Jump to content
Annons

80-tals loops och trummor


TheQuo

Recommended Posts

Hej! Jag behöver tips på lite 80-tals drum loops och samplingar. Vilken tillverkare är bäst till detta ända mål tycker? Här kommer två låtar vars trumljud jag skulle vilja kunna skapa.

Gazebo - I Like Chopin

Modern Talking - Geronimo's Cadillac

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan inga loopar men det flyter på internet runt en gammal Rar-fil som heter "Drum machines" där någon lagt ihop samplingar från i princip alla gamla trummaskiner. Går kanske att googla fram. Hittar du den så har du allt du behöver. Är ingen expert på gamla trumljud men Roland DR-660 har många bra för det soundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett samplat trumbibliotek från Yamaha som nog är vad du söker.....

Kolla deras sida - jag fick med det när jag köpte ett Yamaha ljudkort för en 5, 6

år sedan.....

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har den där "drum machines" raren tror jag. Om det är samma som Rabieshund tänker på vettefan, men innehåller en härjans massa trum-maskin samplingar.

Kör du Reason så finns "Diskodiktator" refillsen gratis från deras sida... Också trummaskiner 🙂

Släng på långa reverb så sitter du snart i tidsmaskinen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Googlar man på gamla trummaskiner från 80-talet hittar man ju en del samplingar. Hittade en bra sida förut med samplingar från många gamla trummaskiner hittar den dock inte nu och vet in hur laglig den sidan var/är.

Linndrum var ju väldigt poppis i början av 80-talet så leta efter samplingar från den är en bra början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...