diskanten Àr förförisk i Adam, men tröttande för mina öron.

Redigerat av drloop
Postat

Flyttar trÄden frÄn avd. Studiobygge till avd. Monitorer

Jag Àr nöjd med A7:orna, tycker inte alls att de Àr för vassa. A7X kan jag inte svara för.

Postat

Tack för tips! Jag ska nog jĂ€mföra Focal CMS65 ocksĂ„. Har ju hittils bara testat cms50 och twins, men twinsen Ă€r lite för dyra just nu - dĂ„ kan jag lika gĂ€rna vĂ€nta tills jag har mina Barefoot 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.