Jump to content
Annons

Forum´s MusikHörnan


Zando

Recommended Posts

Hej hej. Har slagit ihop mina hjärnceller 😉 och komm på en sak,när man går in på Demo-inspelningar och ska lyssna på en medlems demo så blir man hänvisad till någon hemsida eller länk, kan ibland bli lite jobbigt och vimsa runt specielt om nån länk är trasig. Vi skulle kunna ha en musikhörna här på forum där vi medlemmar kan ladda upp våra låtar och ladda ner andra medlemmars demos. Om det är sammlat på en och samma ställe så blir det enklare och ladda ner för lyssning och ge varandra kommentarer/tips.. Upload av demos skulle man kunna göra på den enskilda medlemmens kontrollpanelen som är knuten till musikhörnan. Vad tror ni andra om detta. 😎

MVH-Zando

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan bara citera Olsberg på en punkt här. Säkerligen kan det lösas, men detta svar tycker jag passar in här.

Demolåtar från våra läsare var en av de första sakerna vi ville ha med på skivan, men av naturliga orsaker skulle det inte gå på grund av stim-avgifter. Det är ju så vi som utgivare måste betala avgifter till alla som är anslutna [...]. En tänkbar lösning är att vi endast lägger med demolåtar från artister/låtskrivare/musiker som inte är stim-anslutna och upprättar separata avtal med var och en av dem - men det skulle ta på tok för mycket tid. Därför har vi i tidningen (under avdelningen recenserade demor) valt att lägga en länk dit man kan lyssna på låten. Och av samma anledning går det inte ladda upp låtar till det här forumet.

hela tråden

Annars tycker jag det vore en ganska bra idé faktiskt. Men just nu är det inte det jag saknar på forumen om jag skall vara helt ärlig.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annars tycker jag det vore en ganska bra idé faktiskt. Men just nu är det inte det jag saknar på forumen om jag skall vara helt ärlig.

Okej jag förstår,har ej läst det dära förut 😮
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lugnt. Jag har varit på forumen ganska länge, och man hinner läsa en hel del då. Sen är det bara att minnas och försöka plocka fram det när det behövs. 😮

Vi får se om Olsberg eller någon annan moderator har några synpunkter på ditt inlägg. Det är ju de som har möjlighet att pyssla med detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

" The Artist undertakes to notify Funky Junction if he/they submit any Work which has been registered with STIM. Likewise the Artist undertakes to notify Funky Junction if he/they register a Work with STIM after submitting it to Funky Junction. "

Ett litet utdrag av ett kontrakt från www.hypermusic.net man skulle kunna göra något liknande GENERELL kontrakt här på forum, då slipper Studio STIM-avgifter och upprätta seperata avtal med medlemmar. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...