Jump to content
Annons

Någon som uppgraderat till Windows 8?

Recommended Posts

Marcus (oregistrerad)
Postat

Tänkte höra om någon uppgraderat till Windows 8 och hur det fungerar med drivrutiner till ljudkort osv. Några problem, eller annat man bör tänka på innan en eventuell uppgradering?

Kör Windows 7 och Steinbergs CI2-ljudkort för tillfället. Vore tråkigt om man uppgraderade och upptäckte att man måste vänta på nya drivrutiner.

Annons
Postat

Nu kör jag Roland Ua-55 härhemma och det funkade direkt med Win 8. Fanns drivrutiner hos Roland så jag har inte haft några som helst problem. Ej heller med andra program. Antar att du helt enkelt får kolla hur det står till med drivrutiner till just ditt interface.

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Det som suger lite det är att det inte verkar att gå att göra den där introduktions nedladdningen till ett bra pris som dom erbjuder om man inte upp graderar från en tidigare version.

Går det överhuvudtaget att ladda ner fullversionen (billigare eller ej)?

Postat

Det ÄR en fullversion. För att göra en ren installation på en tom disk, installera som vanligt sedan för att aktivera så starta skivan 1 gång till och uppgradera från 8:an till 8:an.. Lite sjukt. Jag drog ner den billiga för 139:- + att jag köpte DVDskiva för ngn hundring, samma dag det slåpptes.

Marcus (oregistrerad)
Postat

Tack så mycket för svar! Verkar som att drivrutiner för ljudkortet är ute redan, så det kanske blir en uppgradering för min del.

Postat

Jag kommer sitta med windows 7 lika länge som jag satt med Xp. Så det kommer hålla en 8-10år till för mig haha. Finns ingen anledning att byta ett stabilt operativsystem tycker jag. Men ajg har också en dedikerad studio PC

Postat

Eftersom det är så billigt nu året ut, så kanske det är läge att åtminstone uppgradera sambons dator (som fortfarande kör XP). Själv lade jag in Win 7 på min burk i somras efter att ha kört XP i många år, så där känns det mer osäkert. Samtidigt blir det kanske enklare med delning av skrivare o dyl om man har samma operativ på båda, så det är kanske ändå bättre att byta på dem samtidigt...

Enligt Microsofts uppgraderingskontroll, så är däremot inte deras eget Office 2003 (som jag har använt läääänge) kompatibelt med Win 8. Office är ju svindyrt (åtminstone om man vill ha Access också och inte nöjer sig med den vanliga "hemmaversionen"...), så det är lite surt. Det funkar fint på Win 7 i alla fall, så jag får se om det kanske finns något bra alternativ till Access...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.