Jump to content
Annons

varför hittar inte fl de nya pluginsen?


jakob-sundin

Recommended Posts

Annons

du har förmodligen en map under C:/Program Files/Vst Plugins där alla plugins du har ligger, sen har du en map C:/Program Files/Image Line/Fl Studio/Plugins/VST där du också ska ha en kopia av dll filen. vet inte om de här är rätt men varje gång jag haft problem har det vart för att FL inte hittar dll filen i den senare nämda mappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

sen har du en map C:/Program Files/Image Line/Fl Studio/Plugins/VST där du också ska ha en kopia av dll filen. vet inte om de här är rätt men varje gång jag haft problem har det vart för att FL inte hittar dll filen i den senare nämda mappen.

Det har då aldrig hänt mig och jag lägger alltid dll-filerna i c:\program files\vstplugins.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla under "file"-taben i settings i FL Studio, där bör du ha nåt som heter VST plugins extra search folder. Detta borde vara inställt på C:\Program Files (x86)\Vstplugins\

om det inte är så för dig så kan du pröva att ställa in den mappen där och se om det funkar bättre sen 🙂 ändra alltså bara under VST plugins extra search folder, det andra du ser där är för själva browsern man har på vänster sida av skärmen. Så vet du hur man lägger in fler mappar där nu också.

Edit: Om inte det funkar så kan du även testa att installera om pluggen och se till att du installerar i C:\Program Files (x86)\Vstplugins\ (bara x86 om du har 64-bitars Windows, annars C:\Program Files\Vstplugins\ )

Redigerat av JamZam
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...